Pereiti į pagrindinį turinį

Nuo 2025 m. „Independence“ plaukios su Lietuvos vėliava

2022-05-11 10:34
ELTOS inf.

Vyriausybė trečiadienį pritarė į Lietuvos jūrų registrą įtraukti suskystintų gamtinių dujų (SGD) laivą-saugyklą „Independence“, kai jį išpirks AB „Klaipėdos nafta“ (KN). Kaip savo pranešime spaudai teigia bendrovė, SGD terminalas jos nuosavybėn pereis 2024 metų pabaigoje – tada jame bus iškelta Lietuvos vėliava.

A. Kubaičio / BNS nuotr.

Įmonės pranešime rašoma, kad šiam sprendimui įgyvendinti bus peržiūrėta eilė su laivybos reglamentavimu susijusių teisės aktų. Bus siekiama užtikrinti, kad taikomas reguliavimas sudarytų sąlygas registruoti tokio tipo laivus su išdujinimo įrenginiais (FSRU) kaip „Independence“ bei atitiktų gerąsias pasaulines SGD laivų-saugyklų veiklos reguliavimo praktikas.

Pasirinkta laivo registravimo jurisdikcija apsprendžia jam taikomus laivybos reikalavimus, laive dirbantiems jūreiviams taikomą mokestinę bazę ir kitus reikalavimus laivo įgulai.   

„Pagal įprastą pasaulyje laivybos praktiką daugiausia dujovežių ir SGD laivų-saugyklų registruota atviruose registruose, tokiuose, kaip, pavyzdžiui, Maršalo salos. Tokiose jurisdikcijose taikomas gana lankstus ir universalus reguliavimas, sukurtas per ilgametę laivybos įmonių patirtį. Įvertinus Klaipėdos SGD terminalo svarbą bei reikšmę, renkamės kiek sudėtingesnį, bet labiausiai priimtiną kelią mūsų pirmam nuosavam SGD laivui-saugyklai „Independence“ (liet. „Nepriklausomybė“). O geriausiai nepriklausomybę simbolizuoja ant šio terminalo laivo plazdanti lietuviška trispalvė“, – sako KN generalinis direktorius Darius Šilenskis.

Vyriausybei taip pat buvo pristatytas ir ketinimas dėl laivo-saugyklos eksploatavimo ir techninės priežiūros (O&M) paslaugų pirkimo. Artimiausiu metu KN skelbs viešąją rinkos konsultaciją, kurios metu bus siekiama rinkos dalyvius supažindinti su būsimuoju pirkimu ir sulaukti rinkos dalyvių pastabų bei komentarų pateiktiems pirkimo dokumentų projektams.

Pasak D. Šilenskio, priimant sprendimą dėl laivo-saugyklos eksploatavimo ir techninės priežiūros, esminis kriterijus buvo gebėjimas užtikrinti nepertraukiamą ir efektyvų terminalo veikimą, ypač atsižvelgiant į strateginę šios infrastruktūros reikšmę aprūpinant dujomis regiono dujų vartotojus.

„KN iki šiol nebuvo laivybos įmonė ir neturi sukaupusi laivų eksploatacijos patirties. Mūsų atsakomybė apima komercinės tokių terminalų veiklos užtikrinimą, nuo laivo jungties iki kliento ar dujotiekio einančios infrastruktūros, krantinės su visais įrenginiais, iki dujotiekio bei dujų apskaitos stočių techninės eksploatacijos ir priežiūros. Konsultavomės su tarptautiniais ekspertais ir įsitikinome, kad samdydami rangovus efektyviau valdytume žmogiškuosius ir finansinius laivo operavimo kaštus, galėtume priimti ekonomiškesnius sprendimus dėl laivo eksploatacijos ir priežiūros, galiausiai – turėtume daugiau galimybių lanksčiai reaguoti prireikus papildomų įgulos narių ar kilus laivo remonto poreikiui. Atsižvelgdami į tai, įvertinome, kad pasitelkdami rinkos kompetencijas laivo-saugyklos eksploatavimui bei techninei priežiūrai šiame etape gerokai efektyviau ir naudingiau užtikrinsime patikimą SGD terminalo veiklą, o tuo pačiu kaupsime ir reikiamą patirtį, jei ateityje KN nuspręstų tokia veikla užsiimti savarankiškai“, – sako D. Šilenskis.

Planuojama, kad viešoji konsultacija būtų pradėta šių metų II ketv., o tarptautinis paslaugos pirkimas inicijuotas 2022 m. III ketvirtį.

Šiuo metu SGD laivas-saugykla „Independence“ priklauso Norvegijos laivybos įmonei „Höegh LNG“ ir yra registruotas Singapūro laivų registre bei plaukioja su šios šalies vėliava.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų