Pereiti į pagrindinį turinį

S. Skvernelis: Klaipėdos uostas – efektyviausias kelias Baltarusijos kroviniams

2020-08-18 07:56

Klaipėdos uostui nerimaujant, kad dėl streikų Baltarusijos gamyklose gali nukentėti kai kurios uosto įmonės, premjeras Saulius Skvernelis sako, kad Klaipėda yra ekonomiškai naudingiausias ir efektyviausias kelias baltarusiškiems kroviniams.

S. Skvernelis: Klaipėdos uostas – efektyviausias kelias Baltarusijos kroviniams
S. Skvernelis: Klaipėdos uostas – efektyviausias kelias Baltarusijos kroviniams / M. Morkevičiaus / ELTOS ir A. Kubaičio / Fotobanko nuotr.

Tačiau Vyriausybės vadovas pripažino, kad yra tikimybė, jog Aliaksandro Lukašenkos režimas gali panaudoti ekonominius svertus kaip kerštą Lietuvai, palaikančiai protestus Baltarusijoje.

„Yra, tokios galios visada bandomos naudoti. Šiandien galime tik vieną pasakyti – kad efektyvesnio, pigesnio ir ekonomiškai naudingesnio kelio Baltarusijos kroviniams, kaip per Klaipėdos jūrų uostą nėra“, – žurnalistams Seime antradienį sakė S. Skvernelis.

Kai diktatūra yra desperacijoje, tai visko gali būti. Aišku, tada būtų poveikis ir mūsų ekonomikai, nes Klaipėdoje daugiau nei trečdalis krovinių, uosto darbo, yra susiję su Baltarusija.

Anot jo, Baltijos šalys šiuo klausimu yra vieningos – Lietuvos ir Latvijos pozicijos iš esmės nesiskiria, todėl nukreipus krovinius kitur, vienintelė alternatyva Baltarusijai liktų Rusijos uostai.

„Pasirinkimas baltarusiams lieka tik Rusijos uostai, o visgi tai yra visiškai ekonomiškai nenaudinga“, – aiškino premjeras.

„Kalbant apie šaltąjį metų sezoną, tai ekonomiškai būtų tragiškai žalinga, nes kalbant apie tuos pačius naftos produktus, reikėtų specialiai palaikyti tam tikrą temperatūrą, nes kitaip pervežimas geležinkeliais negalėtų vykti“, – teigė jis.

Nepaisant to, S. Skvernelis neatmetė radikalių Baltarusijos valdžios veiksmų, nes „diktatūra yra desperacijoje“.

„Kai diktatūra yra desperacijoje, tai visko gali būti. Aišku, tada būtų poveikis ir mūsų ekonomikai, nes Klaipėdoje daugiau nei trečdalis krovinių, uosto darbo, yra susiję su Baltarusija“, – sakė premjeras.

Klaipėdos uostas ir jo įmonės pripažįsta su nerimu stebinčios dalies Baltarusijos įmonių darbuotojų streikus. Uosto atstovai pirmadienį BNS sakė, kad dėl streikų Baltarusijoje gali tekti peržiūrėti ir šių metų uosto krovos prognozes.

Prie streikuojančių įmonių pirmadienį prisijungė ir trąšų gamintoja „Belaruskalij“, kuri savo produkciją eksportuoja per jos ir verslininko Igorio Udovickio valdomą įmonę Birių krovinių terminalas (BKT).

Pernai Klaipėdos uoste perkrauta 14,1 mln. tonų baltarusiškų krovinių – jie sudarė 30,5 proc. 2019 metų uosto krovos (46,3 mln. tonų). Vien BKT perkrovė 10 mln. tonų krovinių, kurių 98 proc. sudarė „Belaruskalij“ trašos.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų