Avarinės situacijos – kasdien
Į kuriozinę situaciją patenka tie vairuotojai, kurie Mokyklos ir Tilžės gatvių sankryžą kerta važiuodami Mokyklos tilto link. Stovint prieš šviesoforais reguliuojamą sankryžą matyti, kad ketvirtoji Šilutės plento juosta baigiasi, ja sankryžoje eismas nukreipiamas į kairę. Trečiąja juosta vairuotojams leidžiama kirsti sankryžą.
Tačiau, vos pavažiavus keliasdešimt metrų už sankryžos, ši juosta taip pat baigiasi. Vairuotojai kerta ištisinę horizontaliąją juostą ir rikiuojasi į dešinėje esančią eismo juostą.
Ties šia vieta iki keturių eismo juostų išplatėjęs kelias susiaurėja ir telieka dvi eismo juostos. Dešinėje esanti greitėjimo juosta baigiasi.
Ties šia vieta baigiasi ir kairėje esanti juosta. Vienu metu į dvi teliekančias eismo juostas iš kairės ir iš dešinės ima rikiuotis visa eilė automobilių.
Vienas klaipėdietis nufilmavo vaizdą, kuris byloja, kad šioje gatvės vietoje eismo dalyviams iš tiesų nėra saugu.
Raginimas: gyventojas siūlo keisti kelio ženklus ir drausti sankryžą kirsti trečiąja juosta. / Skaitytojo nuotr.
Trečiąja juosta važiuojantis automobilių srautas, pasibaigus keliui, stumiasi dešinėn. O viduriniąja juosta riedantieji instinktyviai metasi į dešinę, sukeldami avarinių situacijų gretimoje juostoje.
Vienas gyventojas dėl šios sankryžos ženklinimo nusprendė kreiptis į Klaipėdos savivaldybę.
Vairuotojas skunde konstatuoja, kad trečiąja juosta važiuojantys vairuotojai yra priversti pažeisti Kelių eismo taisykles – kirsti ištisinę juostą, nes kitu būdu jiems nepavyksta persirikiuoti.
Klaipėdietis siūlo keisti kelio ženklus ir prieš šviesoforu reguliuojamą sankryžą nurodyti, kad trečiąja juosta įmanoma tik pasukti kairėn, taip užblokuojant eismą juosta, kuri už sankryžos baigiasi.
Kelią iškloti trinkelėmis?
Gyventojų klausimų sulaukę Klaipėdos savivaldybės darbuotojai paaiškinimo kreipėsi į šios sankryžos projektuotojus – įmonę "Kelprojektas".
Klaipėdos savivaldybės Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus vedėjas Valdas Švedas siūlė projektuotojams papildomai pastatyti ženklą skiriamojoje juostoje.
Pripras automobilistai su laiku.
Skyriaus vedėjas net svarstė, ar paskutinės eismo juostos nuo pagrindinio srauto nereikėtų atskirti stulpeliais.
"Dabar ją naikinti ir trinkelėmis įrengti turbūt nebūtų protinga. Jei ne ta įvaža nuo automobilių salono, dešinėje esanti juosta prapultų ir pagrindinės dvi juostos liktų arčiau žaliosios juostos, bet dabar išeina taip, kaip yra. Pripras automobilistai su laiku", – dėstė V.Švedas.
Kelio vidury – stulpeliai?
Įmonės "Kelprojektas" Klaipėdos kelių sektoriaus projekto vadovas Vladimiras Davydenka savivaldybės specialistus patikino, kad šios sankryžos projektą vertino eismo saugumo auditas, ir pastabų neturėjo.
"Prieš pateikdamas komentarą dėl filmuotos medžiagos ir projektinių sprendinių, papildomai pasitariau su eismo saugumo auditą atliekančiais specialistais. Jų nuomone, eismo saugumo sprendiniai šioje vietoje nėra suprojektuoti ir priimti neteisingai. Normatyviniais dokumentais nėra reglamentuota ar taisyklėmis nurodyta, kuri juosta yra naikinama, tačiau ir kitų šalių priimtuose pasiūlymuose rekomenduojama šalinti ne pagrindines – pirmąją ar antrąją juostas, o trečiąją, kaip yra šiuo atveju, įvertinus ir gana sudėtingą situaciją sankryžos prieigose", – aiškino V.Davydenka.
Projektuotojai įvardijo ir kitus savo siūlymus, kurie esą išspręstų eismo saugumo klausimą.
Pavyzdžiui, siūloma papildomai įrengti horizontalųjį žymėjimą – rodyklę su lenktu kotu, kuri įspėja, kad artėjama prie važiuojamosios dalies susiaurėjimo. Taip pat galvojama, kad reikėtų pastatyti kelio ženklą, nurodantį kairės eismo juostos pabaigą.
Siūlyta dar viena nuostabą kelianti idėja – eismo juostos pabaigoje susidarančią salelę pažymėti aukštą atspindį turinčiais B grupės signaliniais stulpeliais.
Valdas Švedas / Redakcijos archyvo nuotr.
"Įvertinus eismo intensyvumą šioje gatvėje, tikėtina, signaliniai stulpeliai bus gadinami. Įvertinus gatvės plėtros perspektyvas, dažytą salelę "apibortuoti" ir įrengti trinkeles", – rašoma projektuotojų siūlymuose.
Vis dėlto nuspręsta eismo juostos pabaigoje, be Eismo saugumo komisijos sprendimo, stulpelių nesmaigstyti.
Eismo saugumą vertinę auditoriai šiai gatvės vietai turėjo tik vieną priekaištą – eismo juostos yra per plačios, todėl tai skatina viršyti leistiną greitį ir pavojingai manevruoti. Toks vertinimas, tikėtina, nustebintų ne vieną vairuotoją.
Nebaigė ženklinti
Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vyriausiasis specialistas Vytautas Paukštė patikino suprantantis, kodėl vairuotojams ši gatvės dalis kelia klausimų.
"Pamačius projektą man viskas tapo aišku. Manau, kad teisingai suprojektuota, tiesiog, kai dar nebaigta, atrodo keistokai. Papildomi kelio ženklai ir horizontalusis žymėjimas, persirikiavimo rodyklės įspės, kad artėjama prie važiuojamosios dalies susiaurėjimo. Ištisinės ženklinimo linijos, kurios atskiria priešingų krypčių transporto srautus, turėtų viską išspręsti. Signaliniai stulpeliai taip pat pridėtų saugumo nepastabiesiems, tik gal juos reikėtų nukelti kiek toliau, paliekant vietos ir laiko manevrui. Atstumo turėtų pakakti", – pastebėjo V. Paukštė.
Situacija: klaipėdiečiai šiurpsta – Mokyklos gatvėje vairuotojai priversti kirsti ištisinę liniją, kad persirikiuotų į dešinę. / Skaitytojo nuotr.
Įmonė "Kelprojektas" ne pirmą kartą sulaukia klaipėdiečių skundų dėl projektavimo darbų kokybės.
Ši įmonė atliko ir Jakų žiedinės sankryžos projektą. Tik pastačius estakadą, kurios norėta dėl automobilių spūsčių, susivokta, kad kamšatys tik padidėjo. Tuomet skubiai imtasi perbraižyti eismo juostas Palangos kelyje.
Vietoj vienos buvusios eismo juostos suformuotos dvi, kuriomis riedantieji nuo Palangos pusės gali įvažiuoti į žiedinę sankryžą.
Naujausi komentarai