Kaip rodo sudaryti įtakingiausių 2020-ųjų nuomonės formuotojų dešimtukai, dalis jų įtakos iš savo rankų nepaleido ir pačiu sunkiausiu laikotarpiu. Skelbiama, kad „Instagram“ lyderės poziciją, kaip ir metais anksčiau, sėkmingai išlaikė Karolina Meschino, „Facebook“ užkariavo „Beatos virtuvė“, o „Youtube“ įtakingiausiuoju tapo Laurynas Zmejauskas-Safas.
Šįkart sąrašas sudarytas išanalizavus nuomonės formuotojų aktyvumą 2020 metų birželio-spalio mėnesiais skirtinguose socialiniuose tinkluose: „Instagram“, „Facebook“ ir „Youtube“.
„Tyrimu siekėme pamatyti kuo įvairiapusiškesnį influencerių įtakos vaizdą. Analizavome viešai prieinamus ir matomus influencerių duomenis, tokius kaip sekėjų skaičius, žmonių įsitraukimas į turinį (vaizdo įrašų peržiūros ir komentarai) bei kuriamo ir auditorijoms atiduodamo turinio kiekis. Papildomai atlikome ir dvi apklausas: apklausėme beveik 300 rinkodaros specialistų ir per 500 socialinių tinklų naudotojų, kas leido sudaryti išties reprezentatyvius įtakingiausių nuomonės formuotojų sąrašus“, – sako agentūros „SuperYou“ vadovas Mindaugas Lataitis.
Topuose – drąsūs ir nebijantys pasijuokti
Praėjusiais metais „Instagram“ buvo tas kanalas, kuris užtikrintai tapo svarbiausiu bendradarbiavimo socialiniu tinklu. Įtakingiausia socialiniame tinkle „Instagram“, kaip ir 2019-aisiais, tituluota socialinių tinklų žvaigždė K. Meschino, turinti 367 tūkst. sekėjų, antrąją vietą užėmė fotografas, šokėjas Naglis Bierancas su 282 tūkst. sekėjų. Trečioje vietoje atsidūrė laidų vedėja ir kulinarinių knygų autorė Beata Nicholson, kurią „Instagram“ seka 167 tūkst. gerbėjų.
Savo pozicijas B. Nicholson užsitvirtino ir „Facebook“ kanale. Čia jos puslapis „Beatos virtuvė“ karaliauja pirmoje sąrašo vietoje. Antroje „Facebook“ influencerių sąrašo vietoje puikuojasi turinį mamoms kuriančios tinklaraštininkės Soteros Šveikauskaitės puslapis, o trečioje vietoje – pirmojo karantino metu mamos parodijomis išgarsėjęs humoristinio turinio kūrėjas Edvinas Krupinskas.
Visgi šmaikštaus turinio kūrėjai aktyviausiai įtaką daro „Youtube“ platformoje. Įtakingiausiųjų sąrašo viršuje atsidūrė absurdo humoro turinio kūrėjas Safas, antras įtakingiausias – videotinklaraštininkas Paulius Mikolaitis, geriau žinomas Paul de Miko vardu, o trečiąją poziciją užsitikrino humoristas Mantas Bartuševičius.
Iškilti padėjo ir naujai įsiveržęs „TikTok“
Tyrimą atlikusios bendrovės atstovė Gintarė Surgutanovienė sako, kad šiemet labiausiai nustebino būtent „Youtube“ nuomonės formuotojų dešimtukas ir ypač pirmoje vietoje atsidūręs Safas. „Akivaizdu, kad šio influencerio sėkmę lėmė ilgalaikis, nuoseklus darbas, kuriant turinį ir bendradarbiaujant su prekių ženklais. Verta paminėti, kad išskirtinai humoristinio turinio kūrėjų lyderystė „Youtube“ platformoje rodo, jog prekių ženklai tampa vis atviresni ir savo prekės ženklų komunikacijos nebijo integruoti į drąsų turinį“, – sako G. Surgutanovienė.
Anot jos, praėjusiais metais daliai nuomonės formuotojų į sąrašo aukštumas iškilti padėjo per pandemiją Lietuvoje išpopuliarėjęs socialinis tinklas „TikTok“. „Kūrėjams, greitai pritaikiusiems savo turinį šiam naujam tinklui, pavyko užsitikrinti didesnį populiarumą, nes šioje naujoje ir dar sunkiai nuspėjamoje platformoje lankosi didelė visuomenės dalis. Tad tokiems influenceriams kaip Safui ar Edvinui Krupinskui „TikTok“ išties padėjo sužibėti“, – sako verslo plėtros vadovė.
Įtakingiausiųjų šalies influencerių dešimtukai sudaryti atrinkus 200 populiariausių nuomonės formuotojų. Tiesa, vienas „Instagram“ ir „Facebook“ dešimtukuose esantis nuomonės formuotojas nesutiko būti įvardijamas.
Naujausi komentarai