Panaikins įvažą
Klausimų gyventojams kilo po to, kai visuomenei buvo pristatytas planuojamas projektas.
Paaiškėjo, kad miestelio centre esančią Dovilų seniūniją, biblioteką ir neogotikinę liuteronų evangelikų bažnyčią bus galima pasiekti tik aplinkinėmis gatvėmis – arba duobėtu, per gamybines teritorijas besidriekiančiu keliuku, arba pro gyvenamųjų namų gatvelę.
"Kam toks projektas, jei gyvenimo kokybė pablogės? Kam leisti tokius pinigus, o mes, vietiniai, turėsime daužytis aplinkinėmis gatvėmis? Aiškinama, kad atvažiuojant nuo Klaipėdos pusės, posūkio į Lašupio gatvę nebus dėl to, kad yra per status kampas, o įvažos yra viena šalia kitos. Tai tegul projektuoja įvažą toliau. Yra vietos sočiai", – tikino Dovilų seniūnė Nijolė Ilginienė.
Miestelio centre iš tiesų yra valstybinės žemės plotelis, kuriame doviliškiai švenčia bendruomenės šventes, puošia eglutę, rengia instaliacijas.
Kam toks projektas, jei gyvenimo kokybė pablogės? Kam leisti tokius pinigus, o mes, vietiniai, turėsime daužytis aplinkinėmis gatvėmis?
"Bet nieko tokio, gali ir kelis senus medžius nukristi. Naujų pasodinsime. Bet ne, čia gi rūpestis būtų, galvos skausmas. Reikėtų ruošti dokumentaciją, kreiptis į žemėtvarką, rengti sklypo dokumentus jo perėmimui. Aišku, niekas norės vargintis. Pasakyta, kad Kelių direkcija projektus vykdo tik savo žemėje", – stebėjosi seniūnė.
Stumdysis prie parduotuvės?
Šiuo metu vietiniai, atvykę į seniūniją, mašinas palieka aikštelėje Lašupio gatvėje. Aplankę valdžios namus ar biblioteką, žmonės dar nužingsniuoja į parduotuvę, kuri yra netoliese.
"Panaikinus įvažą, ar daug čia bus norinčiųjų važiuoti aplinkkeliu? Statys prie parduotuvės mašinas, kur ir taip nėra tos vietos. Bus tik blogiau. Lašupio gatvele toliau pasiekiami globos namai. Iki jų taip pat reikės važiuoti vingiais", – pečiais gūžčiojo seniūnė.
Doviluose įsikūrusiame J.Lankučio viešosios bibliotekos filiale durys varstomos nuolat.
"Turime 400 skaitytojų. Per pandemiją jų tik padaugėjo. Žmonės nori skaityti ir tuo tik džiaugiamės", – pasakojo bibliotekos vyriausioji bibliotekininkė Eligija Žukauskienė.
Knygos: Doviluose įsikūrusiame J.Lankučio viešosios bibliotekos filiale bibliotekininkė E.Žukauskienė suskaičiuoja 400 skaitytojų. Žmonės čia per pandemiją užsuka kur kas dažniau nei anksčiau. Astos Aleksėjūnaitės nuotr.
Knygų ateina net ir neskiepytieji, juos darbuotojos jau pažįsta, paduoda knygą pro langą, bet džiaugiasi, kad žmonės iš viso skaito.
Į biblioteką seniūnijos žmonės užsuka ir kitų reikalų spręsti.
"Ne tik paskaityti, bet ir pasinaudoti kompiuterio paslaugomis. Vyko kompiuterinio raštingumo kursai. Ateina žmonės bankininkystės reikalų tvarkyti, nori prisijungti prie e.sveikatos portalo. Spausdinasi galimybių pasus. Jei uždarys visą šią gatvelę, gyvenimas tikrai pablogės. Visiems bus nepatogu. Nemanau, kad tai geras sprendimas", – nuomonę išsakė padalinio vadovė.
Jei uždarys visą šią gatvelę, gyvenimas tikrai pablogės. Visiems bus nepatogu. Nemanau, kad tai geras sprendimas.
Stringa sunkvežimiai
Dovilai – ne pirmieji Klaipėdos rajone sulaukę Kelių direkcijos peršamos miestelio centro rekonstrukcijos.
Žiedinė sankryža įrengta Priekulėje, kur projektą priekuliškiai taip pat kritikavo dėl pernelyg mažos erdvės tokiai sankryžai.
"Vos tik atsirado žiedinė sankryža, ne vienas sunkvežimis su priekaba ją buvo užblokavęs", – prisiminė N.Ilginienė.
Nijolė Ilginienė: man atrodo, kad Kelių direkcija su mumis nesiskaito.
Priekuliškiai pamena vieną istoriją, kai vietiniams vyrams teko rankomis stumti sankryžoje įstrigusią priekabą su laivu, kurį žmogus gabeno į Drevernos uostą.
"Priekaba taip įstrigo, kad visas eismas absoliučiai buvo paralyžiuotas. Tokioje mažytėje žiedinėje sankryžėlėje juk krano neatsigabensi. Stovėjo ilgai su visu laivu įstrigę. Vietiniai sušoko, kažkaip atkabino priekabą ir sugebėjo išlaviruoti. Sunku net patikėti, kad jiems pasisekė", – pasakojo N.Ilginienė.
Atsiradus žiedinei sankryžai priekuliškiai jau rauko nosis dėl sunkvežimių keliamo triukšmo.
"Visame rajone pilna gamybos įmonių, o kelias – vienas. Kur tiems sunkvežimiams važiuoti? Per Dovilus taip pat zuja sunkvežimiai, aplinkui veikia daugybė žvyro karjerų. Kelias Doviluose driekiasi prie pat gyvenamųjų namų. Žiedu sunkvežimiai bildės taip, kad dieną ir naktį nebus ramybės", – tikino N.Ilginienė.
Liks tik viena stotelė
Kelias Doviluose driekiasi prie pat gyvenamųjų namų. Žiedu sunkvežimiai bildės taip, kad dieną ir naktį nebus ramybės.
Pastudijavusi sankryžos projektą, seniūnė nustebo ir dėl kitų sprendinių.
"Dabar Doviluose yra dvi autobusų stotelės, abipus sankryžos. O projekte numatyta, kad liks tik viena. Aš nesuprantu, ar autobusai turės suktis ratais, kad žmones išlaipintų? Juk pėstieji vis tiek turės judėti gatvelėmis. O perėja nenumatyta. Tegul man paaiškina, kur čia tas eismo saugumas?" – stebėjosi N.Ilginienė.
Iš tiesų, šalia Dovilų ambulatorijos, Žemaitės gatvėje, projekte nebenumatyta pėsčiųjų perėja, o pačioje gatvėje planuojamas vienpusis eismas.
Tai reiškia, kad vietiniai, atvykę medicininių paslaugų, mašinas turės statyti vienpusio eismo gatvelėje, tada pėdinti iki ambulatorijos.
"Tikrai nemenkos sumos reikalausiantis projektas visų doviliškių gyvenimą tik pablogins. Pro ambulatoriją Žemaitės gatve bus galima važiuoti tik gyvenamųjų namų link. Bus vienpusis eismas. O kur mašinos turės išlįsti į pagrindinę gatvę? Ogi tiltuku per upelį, kurį ką tik suremontavome. O toliau žmonės turės važiuoti žvyrkeliu. Nukreipus eismo srautų dalį žvyrkeliu ne tik gadinami automobiliai, dulkes ir triukšmą turės kęsti gyvenamųjų namų kvartalo žmonės. Ar tikrai to reikia?" – klausė seniūnė.
N.Ilginienė stebėjosi, jog žvyruotas gatvės ruožas yra toks siauras, kad ten telpa tik vienas automobilis.
"O kai išsimals žvyrkelis, kas turės jį tvarkyti? Seniūnija, aišku. Kelių direkcija juk seniūnijos kelių neasfaltuos. Atsiradus žiedinei sankryžai, 40 proc. automobilių srauto turės važinėti arba žvyrkeliu, arba duobėtais keliais per gamybines teritorijas. Bus tik blogiau. Man atrodo, kad Kelių direkcija su mumis nesiskaito", – pastebėjo Dovilų seniūnė.
N.Ilginienė bendruomenės pastabas išsiuntė Kelių direkcijai.
Rašte taip pat klausiama, kodėl projektuojamose šaligatviuose nenumatyta neregių ir silpnaregių ištisinės linijos, jos yra tik prie perėjų. Klausiama, kodėl nėra suprojektuotas gatvės apšvietimas? Kodėl panaikinta įvaža iš Gargždų gatvės tiesiai į Parko gatvę?
O kai išsimals žvyrkelis, kas turės jį tvarkyti? Seniūnija, aišku. Kelių direkcija juk seniūnijos kelių neasfaltuos.
Parko gatve iš Dovilų centro sukama Dovilų karjerų link, toliau gatvele pasiekiamos sodų bendrijos, o už jų – ir Gargždų centras.
Projekto nekeis
Klausimus dėl planuojamos žiedinės sankryžos "Klaipėda" siuntė Kelių direkcijai. Evaldas Tamariūnas, Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vadybininkas, atsakė, kad niekas nežada šio projekto keisti, nes dabartinė sankryža yra nesaugi.
"Informuojame, kad šiuo metu minima sankryža yra penkiašalė, todėl joje yra daugybė konfliktinių taškų, eismas vyksta chaotiškai, eismo dalyviams sunkiai suprantamas eismo pirmumas, pėstiesiems ir dviratininkams nesaugu kirsti sankryžos kelius ir kt.", – dienraščiui atsakė valdininkas.
Į tai replikavo Dovilų seniūnė.
"Nežinau, ar vilniečiams ji per sudėtinga, bet mums tai viskas aišku, kaip čia vyksta eismas. Nepasakyčiau, kad eismo įvykių čia būtų. Kažkur dokumentuose minima, kad buvo čia avarija 2017 metais. Bet ir viskas", – pastebėjo N.Ilginienė.
Kelių direkcijos atstovas E.Tamariūnas aiškino, kad įvažos link bažnyčios, seniūnijos ir bibliotekos jokiu būdu neturi likti.
"Šią atšaką planuojama naikinti, kad būtų užtikrintos saugios sąlygos visiems eismo dalyviams. Planuojama, kad po rekonstravimo ši sankryža bus žiedo tipo, keturių atšakų, konfliktinių taškų joje liks tik aštuoni. Žiedinės sankryžos alternatyva buvo pasirinkta kaip priimtiniausia ir eismo saugos, ir eismo laidumo požiūriu. Atkreipiame dėmesį, kad patekimas prie minimų objektų nebus uždaromas, greta yra alternatyvūs patekimai prie objektų", – rašoma direkcijos atsakyme.
Saugumas: vietiniai Dovilų sankryža važinėja be problemų ir nesupranta, kodėl ji tokia mirtinai sudėtinga atrodo vilniečiams, kad čia vertėtų įrengti žiedą. Astos Aleksėjūnaitės nuotr.
Stovės iki pergalės
Klaipėdos rajono meras Bronius Markauskas taip pat pritaria Dovilų bendruomenės nuogąstavimams, kad sankryžos rekonstrukcija veikiausiai pablogins gyventojų susisiekimą ir gyvenimo sąlygas.
"Bandysime stovėti iki galo. Negali taip būti, kad gyvenimas suprastėtų. Jau Priekulėje turėjome vargo. Jei būtų diskusija dėl įvažos prie vieno namo, dar būtų kitaip. O čia kalbame apie patekimą į bažnyčią, seniūniją ir biblioteką, o toliau dar yra ir slaugos namai. Negalime uždaryti kelio. Reikia daryti taip, kad gyventojams būtų geriau, o ne taip, kaip kažkam atrodo", – kalbėjo B.Markauskas.
Meras pritarė minčiai, kad žiedinės sankryžos atsiradimas tik padidins triukšmą miestelio centre.
"Karjerų eksploatacijai leidimai duoti ne vieneriems metams. Betono gamyklos yra Klaipėdoje, žvyras čia važiavo ir važiuos. Patinka ar nepatinka, bet ši ūkinė veikla turės vykti. Kitas klausimas yra sunkiasvoriai sunkvežimiai, kurie suka per Dovilus, kad išvengtų svarstyklių magistralėje", – kalbėjo rajono vadovas.
Negalime uždaryti kelio. Reikia daryti taip, kad gyventojams būtų geriau, o ne taip, kaip kažkam atrodo.
B.Markausko manymu, geriau būtų pakloti naują asfaltą dabartinėje sankryžoje, nei kišti lėšas į žiedo formavimą.
"Tegul jau nieko nedaro, nei daro blogai. Seniūnė gerai sako, sunkiasvorio transporto srautus turi kontroliuoti tam ir skirtos tarnybos. Žiauriai skamba pasakymas – geriau nieko nedaryti. Bet taip negalima, aš stovėsiu iki galo. Reikėtų sutvarkyti kelio dangą. Nežinau, o gal ir apie šviesoforą verta pagalvoti. Klausimų tik kiltų dėl jo veikimo nakties metu. Bet viską sureguliuoti įmanoma. Esmė juk ta, kad reikia daryti taip, kaip bendruomenė norėtų", – svarstė meras.
Išgirdęs, kad Kelių direkcija Dovilų sankryžą apibūdina kone kaip mirtiną, B.Markauskas stebėjosi.
"Niekuo ji nėra ypatinga. Sankryža kaip sankryža. 2017 metais buvo fiksuotas eismo įvykis, bet čia vairuotojų problema, o ne sankryžos", – kalbėjo B.Markauskas.
Bronius Markauskas: bandysime stovėti iki galo. Negali taip būti, kad gyvenimas suprastėtų.
Takas – į niekur?
Kartu su žiedinės sankryžos įrengimu Doviluose vyks ir daugiau rekonstrukcijų. Numatyta tvarkyti Minijos upės link besidriekiančią Klaipėdos gatvę. Išilgai jos bus tiesiamas dviračių ir pėsčiųjų takas, bus rekonstruota vadinamoji Baičių sankryža, kurią vietiniai jau buvo praminę dabartinio susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio sankryža.
Kažkas iš vietinių socialiniame tinkle pažymėjo, kad arimu virtusią sankryžą reikia kas savaitę fotografuoti ir siųsti nuotraukas ministrui, kad šis pamatytų kokiais keliais turi važinėti Klaipėdos rajono žmonės.
"Ir čia klausimų kyla. Pėsčiųjų ir dviračių tako tikrai labai reikia. Gyventojai lanko Minijos upę. Šeimos grupelėmis traukia prie upės ar į mišką pasivaikščioti. Bet takas suprojektuotas tik iki pusiaukelės. Jis niekur nenuveda", – pastebėjo seniūnė.
Šią projekto dalį vykdo įmonė "SRP Projektas", kuri laimėjo konkursą ir Atgimimo aikštės rekonstrukcijos projektavimui uostamiestyje.
Įmonės vadovas Tadas Kasperavičius tikino, kad į visos apimties projektą jo vadovaujama įmonė įsijungė vėliau.
Taip, takas suplanuotas tik iki miestelio vartų. Takas baigiasi su gyvenvietės riba, pasiekia tik Kulių gatvę. Kodėl jo nėra toliau?
"Sankryžos projektą rengė įmonė "Inžinerinis projektavimas". Mes prisijungėme kitoje dalyje – Klaipėdos gatvės, tilto ir sankryžos rekonstrukcijos. Dėl pėsčiųjų tako bendruomenė, matyt, bendravo su Kelių direkcija", – tikino T.Kasperavičius.
Jis pažymėjo, kad dviratininkų ir pėsčiųjų takas Doviluose prasidės tik nuo sankirtos su Minijos gatve, nes toliau neužteko žemės sklypo ribų.
"Taip, takas suplanuotas tik iki miestelio vartų. Takas baigiasi su gyvenvietės riba, pasiekia tik Kulių gatvę. Kodėl jo nėra toliau? Matyt, todėl, kad reikėtų griauti tiltą ir statyti naują. Negalima paleisti dviratininkų per tokį siaurą tiltą. Turbūt būtų nesaugu", – paaiškino T.Kasperavičius.
Įmonės vadovas pridūrė, kad dviračių ir pėsčiųjų takas galėtų pasiekti tiltą, bet projektas pabrangtų dėl būtinų sankasų, o paties tilto rekonstrukcija pasiektų 3 mln. eurų sumą.
"Bet dviratininkai vis tiek negalėtų kirsti tilto saugiai. O direkcija iš mūsų perka tik tilto remonto projektą. Tiltas projektuotas dar sovietmečiu. Tako klausimą reikėtų kelti Kelių direkcijai, jie priima galutinius sprendimus. Jie yra ir užsakovai", – teigė T.Kasperavičius.
Naujausi komentarai