Naujasis Dragūnų kvartalas, kuriame jau gyvena ne vienas tūkstantis klaipėdiečių, vis dar laukia, kada turės civilizuotą priėjimą prie vienintelės autobusų stotelės. O kol kas dideli ir maži šio mikrorajono gyventojai kasdien rizikuoja savo sveikata, nes paralelinėje Liepojos gatvei gatvelėje nėra nei kelio ženklų, nei perėjos.
Pateko į Reanimacijos skyrių
Penktadienį chirurgas 75 metų Povilas Metrikas grįžo iš užsiėmimų kvalifikacijos kėlimo kursuose. Išlipo Elizos stotelėje, perėjo Kretingos gatvę, toliau žingsniavo asfaltuotu takeliu ir įžengė į vardo neturinčią gatvelę, kurioje nėra nė vieno perėjos ženklo, ir buvo partrenktas automobilio. Nukentėjusysis išgyveno, nors jam lūžo stuburo slankstelis, smarkiai sumuštas kūnas ir galva.
„Dabar galiu tik spėti, kaip aš nepamačiau atvažiuojančio automobilio, o jo vairuotoja nematė manęs. Šiame siaurame išvažiavime eismas vyksta abiem kryptimis. Gal mikroautobusas, kuris stovi šalia vaisių prekybos vietos, sutrukdė? Praleidau vieną mašiną, o kitos nepastebėjau. Ta moteris tikrai nekalta. Džiaugiuosi, kad ta mašiniukė buvo ne itin didelė, tikiu, kad ir greitis ne itin didelis buvo. Atsidūriau ant kapoto, nuo kapoto nulėkiau ant žemės. Vairuotojai esu dėkingas ir už tai, kad ji man neleido stotis, nors dėl smegenų sukrėtimo blaškiausi, norėjau kažkur eiti. Nejaučiu tai moteriai jokio pykčio. Žinau, kad aš jos automobiliui didelės žalos nepadariau“, – prikaustytas prie lovos kalbėjo klaipėdietis.
Taisykles apšlakstė kraujas
Įvykį fiksavę policijos pareigūnai dokumentuose įrašė, kad P.Metrikas ėjo ne per pėsčiųjų perėją.
Apie tai, kad greta Liepojos gatvės esančioje bevardėje gatvelėje, kuria dažniausiai važiuojama iš parduotuvės „Rimi“ į Dragūnų kvartalą, nėra nė vienos pėsčiųjų perėjos, dokumente neužsimenama.
Kas kaltas dėl eismo įvykio, dar aiškinasi policija. Kelių policijos biuro viršininko pavaduotojas Mindaugas Džermeika tikino, kad į šį klausimą atsakys tik tyrimas.
„Kelių eismo taisyklės sako, jeigu nėra pažymėtų perėjų, žmogus turi pasirinkti tokią vietą, kad pereiti gatvę būtų saugu, eiti privalu stačiu kampu. Visos Kelių eismo taisyklės užrašytos krauju, tai yra, realūs įvykiai vertė sukurti tas taisykles. Skaudu taip kalbėti, bet taip yra“, – teigė pareigūnas.
Nelaimė gali pasikartoti
Kol pareigūnai aiškinasi, kuris eismo dalyvis kaltesnis, nukentėjusysis tikina, kad nelaimė bet kurią dieną gali pasikartoti.
„Mane labiausiai vargina klausimas, kodėl tai įvyko. Dragūnų mikrorajonas gyvuoja jau ne vienus metus. Šimtai žmonių kasdien šią gatvelę pereina važiuojamąja dalimi, kaip buvo įvardyta policijos pranešime apie eismo įvykį. Daugybė vaikų, eidami į mokyklą, turi patekti į autobusų stotelę, – pasakojo P.Metrikas. – Gatvelėje padarytas dvipusis eismas, kad iš Dragūnų gatvės žmonės galėtų be jokių apylankų kaip galima greičiau pasiekti prekybos centrą “Rimi„. Man atrodo, kad tai padaryta prekybininkų interesais, kad pirkėjai nenuklystų į kitas parduotuves. Gatvelė yra siaubingai judri. Manau, kad eismą joje per ketverius ar penkerius metus buvo galima sutvarkyti. Juk ne visi žmonės važinėjasi automobiliais.“
Vaizdą užstoja mikroautobusas
Ne vienus metus gyvenantis Dragūnų kvartale P.Metrikas įsitikinęs, kad gatvelėje prie prekybos centro turi būti vienos krypties eismas nuo ligoninės pusės.
