Po antisemitiškos tirados, įrašytos 2006 metais per jo sulaikymą už vairavimą išgėrus, M.Gibsoną atstūmė kino industrija. Nuo tada aktorius ir režisierius turėjo taikytis su nežymiais vaidmenimis nežinomose arba prastai įvertintose juostose.
Tai yra didelis žingsnis atgal nuo liaupsių, kuriomis jis mėgavosi, kai išgarsėjo vaidindamas filmuose „Pašėlęs Maksas“ (Mad Max) ir „Mirtinas ginklas“ (Lethal Weapon) bei laimėjo JAV Kino akademijos apdovanojimą už 1996 metų istorinės dramos „Narsioji širdis“ (Braveheart) prodiusavimą ir režisūrą.
Pristatydamas šį savaitgalį pasirodysiančią dramą apie Antrąjį pasaulinį karą „Pjūklo ketera“ (Hacksaw Ridge), 60 metų aktorius ir režisierius tikisi, kad kino mylėtojai bus atlaidesni negu kino kūrėjai.
Naujajame filme, kuriame pagrindinį vaidmenį sukūrė aktorius Andrew Garfieldas (Endrius Garfildas), vaizduojama tikra JAV kariuomenės mediko Desmondo Dosso (Desmondo Doso) istorija. Šis vyras užsirašė į kariuomenę ir buvo pasiryžęs gelbėti gyvybes fronto linijoje, tačiau dėl moralinių įsitikinimų atsisakė imti į rankas ginklą.
„Jis pabrėžia, ką vyrui, turinčiam įsitikinimų ir tikėjimą, reiškia patekti į pragarišką situaciją... ir vidury to verpeto šis vyras sugeba puoselėti savo dvasią ir pasiekti kažko daugiau“, – sakė M.Gibsonas per neseniai surengtą spaudos konferenciją Beverli Hilse.
Vėl atsidūręs Holivudo naujienas nušviečiančios žiniasklaidos dėmesio centre jis buvo pašomas pakomentuoti filme matomą brutalų smurtą, bet taip pat būtų galėjęs papasakoti apie savo patirtus sunkius išgyvenimus.
Alkoholizmas
Paklaustas apie savo tikėjimą, M.Gibsonas, regis, pasijuto nepatogiai ir santūriai atsakė, kad yra „netobulas“ ir „prastas tikintysis“, kuriam vertėtų sekti D.Dosso pavyzdžiu.
Jei M.Gibsono sugrįžimas į režisieriaus kėdę išties bus toks sėkmingas kaip kad prognozuoja „Pjūklo keteros“ recenzijos, jam gali tekti vėl priprasti atsakinėti į nejaukius klausimus apie savo privatų gyvenimą.
„Pjūklo ketera“ yra pirmasis M.Gibsono režisūrinis darbas po kritikų liaupsių sulaukusios juostos „Apokalipto“ (Apocalypto), pasirodžiusios 2006-aisiais – tais pačiai metais, kai antisemitiniais pareiškimais jis išplūdo JAV šerifo pavaduotoją.
Kai buvo sulaikytas šiauriniame Los Andželo priemiestyje Malibu, M.Gibsonas pareiškė, kad dėl visų pasaulio karų yra kalti žydai.
Vėliau jis atsiprašė ir tvirtino, kad taip pasielgė, nes yra alkoholikas, tačiau M.Gibsonas antisemitizmu kaltintas jau anksčiau, pasirodžius jo prieštaringai vertinamam 2004 metų filmui „Kristaus kančia“ (The Passion Of The Christ).
Netrukus po to nutrūko ilgametė M.Gibsono ir Robyn Moore (Robin Mur) santuoka, o jam niekas nebedavė pagrindinių vaidmenų didžiuosiuose ekranuose, kol pagaliau aktorius suvaidino prastai įvertintame trileryje „Tamsos pakraštys“ (Edge of Darkness).
Net ir atnaujinęs aktoriaus karjerą, jis vis patekdavo į skandalus.
M.Gibsonas 2011 metais vos išvengė kalėjimo, kai nusprendė neginčyti kaltinimų dėl šeiminio smurto, kuriuos jam pateikė buvusi partnerė, rusų pianistė Oksana Grigorjeva, jųdviejų septynerių metų dukros Lucios (Lusijos) motina.
„Režisūros meistriškumas“
M.Gibsonui, vėliau šiemet turinčiam susilaukti savo devintosios atžalos su savo 26 metų mergina Rosalind Ross (Rosalind Ros), buvo skirtas trejų metų lygtinis laikotarpis, 16 valandų viešųjų darbų bausmė. Jis turėjo išklausyti pykčio valdymo kursą.
Kritikai teigiamai įvertino jo vaidmenį artimos draugės Jodie Foster (Džodi Foster) filme „Bebras“ (Beaver), tačiau ši 2011 metais pasirodžiusi juosta buvo tikra komercinė nesėkmė, o savaitraštis „Entertainment Weekly“ rašė, kad publika filmu nesusidomėjo tik dėl M.Gibsono.
Nuo tada jam nuolat buvo metami kaltinimai dėl antisemitiško ir agresyvaus elgesio, tačiau aktorius juos įnirtingai neigė.
Neseniai pasirodžiusiame pokalbio su žurnalu „Variety“ įraše M.Gibsonas sakė, kad bando palikti 2006-ųjų incidentą praeityje ir jį „erzina“, kad žmonės vis jį prisimena.
„Jau praėjo dešimt metų. Jaučiuosi gerai. Esu blaivus ir visa kita, ir man tai yra miglotas dalykas praeityje“, – sakė jis.
Kitą savaitę pirmadienį pasirodysiantys duomenys iš kino teatrų apie „Pjūklo keterą“ parodys, ar publika jam atleido.
„Manau, visiems režisieriams, anksčiau pasiekusiems didybę, Holivudas ir publika apskritai yra linkę suteikti dar vieną šansą“, – sakė kino rinką analizuojančios bendrovės „Exhibitor Relations“ ekspertas Jeffas Bockas (Džefas Bokas).
„M.Gibsonas įrodė, kad pasižymi režisūros meistriškumu, viršijančiu dažnai vidutinišką kino teatrų pasiūlą. „Pjūklo ketera“, atrodo, taip pat turi ir kritikų palaikymą, taigi tai pranašauja gerą žiūrimumą švenčių sezonu“, – sakė jis.
Naujausi komentarai