Vyko eigos bandymai
Galbūt jau šių metų pirmąjį ketvirtį į Klaipėdos uostą turėtų atplaukti vienas iš dviejų Kinijos „Jinling“ laivų statykloje statytas naujos kartos jūrų keltas. Tai bus didžiulis įvykis, nes per pastaruosius dešimtmečius naujų laivų Klaipėdos linijose nebuvo. Svarbiausia, kad tie laivai bus gerokai talpesni ir efektyvesni.
Prieš pat praėjusių metų Kalėdų šventes paskelbta žinia, kad linijai iš Klaipėdos skirtas jūrų keltas atliko eigos bandymus Kinijos Jangdzės upėje.
DFDS specialistų komanda vertino laivo manevringumą, įrangos ir įvairių sistemų, įskaitant ir saugumo, veiklą.
DFDS išplatintoje informacijoje teigta, kad po eigos bandymų, įvertinus pastabas, laivą Kinijos statykla planuoja perduoti šių metų pradžioje.
Gal mėnesį, o gal ir mažiau laivas iš Kinijos plauks į Klaipėdą.
Bandymas: DFDS keltas prieš rengdamasis iš Kinijos išplaukti į Klaipėdą Jangdzės upėje atliko eigos bandymus. (dfds-news.com nuotr.)
Čia jį jau pasirengta priimti. Klaipėdos uoste specialiai pailgintas pirsas šiam 230 metrų ilgio ir dar vienam analogiškam toje pačioje Kinijos laivų statykloje statomam laivui.
Antrasis laivas turėtų būti baigtas statyti taip pat šiais metais, arčiau į pabaigą.
Pailgins senus keltus
Apie du naujus jūrų keltus jau paskelbė ir Švedijos keltų operatorė „Stena Line“. Neseniai ji pranešė ir išrinktus naujų keltų pavadinimus – „Stena Scandica“ ir „Stena Baltica“.
Jie plaukios linijoje iš Latvijos Ventspilio į Švedijos Nineshamno uostą.
Jos pateikti laivai bus apie 30 proc. talpesni, bet ne nauji. Abu laivai statyti 2005 m. Italijoje.
Pastaruosius 10 metų jie dirbo „Stena Line“ linijoje tarp Belfasto ir Liverpulio Airijos jūroje. Laivai vadinosi „Stena Lagan“ ir „Stena Mersey“.
„Stena Scandica“ (buvęs „Stena Lagan“) ir „Stena Baltica“ (buvęs „Stena Mersey“) kapitaliai remontuojami Turkijoje. Jie bus pailginti 36 metrais. Po rekonstrukcijos laivų ilgiai bus po 222 metrus. Kiekvienas iš jų galės priimti po 970 keleivių ir 2 875 metrus krovinio.
Latvių atsakas Klaipėdai
Dviejų rekonstruotų „Stena Line“ laivų pritraukimas į Baltijos regioną iš esmės yra atsakas DFDS kompanijai dėl dviejų naujų keltų Klaipėdoje.
Šios dvi kompanijos tampa pagrindinėmis konkurentėmis maršrute iš rytinės Baltijos į Švediją.
„Stena Line“ jūrų keltai plaukioja iš Ventspilio į Švedijos Nineshamną, o DFDS laivai – iš Klaipėdos į Karlshamną.
Latvijos „Stena Line“ keltų linijų direktorius Johanas Edelmanas teigė, kad Baltijos regione išaugo krovininių jūrų keltų paklausa, todėl ir stiprinamos linijos.
„Stena Line“ taip pat paskelbė, kad stiprins liniją iš Liepojos į Travemiundę Vokietijoje. Tai yra konkurentė Klaipėdos ir Vokietijos Kylio linijai.
Šiais metais Liepojos–Travemiundės linijoje „Stena Line“ planuoja senus jūrų keltus „Stena Gothica“ ir „Urd“ pakeisti naujesniais ro-pax laivais. Kada tiksliai tai įvyks ir kokie modernesni laivai plaukios iš Liepojos į Travemiundę, kol kas nepranešama.
Naujausi komentarai