Be to, dabar eismą trukdo nuolat gatvėje stovintis vaisių ir daržovių prekeivio mikroautobusas, nors kelio ženklas draudžia sustoti tik kitoje gatvelės pusėje.
Greitis šiame ruože neribojamas, vadinasi, ir čia galima važiuoti 50 km/val. greičiu.
„Aš kaltinu miesto administraciją, kuri neapribojo greičio, nesutvarkė ženklų, kad žmonės neabejodami žinotų, kur eiti. Gyventojų susirinkimuose esame ne kartą kalbėję apie saugumą Dragūnų ir šalia einančioje gatvėse, bet perėjos dryžiai mūsų gatvėje atsirado neseniai. Gatvelėje šalia Liepojos gatvės jų vis dar nėra“, – nuomonę dėstė P.Metrikas.
Laukia statybų pabaigos
Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Miesto ūkio departamento vadovas Liudvikas Dūda teigė, kad gatvelę sukūrė Dragūnų kvartalo vystytojai bendrovė „Pamario troba“.
„Gatvelę įrengė, bet mums jos neperdavė. Gal ateityje ji ir bus perduota miestui, tada bus galima su savivaldybe apie tai kalbėti. Šiuo metu būtent ši bendrovė ir turėtų sutvarkyti visus ženklus. Tai nėra gatvė. Tai yra įvažiavimas į statomą Dragūnų kvartalą. Iš jo bus važiuojama į baigiamo statyti namo kiemą. Tai tiesiog Dragūnų gatvelių tinklas. Kol statybos ne visiškai užbaigtos, reikia elgtis pagal bendrąsias eismo taisykles – einant per gatvę pasižiūrėti į kairę ir dešinę“, – aiškino valdininkas.
Apgailestaudamas dėl nukentėjusio žmogaus, L.Dūda tikino, kad savivaldybė kol kas negali kontroliuoti, ar yra įrengti kelio ženklai, nes tebevyksta statybos.
„Zebrus“ nutrina valytojai
Bendrovės „Pamario troba“ direktorius Juozas Raišutis tikino, kad visų miesto gatvių šeimininkė yra savivaldybė.
"Prieš dvejus ar trejus metus buvo nubraižyta tai, kas buvo numatyta pagal kvartalo detalųjį planą. Tiesiog per laiką visi tie dalykai išsitrynė. Antrą ar trečią kartą niekas nepaišys. Dabar jau neprisimenu, ar jūsų minimoje vietoje buvo pažymėta perėja. Kur daugiau valo sniegą, žymėjimai išsitrina. Ne mūsų kompetencija kas porą metų gatves žymėti, – aiškino J.Raišutis.
Jis pasakojo, kad gatvė nutiesta valstybės žemėje.
„Galbūt tai ne mūsų reikalas, bet garbės supratimas verčia mus sutvarkyti ją iki galo. Dar šiemet bus nubraižytos naujos linijos, galbūt net perėją žymintis “zebras" atsiras. Tačiau dabar tai daryti nėra prasmės, nes bus klojamas dar vienas sluoksnis asfalto. Laukiame, kol į statybvietę nebevažinės sunkiasvorė technika.
Netrukus įrengs kalnelius
M.Džermeika dalijosi patirtimi iš viešnagės Londone. Pareigūnas stebėjosi, kad gyvenamųjų namų kvartaluose automobiliai važinėja labai lėtai, ir net jei vairuotojai norėtų, negalėtų palakstyti. Mat šiose gatvelėse įrengti kalneliai, primenantys bangas.
„Ten vairuotojams jau seniai yra išugdytas įprotis miegamaisiais vadinamuose rajonuose važiuoti lėtai. Pas mus problema yra vairuotojų kultūra, teisingiau, jos stoka. Mūsiškiai spaudžia greičio pedalą, kad ir kur būtų – autostradoje ar namo kieme“, – teigė pareigūnas.
Dragūnų mikrorajoną administruojančios įmonės „Adminta“ direktorius Aleksejus Jegorovas teigė, kad visai neseniai gavo leidimą kalneliams Dragūnų gatvėje įrengti. Tai padarys kvartalą statanti bendrovė „Pamario troba“.
A.Jegorovas tikino, kad gyventojai nekėlė perėjų klausimo paralelinėje Liepojos gatvei gatvelėje.
Dažniau bendruose susirinkimuose būdavo piktinamasi, kad šalia kvartalo esanti autobusų stotelė neturi stiklinio paviljono. Nuo 2009 m. administratoriai ne kartą dėl to esą kreipėsi į savivaldybę, bet atsakymo ir problemos sprendimo nesulaukė iki šiol.
Naujausi komentarai