Vokietijos karinio laivo jūrininkai išgelbėjo lenkų gyvybes Pereiti į pagrindinį turinį

Vokietijos karinio laivo jūrininkai išgelbėjo lenkų gyvybes

2016-08-19 11:27 diena.lt inf.

Penktadienio naktį 1.43 val. Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras išgirdo radijo ryšio pranešimą iš Vokietijos karinio laivo FGS „WEILHEIM“ adresuotą lenkų jachtai „MAUS“, kurios pagalbos šauksmas nebuvo girdimas.

Budėtojas radijo ryšiu išsiuntė užklausimą laivui FGS „WEILHEIM“ patikslinti situaciją ir toliau telefoniniu ryšiu vokiečių laivas pranešė, kad reikalinga sraigtasparnio pagalba nukeliant keleivius nuo lenkų jachtos, patyrusios audros sužalojimus. Tuo metu vėjo ir bangų suniokota lenkų jachta „MAUS“ bangų buvo blaškoma apie 40 jūrmylių (virš 70 km) į pietvakarius nuo Klaipėdos uosto vartų, Rusijos paieškos ir gelbėjimo darbų jūroje atsakomybės rajone.

Lietuvos budėtojas susisiekė su Rusijos Federacijos Gelbėjimo centru Kaliningrade, pranešdamas apie situaciją jūroje. Tačiau Kaliningrado Gelbėjimo centras informavo, kad negali pasiųsti sraigtasparnio gelbėti lenkų įgulos. Tokiu atveju keleivių gelbėjimui budėtojas pasitelkė Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų sraigtasparnį „Dauphin“.

3.25 val. sraigtasparniui artėjant prie lenkų jachtos ir vokiečių karinio laivo buvo gautas pranešimas, kad vokiečių karinio laivo jūrininkai jau išgelbėjo ir į laivo FGS „WEILHEIM“ bortą priėmė visus penkis lenkų jachtos įgulos narius. Vokietijos priešmininis laivas FGS „WEILHEIM“ tuo metu plaukė į Klaipėdą dalyvauti tarptautinėse pratybose jūroje "BALTRON SQUADEX II-16". Sraigtasparnis iš gelbėjimo operacijos buvo atšauktas.

Ryte Vokietijos laivui FGS „WEILHEIM“ atplaukus į Klaipėdą, visa informacija apie įvykį jūroje buvo patikslinta. Lenkų jachtos kapitonas Tomasz Kubacki pasakojo, kad jis ir keturi keleiviai su jachta „MAUS“ plaukė iš Klaipėdos į Gdanską ir rugpjūčio 18 d. vakare pakilo stiprus vėjas ir sugedo jachtos variklis, nulūžo stiebas, jachtos borte bangos padarė pramušą. Po vidurnakčio jachtos kapitonas radijo ryšiu šaukėsi pagalbos SOS, tačiau dėl nulūžusio stiebo, SOS signalas negalėjo toli sklisti. Laimei už 7 jūrmylių pagalbos signalą išgirdo vokiečių laivas FGS „WEILHEIM“, kuris ir atskubėjo į pagalbą.

Kaip pasakojo Vokietijos karinio laivo FGS „WEILHEIM“ vadas kapitonas leitenantas Martin Klaus lenkų jachtos keleivių gelbėjimo sąlygos buvo labai sudėtingos. Bangos siekė 2,5 m, todėl vokiečių laivo jūrininkams nebuvo paprasta nedidele gumine gelbėjimo valtimi pasiekti bangų blaškomą jachtą ir iš ten iškelti nelaimėlius. Todėl buvo prašoma sraigtasparnio pagalbos. Medicininės pagalbos išgelbėtiesiems neprireikė.

Audrą patyrusi suniokota jachta buvo palikta dreifuoti jūroje. Paliktos jachtos jūroje koordinatės perduotos Lietuvos saugios laivybos administracijai.

Išgelbėti ir į Klaipėdą su Vokietijos laivu FGS „WEILHEIM“ atplaukę jachtos „MAUS“ kapitonas T. Kubacki ir keturi keleiviai, Lietuvos Karinėms jūrų pajėgoms organizavus, buvo nuvežti į Klaipėdos autobusų stotį, iš kur autobusu išvyko į Lenkiją.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra