Jos žavios, protingos, veiklios, energingos, ambicingos. Jos pirmos sužino karščiausias automobilių pasaulio naujienas, vairuoja naujausio modelio mašinas ir moka ne tik pakeisti padangą. Tai tik keletas bruožų, kuriais galima apibūdinti automobilių centrams "Autobrava" ir "Krasta Auto" vadovaujančią Astą Bagdonavičienę ir bendrovės "ADCRent" direktorę Moniką Navickienę.
Vyrai prikanda liežuvį
"Ką tu, mažule, man gali papasakoti?" – šypteli vyrai, automobilių salone užkalbinti merginos. Tačiau išgirdę rimtus atsakymus prikanda liežuvį ir surimtėja. Jie neretai pripažįsta, kad maloniau pirkti, kai transporto priemonę pristato moteris, o ne vyras. Tad be linksmų nutikimų automobilių versle besisukančios dailiosios lyties atstovės neapsieina.
O ko gi vyrai nedrįsta moters paklausti automobilių salone?
"Pasitaiko kurioziškų atvejų. Pavyzdžiui, vadybininkė nori paaiškinti, kaip valdomi mūsų nuomojami automobiliai. Klientas iš pradžių tikina viską žinantis. O vos atsisėdęs prie vairo skambina neva pasitikslinti", – juokėsi automobilių nuomos verslui vadovaujanti M.Navickienė.
A.Bagdonavičienė prekybos automobiliais nedrįstų vadinti vyrišku verslu. "Manau, kad dažnai moterys yra geresnės pardavėjos. Jos moka įsiklausyti. Tai įgimta savybė, patraukianti klientą. Bet, žinoma, reikia išmanyti apie parduodamą prekę", – patirtimi dalijosi vadovė.
Jai pritarė ir M.Navickienė. "Neskirstau verslo į moteriškus ir vyriškus. Stereotipas, kad moteris turėtų vadovauti grožio, o vyrai – automobilių salonui. Jei žmogus gali laiku priimti gerus sprendimus, nėra jokio skirtumo, kokia jo lytis", – tvirtai nukirto pašnekovė.
Argumentai svarbiau nei žavesys
M.Navickienė pripažįsta, jog dailiosios lyties atstovės į verslą žiūri kitaip nei vyrai. "Kartais moterys priima kūrybiškesnius sprendimus, ypač jei nesivadovauja išankstiniu nusistatymu. Taip pat, – tai galiu spręsti iš savo patirties, – negaili mylimam darbui nei laiko, nei energijos ir stengiasi tuo užkrėsti kitus darbuotojus", – šypsojosi M.Navickienė.
Tačiau ji įsitikinusi, kad moteriškas žavesys be argumentų tikrai neveikia. Vien juo siekti tikslų būtų labai trumparegiška ir pražūtinga.
"Žinoma, jei žavesys padeda, kodėl gi ne? Tačiau negali būti verslo santykių, kuriuos nulemtų žavesys ir lytis. Šiais laikais privalai turėti stiprius šarvus", – patikino automobilių nuomos verslą prižiūrinti pašnekovė.
Lieka pasirūpinti degalais
Į automobilių verslą A.Bagdonavičienė atėjo prieš trylika metų. Karjerą ji pradėjo salone dirbdama pardavėja konsultante. Aktyviau įsitraukti į verslą, kuriame dauguma įpratę matyti vyrus, moteriai padėjo vokiečių kalbos žinios ir studijos šioje šalyje, kai teko nemažai bendrauti su BMW automobilių gamintojais.
Paklausta, kokį automobilį vairuoja, A.Bagdonavičienė pasidžiaugė turinti privilegijų ir galinti naudotis automobiliais iš salono. Dažniausiai ji sėda prie penktos klasės BMW, "Alfa Romeo" arba nediduko "Fiat 500" vairo.
Autocentro vadovė gali pasinaudoti ir kita privilegija. "Pačiai neprireikia taisyti automobilio. Skambinu pagalbos telefonu. Tik įsipilu skysčio langams valyti ir į degalinę užsuku", – pasakojo ji.
Gatvėje – pavyzdinga vairuotoja
R.Navickienė ištikima mažiesiems automobiliams "Smart", nuo kurių ir prasidėjo jos vadovaujamas verslas. "Tai miesto atributas, idealus mašinų grūstyse, todėl juo dažniausiai ir važinėju. O kai reikia keliauti toliau, vairuoju didesnį automobilį – neturiu vieno mėgstamo", – šypsojosi M.Navickienė.
Keliaudama po svečias šalis M.Navickienė nepraleidžia progos išbandyti naujus automobilius, dalyvauja jų pristatymuose ir bandymuose. Tai jai suteikia adrenalino, energijos. Greitis moteriai patinka, tačiau miesto gatvėse ji – pavyzdinga vairuotoja.
R.Navickienė neslėpė, jog vos pradėjusi vadovauti įmonei, apie automobilius žinojo mažai. O šiandien pati galėtų ne tik padangas ar tepalus pakeisti, bet ir kitus darbus atlikti. Moteris juokėsi, jog mielai visa tai leistų atlikti vyrui, bet jis ne visada būna šalia.
Naujausi komentarai