Ekonominis sunkmetis suaktyvino dėvėtų drabužių verslą – tuštėjant piniginėms vis daugiau žmonių apsipirkti užsuka būtent į tokius rūbus pardavinėjančias parduotuves.
Antplūdis – po algų
Nors kelerius pastaruosius metus dėvėtų drabužių verslas Lietuvoje merdėjo, dabar jis ima vėl klestėti. Augant nedarbui vis daugiau žmonių pirkti batų bei drabužių skuba į dėvėtų rūbų parduotuves. Taip, kaip prieš 15 metų.
Dėvėtais drabužiais prekiaujantys verslininkai tikina, kad ypatingai didelio pirkėjų antplūdžio jie kol kas dar nesulaukė, tačiau tvirtina, jog, palyginti su ankstesniais metais, šiemet pirkėjų gretos gerokai pagausėjo. Pardavėjai pastebėjo ir tai, kad daugiausiai žmonių į jų parduotuves užsuka tuomet, kai gauna atlyginimus.
"Iš tiesų dėvėtų drabužių verslas jau atsigauna, nes pirkėjų tikrai netrūksta, tačiau jie pas mus taip pat lankosi periodiškai – daugiausiai jų sulaukiame 10–20 mėnesio dienomis – tada, kai žmonės gauna algas. O mėnesio pradžioje ir pabaigoje vėl būna mažiau klientų", – tvirtino uostamiestyje įsikūrusios dėvėtų drabužių parduotuvės "Bella Moda" direktorė Ineta Vaitkutė.
Pasak jos, mažiau klientų parduotuvė sulaukdavo žiemą, o dabar, atšilus orams, kai visi nori atnaujinti garderobą, pardavimai vis auga. I.Vaitkutė įsitikinusi, kad, kiek sulauksi klientų – priklauso ir nuo asortimento, tad nuolat stengiamasi jį papildyti.
I.Vaitkutės teigimu, daugiausiai dėvėtų drabužių parduotuvėse klientai perka vyriškas ir moteriškas kelnes, sijonus, sukneles. Taip pat parduodama daug prekių, skirtų vaikams.
Konkuruoja su prekybos centrais
I.Vaitkutė mano, kad jei ne didieji prekybos centrai, kurie pastaruoju metu nuolat siūlo nemažai įvairių nuolaidų, dėvėtų drabužių parduotuvėse klientų būtų dar daugiau.
"Mums labai dideli konkurentai yra tokie prekybos centrai kaip BIG ar "Akropolis", nes pastebime, kad žmonės nuolat lygina, kur, kas ir kiek kainuoja. Kadangi prekybos centruose pastaruoju metu gausu akcijų ir išpardavimų, žmonės, atėję pas mus, taip pat reikalauja nuolaidų. Mes, žinoma, jų suteikti negalime, nes ir taip daiktus siūlome mažomis kainomis", – komentavo I.Vaitkutė.
Pašnekovė pabrėžė, kad dėvėtų drabužių parduotuvėse daiktai dažnai būna gerokai kokybiškesni nei prekybos centruose. Taip pat čia dažnai pasitaiko ir naujų drabužių – dar su etiketėmis. Jei rūbas yra visiškai naujas, I.Vaitkutės teigimu, jis dėvėtų drabužių parduotuvėje kainuoja perpus pigiau nei naujus drabužius pardavinėjančiose.
Apsipirkinėja ir užsieniečiai
Bendrovės "Mitoda", dėvėtais drabužiais iš Europos prekiaujančios visoje Lietuvoje, savininkas Egidijus Dapšas teigė, kad šiemet, palyginti su praėjusiais metais, dėvėtų drabužių parduodama tik nežymiai daugiau. Vis dėlto verslininkas įsitikinęs, kad jau netrukus šis verslas turėtų labai suklestėti. Tai puikiai byloja kaimynių Latvijos ir Estijos pavyzdys, kur naudotų daiktų poreikis pastaruoju metu itin išaugo. Daugelis latvių ir estų pirkti dėvėtų daiktų skuba ir į Lietuvą.
"Latvijoje ir Estijoje dėvėtų daiktų paklausa auga jau nuo praėjusios vasaros, tačiau ten prekiaujančiųjų šiais daiktais nedaugėja. Galbūt todėl vis daugiau latvių ir estų pirkti dėvėtų drabužių atvažiuoja į Lietuvą", – svarstė E.Dapšas.
Vyras teigė, kad Lietuvoje dėvėtų drabužių pasiūla visais laikais buvo per didelė, o Latvijoje ir Estijoje šis verslas nebuvo išplėtotas.
Ateityje dėvėtų drabužių paklausa dar labiau išaugti turėtų ir dėl to, kad netrukus naujus daiktus pardavinėjančios parduotuvės nebegalės daryti tokių didelių nuolaidų, kokios yra dabar.
"Šiuo metu visų pasaulio gamintojų sandėliai yra perpildyti naujų drabužių ir batų, todėl, norėdami paskatinti pardavimus ir išparduoti užsigulėjusius daiktus, jie juos pardavinėja net mažesnėmis nei savikainos kainomis. Tačiau netrukus jų atsargos pasibaigs, o tada parduotuvėse daiktai tikrai kainuos brangiau", – įsitikinęs E.Dapšas.
Išpardavimai vyks anksčiau
Nors dėvėtų drabužių pardavėjams konkuruoti su naujais daiktais prekiaujančiomis parduotuvėmis vis dar sunku, pastarosios taip pat išgyvena ne pačius geriausius laikus. Didžiausią naujų drabužių bei garsių visame pasaulyje prekių ženklų parduotuvių tinklą Lietuvoje turinčios "Aprangos" grupės apyvarta per kelis šių metų mėnesius smuko 21 proc. Nors šios bendrovės specialistai tikina, kad skatinant vartojimą taikomos įvairios akcijos ir nuolaidos, žmonių perkamoji galia sparčiai mažėja ir toliau.
"Matydami, kad apyvarta vis smunka, peržiūrėjome visų prekių kainodarą, tad daugelio jų kainos šiemet yra gerokai mažesnės, nei buvo pernai. Patys pastebime, kad apyvarta padidėja tik tuomet, kai taikome nuolaidas, todėl nuolat stengiamės tai ir daryti", – tvirtino "Aprangos" grupės Rinkodaros direktorė Irma Marcinkienė.
Dėl kritusių pardavimų, šiemet ketinama anksčiau paskelbti ir sezoninių prekių išpardavimus. Anksčiau vasaros išpardavimai parduotuvėse prasidėdavo liepą, o šiemet – birželį.
I.Marcinkienė pabrėžė, kad jų valdomoms parduotuvėms taikant nuolaidas naujos kolekcijos prekėms, gerokai sumažėjo pirkėjų išparduotuvėse, kur praėjusių sezonų ir kolekcijų prekės parduodamos gerokai pigiau.
"Esame priversti nuolaidas taikyti ne tik naujoms kolekcijoms, bet ir išparduotuvėse esančioms prekėms, tad daugelis jų dabar kainuoja net 80 proc. pigiau. Žinoma, taip sumažinta kaina yra žemesnė už savikainą, tačiau norėdami išparduoti likučius turime taikytis prie klientų finansinių galimybių", – teigė direktorė.
Vidutinės drabužių kainos (Lt)
Naujų daiktų parduotuvėse | Dėvėtų daiktų parduotuvėse | |
Mot. kelnės | 75–199 | 10–35 |
Vyr. kelnės | 99–299 | 10–25 |
Suknelė | 99–399 | 15–50 |
Sijonas | 69–199 | 10–50 |
Vyr. trikotažiniai marškiniai | 45–120 | 3–20 |
Mot. trikotažiniai marškinėliai | 17–89 | 3–20 |
Naujausi komentarai