Pereiti į pagrindinį turinį

Į vandenį nuleido unikalų laivą

2023-07-29 09:00

Klaipėdos uosto investicijos atveria naujas perspektyvas laivų statybos veiklai. Į vandenį jau nuleistas vienas iš trijų bendrovės Vakarų Baltijos laivų statykla statomų laivų.

Sąveika: A. Šileika (iš kairės) ir A. Latakas turi bendrų planų, kurie bus naudingi Klaipėdai, uostui ir visai šaliai.
Sąveika: A. Šileika (iš kairės) ir A. Latakas turi bendrų planų, kurie bus naudingi Klaipėdai, uostui ir visai šaliai. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Stato dar keturis

Šis laivas – daugiafunkcės paskirties, jis priklausys vokiečiams.

„Tai yra unikalus, daugiafunkcės paskirties laivas, skirtas gelbėjimo ir paieškos darbams jūroje. Mes jį statome daugiau negu metus. Kontraktas buvo pasirašytas prieš karą, atitinkamai tai lėmė laivo statybos eigą“, – pažymėjo Vakarų laivų gamyklos įmonių grupės generalinis direktorius, Lietuvos laivų statytojų ir remontininkų asociacijos prezidentas Arnoldas Šileika.

Tikimės, kad investicijos uosto infrastruktūrai gerinti bus skiriamos ir toliau.

Laivas – 105 metrų ilgio ir 20 metrų pločio, sveria apie 6 tūkst. tonų, yra varomas suskystintomis gamtinėmis dujomis.

„Labai vertiname, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija nuosekliai ir kompleksiškai skiria investicijas infrastruktūrai gerinti, ir dėkojame už operatyvų reagavimą į situaciją, atliekant 65A krantinės gilinimo darbus, kurie buvo būtini, kad pastatytas laivas būtų sėkmingai nuleistas į vandenį. Iš viso šiuo metu statome keturis laivus: du identiškus jau pastatytam, taip pat locmano ir žvejybinį. Tikimės, kad investicijos uosto infrastruktūrai gerinti bus skiriamos ir toliau, taip prisidedant ne tik prie mūsų įmonės tvaraus augimo, bet ir pridėtinės vertės uostui, miestui ir šaliai kūrimo“, – tvirtino A. Šileika.

Arnoldas Šileika. Vytauto Liaudanskio nuotr.

Trūksta darbuotojų

Jis taip pat užsiminė, kad bendrovė susiduria su darbuotojų trūkumu. Šiuo metu į Laivų statyklą galėtų priimti apie du šimtus darbuotojų – korpusininkų, laivų suvirintojų, laivų dažytojų ir kitų.

„Galėtume pastatyti žymiai daugiau laivų, prisidėti prie Lietuvos ekonomikos, biudžeto papildymo, bet yra gana nelanksti darbuotojų įsileidimo iš trečiųjų šalių tvarka, tai limituoja gamybos apimtis, pardavimus“, – tikino A. Šileika.

Prasidėjus karui Ukrainoje, neliko didelės dalies darbuotojų ukrainiečių.

Bendrovėje šiuo metu dirba 90 proc. klaipėdiečių.

Įprastai laivus užtrunka pastatyti apie pusantrų metų.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas pažymėjo, kad šioje statykloje bus statomas ir Uosto direkcijos atliekų surinkimo laivas.

Sutartis dėl laivo pasirašyta su „Baltic Workboats AS“, veikiančia pagal jungtinės veiklos sutartį su Vakarų Baltijos laivų statykla.

Startuos po dvejų metų

Laivas bus modernus, 20 metrų ilgio, jame bus įrengtos penkios talpos skirtingiems produktams. Laivas bus varomas elektra su galimybe kaip degalus vartoti vandenilį.

„Esame užsakę vieną laivą, kuris Klaipėdos uosto akvatoriją pradės raižyti po poros metų. Labai džiugu, kad šitą konkursą laimėjo konsorciumas, kuriame yra Vakarų Baltijos laivų statykla ir Estijos „Baltic Workboats AS“. Jie pastatys šiukšlių surinkimo laivą, kuris Klaipėdą pakels į žymiai aukštesnį lygį negu šiandien“, – teigė A. Latakas.

Parengiamuosius darbus, kurių vertė siekė 2,38 mln., atliko konkursą laimėjusi Latvijos įmonė „BMGS“.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų