Pereiti į pagrindinį turinį

„Pirelli“ kalendoriaus feministinė versija sulaukė kritikų liaupsių

2015-12-01 12:02
BNS inf.
A. Leibovitz
A. Leibovitz / Scanpix nuotr.

Padangų gamybos milžinės „Pirelli“ kalendorius drastiškai pakeitė įvaizdį – apsinuoginusių moterų nuotraukas jame pakeitė iškilių dailiosios lyties veikėjų atvaizdai, kuriuos Londone pristatė JAV fotografė Annie Leibovitz (Eni Leibovic), pelniusi kritikų liaupsių už šį feministinį posūkį.

Internetinio laikraščio „The Huffington Post“ leidimas Jungtinėje Karalystėje rašo, kad to nuotraukos yra „įkvepiančio“ ir „stulbinamos“, o dienraštis „The Daily Telegraph“ pažymėjo, kad kalendorius „iškeitė seksą į turinį“.

„Galbūt jis bus kabinamas tik kai kuriuose apsišvietusiuose garažuose, bet šis „Pirelli“ kalendorius žymi lūžį istorijoje, – žurnalistas Adamas Sherwinas (Adamas Šervinas) rašo dienraščio „The Independent“ antradienio numeryje paskelbtame straipsnyje „Pirelli“ kalendoriaus seksizmas pakeistas „nuostabiomis moterimis“.

„Graži, atgrasi, stipri, liekna, stambi, žavi, bjauri, seksuali, šlykšti, nepriekaištinga – moteris. Ačiū tau, @annieleibovitz“, – savo „Twitter“ rašė komikė Amy Schumer (Eimi Šumer), kuri buvo viena iš moterų, nufotografuotų šiam nespalvotam kalendoriui.

Pirmadienį pristatytam kalendoriui vietoje įprastų supermanekenių buvo nufotografuotos 12 „daug pasiekusių moterų“, tarp jų 82 metų Yoko Ono (Joko Ono), velionio grupės „The Beatles“ nario Johno Lennono (Džono Lenono) našlė, dainininkė Patti Smith (Pati Smit) ir tenisininkė Serena Williams (Serena Viljams).

„Tai neturėtų būti labai didelis žingsnis, bet jis iš tikrųjų toks yra“, – sakė A.Leibovitz ir pridūrė, kad idėja kalendoriui panaudoti iškilių moterų nuotraukas yra „atotrūkis“ nuo „Pirelli“ tradicijos.

Kalendorius, kuris nuo 1964 metų nemokamai dalijamas automobilių remonto dirbtuvėms, pardavinėjančioms „Pirelli“ padangas, iš prastos kokybės leidinuko evoliucionavo į meniškosios erotinės fotografijos aukštumas.

Įspūdingos figūros moterų nuotraukos tapo neatsiejamos nuo šio prekinio ženklo, įvaizdžio, taip pat sustiprinto jo ryšių su „Formulės 1“ lenktynėmis, o vienas analitikas rašė, kad „Pirelli“ kalendorius tapo deginamos gumos pasaulio „Prada“.

Šiais metais duodamas interviu naujienų agentūrai AFP bendrovės būstinėje Milane „Pirelli“ generalinis direktorius Marco Tronchetti (Markas Tronketis) pasiuntė drąsinančią žinią žmonėms, kurie yra prisiekę kasmet išleidžiamų pusnuogių supermanekenių nuotraukų, padarytų iškilių pasaulio fotografų, rinkinių gerbėjai.

„Yra vienas dalykas, dėl kurio gali sutarti kinai, italai ir rusai, – mes niekada nepasiduosime“, – pabrėžė M.Tronchetti.

Kalendoriaus nuotraukas galima pamatyti čia.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų