Provokuojamu austrų šokio spektakliu „Magiška“ prasidėjęs Tarptautinis šokio festivalis „Aura’22“ pristato ne vieną įspūdingą pastatymą. Modernaus šokio mėgėjų iš Kauno žinoma prancūzų grupė „A.lter S.essio“ pakvies į performatyvų šokio spektaklį. Tamsioji jūros pusė – tokia norvegų šokio spektaklio tema.
Grupė „A.lter S.essio“ iš Prancūzijos į šokį žvelgia kiek netradiciniu kampu. Pribloškiamos technologijos – lazerių šviesos ir piešiniai, kurtinamas garsas ir žiūrovus virpinančios garsų vibracijos – kuria šaltą, sunkų ir ilgam išliekantį įspūdį. „A.lter S.essio“ 2010-aisiais svečiavosi tarptautiniame šokio festivalyje su monospektakliu „Netektys|Sluoksniai“, kurį žiūrovams parodė japonų šokėja Yum Keiko Takayama.
Nepaprastai išraiškinga, smulkutė, darnių judesių šokėja tiesiog siurbte siurbė aplink ją supančių žiūrovų dėmesį. Tai buvo vienas performatyviausių šokio spektaklių, kuriame susiliejo vaizdas, garsas ir judesys. Ši Lietuvos publikos pamėgta, anot „Auros“ vadovės ir choreografės Birutės Letukaitės, „ateivė iš kitos planetos“ su partneriu Gianni Josephu ir vėl sugrįžta į Kauną su naujuoju premjeriniu spektakliu „Patvarumas“. Nepaprastu muzikos, judesio ir vaizdo junginiu bei virpinančių garsų vibracijomis šis šokio spektaklis turėtų ypač patikti jaunajai publikos daliai, eksperimentuojančiai su įvairiomis technologijomis.
„Patvarume“ susipina trys dimensijos: vaizdas, šokis ir instaliacija. Šios trys viena su kita susijusios šokio dalys išdėstytos taip, kad papildytų viena kitą. Keturių dalių struktūra yra išlaikoma: laukimas, „Buvimas ten (ar čia)“, kritimas, praskaidrėjimas. Toliau nagrinėjant praradimo sąvoką atskleidžiami kritimo ir krypties aspektai, esantys neaiškioje zonoje. Šokyje du tipažai tarsi vakuume priešinami vienas kito technikoms ir tikslams. Šie du klajojantys kūnai brėžia krypčių ir erdvių žemėlapį. Tai tampa savotišku svyravimu tarp kovos ir žaidimo, kol galiausiai viskas žlunga.
Norvegijai atstovaujanti choreografė Ingun Bjørnsgaard pristato spektaklį „Jūra“. Norvegų dramaturgo Henriko Ibseno pjesės įkvėptame spektaklyje nagrinėjamas dvilypumas, neaiškus ilgesys, noras išnykti, nešvankumas ir visuotinis paviršutiniškumas. Choreografę visuomet domino moters, kaip mitinės būtybės, prototipas, kuris susipina su šiuolaikine moterimi. Autorę įkvėpė norvegų dramaturgo tamsioji ir gundanti jūros pusė – slepianti mistiką ir nežinią.
Choreografė su šokėjais praleido nemažai laiko skaitydami ir analizuodami H.Ibseno pjesę „Dama iš jūros“. „Kai spektaklis jau buvo užbaigtas, supratau, kad pats šokis turi būti visiškai kitoks nei H.Ibseno drama. Nenorėjau tapti priklausoma nuo pastarojo dramaturgo, todėl stengiausi dirbti prie to, kas mane domina“, – apoie savo pastatymą yra sakiusi I.Bjørnsgaard.
Choreografė prisipažino nenorinti, kad žiūrovai ateitų pasiruošę giliai analizuoti spektaklį: „Geriau įsiklausykite į kompozitoriaus Geir Jensseno elektroninės muzikos garsus, atrinktus iš mus supančios aplinkos.
Kas? Trupės „A.lter Sessio“ spektaklis „Patvarumas“.
Kur? Kultūros ir sporto centre „Girstutis“.
Kada? Rugsėjo 28 d. 19 val.
Kas? I.Bjørnsgaard projektas „Jūra“.
Kur? Kultūros ir sporto centre „Girstutis“.
Kada? Rugsėjo 30 d. 18 val.
Naujausi komentarai