Atliekant vertinimą nustatyta, kad kai kuriems ekspertams, įrašytiems į Lietuvos kultūros tarybos ekspertų duomenų bazę, yra paskirtos tos srities, kurių paraiškas pastarieji turėtų vertinti, stipendijos, o kai kurie iš jų stipendijas tam pačiam projektui gauna jau kelis finansavimo laikotarpius iš eilės.
Taip pat nustatyta, kad išorės ekspertams, pakviestiems vertinti paraiškas, nėra taikomi reikalavimai, kurie nustatyti ekspertams, įrašytiems į Lietuvos kultūros tarybos ekspertų duomenų bazę. Tokiu būdu sudaromos sąlygos paraiškas vertinti ekspertams, kurie neatitinka reikalavimų ir negali būti įrašyti į ekspertų duomenų bazę.
Tvarkose nėra nustatyti kriterijai, pagal kuriuos Lietuvos kultūros tarybos narių susirinkimas gali pakeisti ekspertų vertinimo rezultatus ar išvadas. Be to, sudarant ekspertų darbo grupes, prieštaraujant nešališkumo principui, ekspertas gali gauti atlygį iš tų juridinių asmenų ar būti tų juridinių asmenų dalyviu, kurių paraiškas vertina.
STT siūlo tobulinti teisinį reglamentavimą, aiškiai ir detaliai nustatant ekspertų darbo grupių sudarymo, paraiškų vertinimo procedūras, pašalinant nešališkumo principo reglamentavimo trūkumus, kad būtų užtikrintas skaidrus finansavimo projektams ir stipendijoms skyrimo procesas.
Šiais metais Lietuvos kultūros tarybai skirtos lėšos kultūros ir meno projektams bei stipendijoms finansuoti sudaro daugiau nei 23,7 mln. eurų.
Antikorupcinio vertinimo išvada pateikta Kultūros ministerijai ir Lietuvos kultūros tarybai, kurios per du mėnesius turi viešai paskelbti, kaip atsižvelgta ar numatoma atsižvelgti į STT pateiktas pastabas ir pasiūlymus.
Naujausi komentarai