Pereiti į pagrindinį turinį

E. Kaniava vaidmenį jubiliejiniame spektaklyje perleido savo mokiniui

2017-10-13 09:30
DMN inf.

Spalio 14 d. Giuseppe‘s Verdi operos „Traviata“ spektaklis bus skirtas ilgamečio LNOBT solisto Eduardo Kaniavos 80-mečio jubiliejui. Nors liga šįkart neleis pačiam dainininkui išeiti į sceną, jis tikisi tą vakarą jo nepamirštančius operos gerbėjus susitikti teatre.

Eduardas Kaniava
Eduardas Kaniava / LNOBT nuotr.

„Labai norėjau pats dainuoti „Traviatoje“, iš anksto atvykau į Vilnių iš Palangos ruoštis šeštadienį numatytam spektakliui. Nuoširdžiai tikėjau, kad netikėto peršalimo simptomai spės praeiti. Visgi ketvirtadienį tapo aišku, kad šįkart teks pabūti operos žiūrovu, o ne solistu“, -–atsiprašydamas savo gerbėjų, kalba E. Kaniava.

Žermono partiją jis perleidžia Arūnui Malikėnui, kuriam kadaise Lietuvos konservatorijoje pats dėstė kamerinį dainavimą. Profesorius neabejoja, kad spektaklyje puikiai pasirodys ir šiuo metu Lietuvą pasaulyje garsinantys jaunosios kartos solistai – sopranas Viktorija Miškūnaitė (Violeta) bei tenoras Merūnas Vitulskis (Alfredas), rašoma teatro pranešime. „Neseniai girdėjau juos Giacomo Puccini operoje „Bohema“ ir likau sužavėtas puikiais balsais“, – tvirtina E.Kaniava.

Žermono partiją jis pats, baigdamas vokalo studijas, 1960 m. atliko diplominiame „Traviatos“ spektaklyje. Tuo metu E.Kaniava jau turėjo didžiosios scenos patirties, nes nuo 1958 m. buvo Operos ir baleto teatro solistas. Šiame teatre jis dirbo iki 1993 m., ir per 35-erius metus trukusią karjerą spėjo sukaupti solidų vaidmenų bagažą: dainavo Onegino, Jeleckio, Roberto partijas Piotro Čaikovskio operose „Eugenijus Oneginas“, „Pikų dama“ ir „Jolanta“, Aleko, Lančoto partijas Sergejaus Rachmaninovo operose „Aleko“ ir „Frančeska da Rimini“, Figarą Gioacchino Rossini operoje „Sevilijos kirpėjas“, Eskamilją Georges Bizet operoje „Karmen“, Žermoną, Rigoletą, Pozą Giuseppe‘s Verdi operose „Traviata“, „Rigoletas“, „Don Karlas“. Taip pat parengė nemažai vaidmenų lietuvių kompozitorių operose: dainavo Ūdrį Vytauto Klovos „Pilėnuose“, Liščinskį Antano Račiūno „Saulės mieste“, Mackevičių Juliaus Juzeliūno „Sukilėliuose“, Marių Vytauto Laurušo operoje „Paklydę paukščiai“. 1979 m. E.Kaniava pradėjo pedagoginį darbą Lietuvos konservatorijoje (dabar – Lietuvos muzikos ir teatro akademija). 1988 m. tapo profesoriumi, 1989–1992 m. dirbo Dainavimo katedros vedėju. 1993-1994 m. dėstė Karakaso dainavimo akademijoje Venesueloje.

1997 m. E.Kaniava buvo apdovanotas Lietuvos Didžiojo kunigaikščio Gedimino III laipsnio ordinu, po metų Vokietijoje – Gottlobo Fricko medaliu. 2006 m. pelnė Vyriausybės kultūros ir meno premiją. Solisto gyvenime buvo ir aktyvios politinės veiklos etapas: 2000-2004 m. jis buvo LR Seimo narys, po to dar dvejus metus patarinėjo šalies Ministrui Pirmininkui kultūros klausimais. Nuo 2005 m. E.Kaniava dėsto Klaipėdos universiteto Menų fakultete, taip pat dirba Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro dainavimo pedagogu – padeda operos solistams ruošti naujus vaidmenis. Klaipėdiečiams puikiai pažįstamas jo mokinys Mindaugas Rojus jau keletą metų sėkmingai pasirodo ne tik Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro, bet ir LNOBT spektakliuose. Jo pėdomis seka ir kitas E.Kaniavos mokinys, taip pat baritonas Steponas Zonys, šiais metais baigęs LNOBT operos stažuotojų programą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų