Pasiruošė žiemai
Ne pirmą automobilį antikorozine danga dengęs vairuotojas buvo šokiruotas, kai jo mašina, nesulaukusi nė vieno priekaišto dėl jos techninės būklės, buvo pripažinta netinkama naudoti eisme.
"Techninės apžiūros talono negavau ir buvau išsiųstas lauk. Priežastis – dugnas nupurkštas antikorozine danga. Tai dariau ne prieš pat apžiūrą, o dar vasarą. Dugną mano automobiliui padengė daugybę metų tokią paslaugą teikianti sertifikuota įmonė, gerai žinoma ir uostamiestyje, ir Lietuvoje. Turiu šių darbų sertifikatą", – nustėręs pasakojo vairuotojas.
Vyras automobilį "Opel" pirko ne itin seniai. Nors mašina jau nebuvo "jauna", bet vokiečio savininko palikti dokumentai bylojo, kad jos rida visai nedidelė, o būklė – labai gera.
Beveik iki gruodžio vidurio galiojo ir vokiškos techninės apžiūros dokumentas, kurio pagrindu "Regitra" registruojant opelį nereikalavo lietuviškos techninės apžiūros. Pakako tik apdrausti ir sumokėti mokesčius.
"Buvo tikrai gera rida, mašina – su visais vokiškais dokumentais, nereikėjo specialiai tikrinti ridos, nes ir taip buvo viskas aišku. Tokių variantų labai retai pasitaiko. Iki pat šiol galioja vokiška techninė apžiūra, kuri pripažįstama ir Lietuvoje. Buvęs šeimininkas pedantiškai prižiūrėjo mašiną, ja labai mažai važinėjo. Lygiai taip pat ir aš ja ketinau pasirūpinti. Tad nuvežiau į įmonę, kad dugną ir ertmes padengtų antikorozine danga", – pasakojo "Opel" savininkas.
Kriterijai – be paaiškinimų
Po šios procedūros jau buvo praėję keli mėnesiai, kai vyras atvažiavo į techninės apžiūros centrą.
"Išsiuntė lauk. Pasakė, kad nepereis techninės apžiūros ši mašina, nes tikrintojas nemato, kokios būklės yra stabdžių sistemos vamzdeliai, jie taip pat padengti antikorozine danga. Liepė nuvalyti. O kodėl reikia juos valyti? Kad greičiau surūdytų per žiemą? – piktinosi vairuotojas. – Sakė, anksčiau buvo galima, dabar – nebe."
Vakarų Lietuvoje žinomos automobilių remonto ir priežiūros įmonės vadovas Artūras Jasas tikino, kad per 18 darbo metų jo įmonė antikorozine danga padengė tūkstančius automobilių, kurie važinėja pajūrio keliais ir po visą Žemaitiją.
"Per tiek metų tik kelios mašinos yra sugrįžusios. Net nežinau, kaip pakomentuoti tai. Gal pasitaikė tikrintojas toks? Daugybei mašinų dugnus purškėme ir visos jos technines apžiūras pereina. O kažkodėl sugrįžta tik viena kita. Kodėl? Neaišku", – pridūrė A. Jasas.
Įmonės direktorius svarstė, esą techninę apžiūrą lengvai įveikia naujesnės mašinos.
"Gal tuomet ir nekyla klausimų? Jei mašina senesnė, dugnas padengtas antikorozine danga, tikrintojas galbūt daro prielaidą, kad tokio amžiaus mašinos stabdžių vamzdeliai jau turėtų būti pažeisti. O per dangą jis negali jų patikrinti. Bet tuomet kyla klausimas – mums juk niekas nenurodė, kad jokiu būdu negalima purkšti tų vamzdelių. Mes to ir nedarytume", – pastebėjo A. Jasas.
Lietuvoje rūdija viskas
Serviso vadovas tikino, kad šioje situacijoje juk mašinos savininkas specialiai neslepia mašinos defektų.
"Priešingai. Jis rūpinasi, kad defektų nebūtų. Aš viską suprantu, vamzdeliai jokiu būdu neturi leisti stabdžių skysčio, nes tai kelia grėsmę pačiam vairuotojui. Stabdžiai turi veikti nepriekaištingai", – pripažino A. Jasas.
Jis prisiminė, kad neseniai į techninės apžiūros centrą iš tiesų "sugrįžo" vienas automobilis.
"Neperėjo techninės apžiūros. Nuvalėme tuos vamzdelius. Na, geri tie vamzdeliai. Bet atlikdami techninę apžiūrą jie to nematė", – patikino įmonės vadovas.
Vis dėlto pašnekovas akcentavo, kad tvarka turėtų būti aiškesnė, žmogus neturi pasikliauti loterija – praleis ar nepraleis tikrintojas jo mašiną.
Jei žmogus vairuoja šiek tiek senesnį automobilį, nejaugi jis jau laikomas potencialiu sukčiautoju?
"Faktas yra tas, kad antikorozinė danga vamzdeliams nekenks, o tik padės juos išsaugoti nepažeistus. Toks ir yra šios procedūros tikslas. O nuvalius, jie tik greičiau surūdys. Mes gyvename tokioje klimato zonoje, kur mašinos tikrai greitai rūdija. Išvažiavusi iš salono naujutėlė mašina jau po septynerių metų gali būti visiškai surūdijusiu dugnu", – pastebėjo A. Jasas.
Nurodymų niekas nedavė
Įmonės vadovas pripažino, kad vaikant automobilį iš techninės apžiūros centro į mašinų priežiūros servisą, gaišinami visi.
"Žmogus gaišta, jam tenka grįžti pas mus. O gal pas mus nėra laisvo keltuvo tuo metu? Klientas turi laukti arba palikti mašiną ir eiti pėsčiomis. Niekas dėl to nėra laimingas", – konstatavo A. Jasas.
Automobilių servisai turėtų gauti informaciją, kad stabdžių vamzdelių jokiomis dangomis nevalia nupurkšti. Nors tai ir išgelbėtų juos nuo korozijos.
"Gal tegul suformuluoja – kokia tvarka turi būti ir kuo turi vadovautis įmonės, o kokios tvarkos galioja vairuotojams. Turi būti nustatytas reglamentas. Per metus atgal, nusivalyti vamzdelių, sugrįžta tik kelios mašinos. Jei būtų nurodyta oficialiai nepurkšti vamzdelių, to ir nedarytume, sertifikatą išdavusi įmonė mus perspėtų. Tačiau tokių tvarkų nėra", – akcentavo A. Jasas.
Nemato pažeidimų
Įmonės "Transkona" gamybos direktorius Algimantas Idzelis "Klaipėdai" paaiškino, kodėl techninių apžiūrų centrų darbuotojai turėjo klausimų dėl antikorozinės dangos.
"Tvarka galioja jau seniai. Jei transporto priemonės savininkas nori teplioti dugną nuo antikorozijos, jis gali tai daryti, bet negali užtepti metalinių ar varinių stabdžių vamzdelių. Kontrolierius tikrinimo metu negalės patikrinti vamzdelių kokybės. Galbūt prasiskverbia skystis, tačiau to negalima pamatyti. Visa tai parašyta reikalavimuose, jokių išlygų nėra", – aiškino A. Idzelis.
Pasaulyje niekas tų dugnų neterlioja.
Vis dėlto gamybos direktorius pripažino, kad vairuotojų pykčio yra sulaukęs.
"Buvo, kad ateina ir priekaištauja. Bet paaiškiname, jog galima lipdukais uždengti vamzdelius ir išsidažyti tą dugną. Gali būti sulankstyti vamzdeliai, gal akmuo papuolęs, kontroliuotojas turi viską matyti", – argumentavo A. Idzelis.
Jei žmogus nuspręstų antikorozine danga nupurkšti naują, salone pirktą automobilį, jį kontrolieriai taip pat vaikytų pirmyn atgal valytis vamzdelių?
Juk Klaipėdoje gyvenantys naujų mašinų savininkai neretai taip ir daro.
"Pasaulyje niekas tų dugnų neterlioja. Tik lietuviai tepa. Automobilis važiuoja 10–15 metų, ir niekas tų dugnų netepa. Gal senesnių mašinų savininkai daugiau purškia? Jei firmoje purškia, jie žino, moka vamzdelius uždengti. Dažniausiai viską nupurškia namudininkai", – nuomonę išsakė A. Idzelis.
Gamybos direktorius pripažino, kad techninės apžiūros neįveikia tik vienas kitas automobilis ir grįžta valyti vamzdelių.
"Net ne procentas, o per metus vienas kitas pasitaiko. Prieš porą metų "Audi" atvažiavo, toks lietuvių mylimas modelis. Kaimo žmogus 1995 m. laidos mašiną buvo pats išsitepęs. Skiedikliu po to nuplovė", – patikino A. Idzelis.
Jis neabejoja, jei tokie atvejai būtų dažni, iš tiesų būtų problemų.
"Jei visi važiuotų pas mus, negavę techninės apžiūros talono, o paskui atgal – į servisą, jau būtų blogai. Bet taip nėra. Tai – vienetiniai atvejai", – kalbėjo A. Idzelis.
Naujausi komentarai