Savo garderobe dėvėtų rūbų nesibodintys klaipėdiečiai tinkamos aprangos jau dairosi ne tik prekyvietėse, bet ir virtualioje erdvėje – tam kuriami net specialūs tinklalapiai.
Skatina vartoti prasmingai
Prieš pusantrų metų įsteigto nekomercinio portalo manodrabuziai.lt sumanytoja Milda Mitkutė pastebėjo, kad per pastaruosius trejetą mėnesių registruotų vartotojų iš Klaipėdos regiono ypač padaugėjo ir jų skaičius sparčiai auga.
Pašnekovės nuomone, galima daryti prielaidą, jog tarp vartotojų populiarėja naujas drabužių įsigijimo būdas. M.Mitkutės teigimu, imtis tokio projekto pirmiausia paskatino asmeninis poreikis.
"Mūsų tikslas – skatinti prasmingesnį vartojimą. Kai kurie mano pačios drabužiai, net gėda sakyti, būdavo su etiketėmis, nėkart nenešioti, o pirkti tik dėl to, kad pigūs. Tokius drabužius galima arba padovanoti kitam, arba parduoti, išmainyti ir taip prailginti jų gyvavimo ciklą, mažinti drabužių iš parduotuvių poreikį. Juk kuo daugiau perki, tuo labiau skatini gamybą", – įsitikinusi M.Mitkutė.
Nudrengtų nepageidauja
Kartu su bičiuliu specialų portalą įsteigusi mergina tvirtino, kad į internautų reikalus nesikiša, tik suteikia jiems erdvę bendrauti – esą kiekvienas individualiai aptaria tarpusavio sandorių detales.
Tad ir pasakyti, kokiais tikslais – iš taupumo, dėl atrakcijos ar kitų poreikių – naudojamasi virtualiais drabužių mainais ir pardavimu, sudėtinga.
Tačiau M.Mitkutė tvirtino pastebinti tendenciją, jog pardavimai pamažu užleidžia vietą mainams.
"Turbūt dėl to, kad įsisiūbavo sunkmetis ir parduoti rūbus darosi sunkiau. Taip pat pastebėjau, jog drabužius maino nebūtinai į drabužius. O dovanoti nėra populiaru", – šyptelėjo pašnekovė.
Šiuo metu portalas turi daugiau nei 25 tūkst. registruotų narių, daugiausia tai didmiesčių gyventojai, o internetinėje parduotuvėje "eksponuojama" beveik 150 tūkst. vienetų įvairių prekių.
M.Mitkutės teigimu, dažniausiai internautai siūlo labai geros būklės drabužius: "Nebenešiojamų, nudrengtų niekas nebenori", – pripažino mergina.
Už kailinius – 4000 litų
Į dėvėtų drabužių rinką sunkmečiu bando įsiterpti ir ne toks pažangus bei jau kiek primirštas komisinės prekybos būdas.
Maždaug prieš devynis mėnesius uostamiesčio centre komiso parduotuvę įsteigusi Salomėja Arutiunian sakė, kad klientų ratas pamažėle plečiasi, tačiau tai, kuo dabar užsiima, vadina veikiau ne verslu, o hobiu.
"Vieną daiktą parduodi už savikainą, už kitą šiek tiek uždirbi", – prisipažino moteris.
Pašnekovė pasakojo, jog nors didžiausią prekių segmentą sudaro drabužiai, į komisą klaipėdiečiai neša ir avalynę, mažagabaritinius baldus, muzikos instrumentus, įvairiausius buities rakandus. Pigiausiai čia parduodama prekė – 50 centų kainuojanti adata, o brangiausiai – beveik 4000 litų įvertinti kailiniai.
S.Arutiunian patikino, kad komise galima įsigyti tikrai gerų prekių už mažą kainą. Tačiau ji taip pat pripažino, jog kai kuriuos daiktus savininkai linkę pernelyg pervertinti.
"Natūralu – žmogui jo daiktas atrodo brangus, jis nori kuo daugiau už jį gauti. Žinoma, ne iš gero gyvenimo taip vyksta", – aiškino pašnekovė.
Naujausi komentarai