Dvejos gastrolės sostinėje, vasaros festivalis ir keturios premjeros, edukacinė "Operos akademija" – tai dar toli gražu ne viskas, ko šiemet imsis Klaipėdos muzikinis teatras, kovodamas su krize.
Rita Bočiulytė
Su "Triumfo arkos" žvaigždėmis
Teatro vadovės Audronės Žigaitytės-Nekrošienės nuomone, dabar ypač aktualios vėl tapo Prezidento Antano Smetonos mintys, kad teatras yra ne šiaip sau sukurtas, ne prabangai, o tautai auklėti; pirmiausia auklėti tiems, kurie siekia jai vadovauti. "Nuo politinės valios labai daug kas priklauso", – įsitikinusi vadovė, kurios neapleidžia viltys, kad kada nors Klaipėdoje išaugs naujas operos teatras.
"O jo belaukiant, mūsų tikslas – puoselėti ne tik savus atlikėjus, bet ir kviestis "auksinius balsus" iš kitur – Lietuvos bei užsienio", – sakė ji, pristatydama šiųmetį teatro veiklos "antikrizinį planą" ir artimiausius projektus su kylančiomis scenos žvaigždėmis.
Johanno Strausso operetėje "Šikšnosparnis" uostamiesčio publika sausio pradžioje jau turėjo progą išgirsti tenorą Edmundą Seilių, daugeliui žinomą iš neregėto populiarumo susilaukusio televizijos projekto "Triumfo arka". Lietuvos valstybės atkūrimo dieną, Vasario 16-ąją, E.Seilius vėl pasirodys Klaipėdos muzikiniame teatre – bendrame koncerte su styginių orkestru "Camerata Klaipėda" ir jo vadovu smuikininku Vilhelmu Čepinskiu.
Artimiausiomis dienomis dar du "Triumfo arkos" dalyviai, tarptautinių vokalistų konkursų laureatai dainuos Klaipėdos muzikinio teatro spektakliuose.
Vasario 13-ąją teatralizuotame koncerte "Aistrų šėlsmas" pagal George’o Gershwino muziką girdėsime Egidijų Bavikiną, kuris atliks Sporting Laifo vaidmenį.
Bosas Liudas Mikalauskas, tituluotas pirmuoju "auksinio balso" savininku, vasario 21-ąją Klaipėdos muzikiniame teatre, Gioacchino Rossini’o operoje "Sevilijos kirpėjas", dainuos Don Bazilijaus partiją.
Balandį klaipėdiečiai klausysis ir tenoro Vaido Vyšniausko, kuris uostamiestyje pastatytoje Georgeso Bizet operoje "Karmen" jau antrąsyk pasirodys viename iš pagrindinių – Don Chosė – vaidmenyje. Šis dainininkas daugeliui televizijos žiūrovų pažįstamas iš to paties "Triumfo Arkos" projekto. Tačiau operos gerbėjai jį ir kitus jaunuosius atlikėjus jau spėjo įvertinti ir teatro scenoje.
"Auksinių balsų" seriją pratęs gala koncertas gegužės pradžioje. Jame dalyvaus du įžymiosios Monserat Kabaljė auklėtiniai – Nomeda Kazlauskaitė-Kazlaus ir ispanas Oskaras Marini, pasirodysiantys Klaipėdos muzikiniame teatre su jo orkestru ir choru. Be to, dar tebevyksta derybos su Klaipėdoje gimusiu, dabar Vokietijoje gyvenančiu jaunu operos solistu bosu Almu Švilpa dėl jo pasirodymo.
Sostinėje gastroliuos dusyk
Dabar teatras ruošiasi gastrolėms Vilniuje ir jau planuoja kitų metų išvyką į Olandiją. O į Lietuvos sostinę šiemet ketina vykti net du kartus – kovo ir spalio mėnesiais.
Pavasarį su pačiais naujausiais pastatymais, akcentuodami savo plačią meninę veiklą, klaipėdiečiai gastroliuos Lietuvos rusų dramos teatre. Jame parodys šokio spektaklį "Kruvinos vestuvės" pagal Astoro Piazzolla’os muziką, Vidmanto Bartulio operą "Aušrinė", J.Strausso operetę "Vienos kraujas", Vladimiro Konstantinovo operą vaikams "Ką senelis padarys, viskas bus gerai" ir teatralizuotą koncertą "Aistrų šėlsmas". Visi penki spektakliai – 2008 m. sezono darbai. Iš jų keturi – niekur kitur Lietuvoje dar nestatyti. Kad sostinėje juos pristatytų, į Vilnių kovo 12–15 d. vyks visas kūrybinis teatro kolektyvas – 110 žmonių.
"Toks žingsnis per pačią krizę – nemenkas iššūkis mūsų teatrui, – mano jo Rinkodaros skyriaus vedėja Vita Petrauskienė. Jos teigimu, tokių didelių gastrolių šio teatro istorijoje dar nėra buvę, bet kolektyvas nusiteikęs optimistiškai.
Dar viena išvyka į Vilnių numatyta spalio 1–3 d. su atnaujinta Claudio Monteverdi’o opera "Orfėjas". Ją Klaipėdos muzikinis teatras kviečiamas parodyti Valdovų rūmuose. Tai ypatinga vieta pirmajai pasaulyje žinomai ir išlikusiai operai. Valdovų rūmuose 1636-aisiais buvo parodyta italų opera "Elenos pagrobimas" – pirmasis operos spektaklis Lietuvoje.
Klaipėdos muzikinis teatras jau derina 2010-ųjų gastrolių Olandijoje grafiką. Kitąmet spalį ir lapkritį olandai turėtų pamatyti Jurgio Gaižausko "Buratiną" – net 20 jo spektaklių.
Kuria "Operos akademiją"
Muzikinis spektaklis visai šeimai "Buratinas" rampų šviesą Klaipėdoje turėtų išvysti šiemet rugpjūtį, per vasaros festivalį, arba vėliausiai lapkritį, kaip patikino teatro vadovė. A.Žigaitytės-Nekrošienės teigimu, jis įsilies į ambicingą teatro edukacinę programą.
Prieš metus pradėtas edukacinis projektas "Stebuklingas teatro pasaulis" šiemet taps didesnio projekto "Operos akademija" dalimi ir iš teatro užkulisių "eis jau į sceną, siekdamas publikos dėmesio".
Kaip pasakojo teatro vadovė, "Buratino" pastatymui norima sutelkti Klaipėdos universiteto Dainavimo katedros ir Stasio Šimkaus konservatorijos absolventus, netrukus bus paskelbta jo atranka. Spektaklį diriguos Vytautas Lukočius, dar tariamasi, kas jį režisuos. "Bet kokiu atveju, scenoje šiuosyk bus jaunimas, o mūsų artistai tuo metu pailsės", – kalbėjo vadovė. Ji patikino, kad Klaipėdos muzikinio teatro "Buratinas" bus kitoks, nei vilniečių pastatytas.
Kitoks nei kauniečių žada būti ir antrasis "Operos akademijos" projektas – garsusis Richardo Rodgerso miuziklas "Muzikos garsai". Netrukus teatras uostamiesčio vaikus nuo šešerių iki 16 metų pakvies į perklausas, per kurias jam atsirinks būsimuosius artistus. Klaipėdietiškų "Muzikos garsų" premjera planuojama lapkritį.
"Operos akademijoje", anot teatro vadovės, pedagogais taps teatro specialistai – praktikai. Jos paskirtis – studijinė, švietėjiška ir auklėjamoji.
Į "Operos akademijos" programą balandžio pabaigoje įsilies ir tradicinis Jaunųjų talentų festivalis. "Jame parodysime, ką Klaipėdoje turime geriausio, bus pastebėti patys gabiausi", – tvirtino teatro vadovė. Šiemet festivalyje dalyvaus ne tik talentingiausi jaunieji instrumentalistai ir vokalistai. Pakviesti "Inkarėlio" šokėjai, Lino Švirino studija "Grock" su roko opera "Eglė žalčių karalienė", planuojami jungtinio moksleivių orkestro pasirodymai. Į festivalį įsijungs prof. Juozo Domarko ir Gintaro Rinkevičiaus auklėtiniai, studijuojantys simfoninį dirigavimą. "Savaitę repetuosime ir savaitę kas vakarą demonstruosime, ką sugeba jaunimas", – dalijosi planais A.Žigaitytė-Nekrošienė.
"Makdonalizacija" teatre
Kaip pabrėžė teatro projektų vadybininkė Rūta Varnaitė, edukacinių renginių blokas orientuotas į jaunąją žiūrovų kartą, kurią teatras siekia užsiauginti. Todėl tikimasi pratęsti "Vaikų operos klubo" veiklą, pradėtą pernai festivalyje "Opera.lt".
"Be to, artimiausiems šešeriems metams sumanėme visą ciklą operos pastatymų vaikams. Kiekvienais metais pirmos–šeštos klasių moksleiviai iš visos Vakarų Lietuvos mūsų teatre turėtų pamatyti po du skirtingus muzikinio teatro spektaklius, kasmet – vis sudėtingesnius, – aiškino R.Varnaitė. – Sugalvojome specialią abonementinę sistemą. Stengsimės, kad jau šiemet penki tūkstančiai pirmokų pamatytų mūsų "Bulvinę pasaką" ir "Buratiną". Kitąmet, kai jie bus jau antrokai, juos pakviesime į dar du, kiek sudėtingesnius spektaklius."
A.Žigaitytė-Nekrošienė tai pavadino "makdonalizacija teatre". Šiam projektui jis mėgins telkti Klaipėdos, Telšių ir Tauragės apskritis.
Edukacinis procesas turėtų įtraukti ir teatro trupę. Abu valstybiniai uostamiesčio teatrai – Muzikinis ir Dramos – kartu parengė specialią dvejų metų mokymosi programą, kuriai paramos kreipėsi į ES fondus. Pagal ją abu kūrybiniai kolektyvai gilins žinias baroko muzikos, miuziklo ir šiuolaikinės muzikinės dramos srityse.
Uostamiesčio teatro ir muzikos profesionalus, tikimasi, suburs Claude’o Debussy operos "Pelėjas ir Melisanda" skaitymai. Ši simbolistinė opera, 1905 m. sukurta pagal Maurice’o Maeterlincko dramą – žavus, pasaulinio garso veikalas, bet į Lietuvos sceną iki šiol neatėjo. "Tai kietas riešutas, kurį reikia pagaliau perkąsti. Mūsų kolektyvui tai vėlgi bus puiki edukacija", – ryžtingai nusiteikusi kalbėjo teatro vadovė.
Operos skaitymus režisuos Gytis Padegimas. Juos lydės paskaitų ciklas publikai. Pirmieji "Pelėjo ir Melisandos" skaitymai numatyti kovo 8-ąją ir balandžio 3-iąją.
"Jei mums seksis, eisime toliau – iki operos pastatymo. Pabandysime tai padaryti nebrangiai, kaip jau esame įpratę, bet šiuosyk turėtų atrodyti prašmatniai", – intrigavo teatro vadovė, sakydama, kad jau matė būsimo spektaklio scenografijos ir kostiumų eskizus.
Festivaliu premjeros nesibaigs
Laukiama, kad tradicinio teatro vasaros festivalio "Muzikinis rugpjūtis" svarbiausiu akcentu taps Giedriaus Kuprevičiaus operos "Veronika" premjera". Prieš tai Klaipėdoje viešės to paties kompozitoriaus miuziklas "Ugnies medžioklė su varovais", kurį Vilniaus "Domino" teatre pernai pastatė G.Padegimas.
Choreografė Rasa Alksnytė festivalyje pristatys šokio spektaklio "Prarastos sielos" premjerą. Teatras pasistengs, kad į festivalį suskubtų ir J.Gaižausko "Buratinas".
Šiemečio "Muzikinio rugpjūčio", dedikuoto Lietuvos vardo paminėjimo 1000-mečiui, šūkis: "Lietuva – pasaulyje, pasaulis – Lietuvoje".
Bet "pagrindiniu kovos su krize įrankiu" šiemet Klaipėdos muzikinis teatras laiko keturias premjeras: "Buratiną", "Muzikos garsus", Raimondo Paulo miuziklą "Sesuo Kerė" ir šokio spektaklį pagal fonogramą – Piotro Čaikovskio "Spragtuką". Gruodį ketinama parodyti 40 spektaklių.
Tradiciškai gruodžio 31-ąją scenoje karaliaus Giuseppe‘s Verdi’o "Traviata". Ją drauge su teatro orkestru atliks "Camerata Klaipėda". Vėliau šie atlikėjai operą ruošiasi įrašyti į kompaktinę plokštelę.
"Mūsų tikslas – daug ir kūrybiškai dirbti, patiems užsidirbti, mokytis, ieškoti resursų", – teigė teatro vadovė. Anot jos, teatras naujus spektaklius kuria iš lėšų, surinktų už bilietus. Todėl labai svarbu, kad salė nuolat būtų pilna.
Naujausi komentarai