Rytietiškas patiekalas – "Toyota Urban Cruiser" Pereiti į pagrindinį turinį

Rytietiškas patiekalas – "Toyota Urban Cruiser"

2009-05-30 23:59
Ambicijos: "Toyotos" strategai viliasi, kad "Urban Cruiser" bus toks pat populiarus, kaip ir "Nissan Qashqai".	Gamintojo nuotr.
Ambicijos: "Toyotos" strategai viliasi, kad "Urban Cruiser" bus toks pat populiarus, kaip ir "Nissan Qashqai". Gamintojo nuotr. / Gamintojo nuotr.

Gegužės 9-ąją Lietuvoje veikiančiose "Toyotos" atstovybėse atsirado dar vienas žvilgsnius kaustantis objektas – nedidukas visais ratais varomas automobilis "Urban Cruiser".


[email protected]

"Netikros" naujienos

"Toyotos" rinkodaros strategai šį modelį pristato, kaip naują, praktišką ir patogų miesto visureigį. Tačiau po akistatos su "Urban Cruiseriu" kyla noras šį epitetų sąrašą šiek tiek sutrumpinti. Visų prima reikia išbraukti žodį "naujas". Identiškas automobiliukas, tik pavadintas "Scion xD" Šiaurės Amerikos rinkoje pardavinėjamas nuo 2007-ųjų. Dar solidesnę patirtį "Urban Cruiser" turi sukaupęs Japonijoje. Čia techniniu požiūriu beveik identiškas mažylis, vardu "Toyota Ist", pasirodė dar 2002-aisiais... Taigi naujas jis tik Senojo žemyno rinkose.

Antras kiek gluminantis dalykas – "Toyotos" žmonių siekis šią mašiną vadinti jaunesniuoju "Land Cruiser" broliu. Iš tiesų "visureigio" ambicijos naujajame automobilyje grindžiamos tik kiek didesne, nei įprasta tokios klasės modeliuose, prošvaisa (160 mm), visų keturių ratų transmisija ir pavadinime esančiu žodžiu "Cruiser". Akivaizdu, kad toks arsenalas pernelyg kuklus galvojant apie bent kiek rimtesnius žygius bekele. Beje, visų varomų ratų sistema bus komplektuojama tik su 1,4 l darbinio tūrio D-4D dyzeliniu varikliu, pasiekiančiu 89 AG pajėgumą ir 205 Nm maksimalų sukimo momentą.

Geros naujienos

Tai iš dalies galima vadinti blogomis naujienomis, o visa kita verčia prieš japonų inžinierius nukelti kepurę. Visų pirma "Toyota Urban Cruiser" atrodo puikiai.

3,93 m ilgio ratuotis kuria tvirtai įsikibusio į asfaltą, vyriško, energingo ir saugaus automobilio įspūdį. Įsigysiantys šią mašiną turėtų susitaikyti su tuo, kad gatvėje dar ilgokai trauks technika besidominčių smalsuolių dėmesį.

Nepaisant šiek tiek agresyvokos "Urban Cruiser" stilistikos, jo oro pasipriešinimo koeficientas tėra 0,315.

Žvelgiant iš šalies automobiliukas atrodo kompaktiškas, tačiau stebėtinai talpus. 2460 mm važiuoklės bazę turinti mašina salono erdve gali pasigirti taip pat, kaip ir racionalumo etalonu laikomi modeliai "Yaris" bei naujasis "iQ". Nulenkus užpakalinių sėdynių atlošus vietos bagažui padaugėja nuo 314 iki 749 l. Kadangi "Urban Cruiser" buvo kuriamas galvojant apie aktyvų gyvenimo būdą mėgstančius žmones, mašinoje įrengta daug įvairių daiktadėžių: šiame automobilyje yra net 14 vietų, kur galima laikyti gėrimų butelius, mobiliuosius telefonus ir kitus mažmožius.

Švarios naujienos

Rinkos debiutantas pagarbos nusipelno ir už tai, kad viską, pradedant interjero apdailos medžiagomis, neturinčiomis kenksmingų organinių junginių, ir baigiant išmetamųjų dujų kiekiu, galima vadinti aplinkai draugišku. Minėto dyzelinio variklio CO2 emisija 130 g kilometrui – šiuo metu tai vienas mažiausių rodiklių iš visų keturiais ratais varomų automobilių. Vidutinės penkiaviečio automobilio degalų sąnaudos nesiekia 5 l 100 kilometrui.

Antras siūlomas variklis 1,3 l darbinio tūrio "VVT-i" tipo benzininis motoras, pasiekiantis 100 AG galią ir 132 Nm sukimo momentą. 100 km kelią "Urban Cruiser" su tokiu jėgos agregatu nuvažiuoja degindamas vidutiniškai 5,5 l degalų.

Su šiais abiem varikliais montuojama nauja šešių laipsnių mechaninė transmisija.

Aktyviąja visų varomųjų ratų ir sukimo momento valdymo sistemą "Urban Cruiseris" pasiskolino iš ankstesnio modelio "RAV4". Ji sujungta su kitomis traukos kontrolės sistemomis, todėl automobiliukas važiuoja sklandžiai, sukimo momentas į priekinius ir galinius ratus (nuo 100:0 iki 50:50 santykiu) paskirstomas optimaliai, atsižvelgiant į važiavimo dinamiką ir sąlygas. Mašinos valdymas iš tiesų nepriekaištingas.

Pasakodami, kaip pavyko pasiekti tikrai neprastų ekonomiškumo ir ekologiškumo rodiklių, "Toyota" atstovai daug dėmesio skiria "Stop & Start" sistemai. Ji automatiškai gesina variklį, kai tik sankryžoje ar transporto spūstyje sustojęs vairuotojas nuspaudžia stabdį, įjungia laisvą pavarą ir atleidžia sankabos pedalą. Tą pačią akimirką, kai vėl nuspaudžiamas sankabos pedalas, variklis akimirksniu paleidžiamas. Visas šis procesas vyksta beveik nepastebimai – kad motoras vėl dirba, išduoda tik atgijusi tachometro rodyklė.

Tiesa, kartais "Urban Cruiserio" motoras pradeda veikti anksčiau, nei užsidega žalias šviesoforo signalas. "Stop & Start" sistemos algoritmą koreguoja automobilio kompiuteris, nuolat skaičiuojantis, kiek energijos sunaudoja degantys žibintai, veikiantis kondicionierius, radijo imtuvas ir kiti elektros prietaisai.

Optimistinės naujienos

Japonijoje gaminamas automobiliukas bus siūlomas trijų įrangos lygių: "Standard", "Superior" ir aukščiausio "Luxury".

Jau "Standard" įrangos sąraše yra mechaninis oro kondicionierius, automobilio stabilumo kontrolės (VSC) ir traukos kontrolės (TRC) sistemos, taip pat šiuolaikinė garso sistema su integruotu CD ir MP3 grotuvu. "Superior" versija turi oda aptrauktus vairaratį ir pavarų perjungimo svirtį, elektrinį langų kėliklį.

"Luxury" modeliai gali būti papildyti komforto įranga: "Smart Entry & Start" sistema, priekiniais rūko žibintais arba garso įrangos jungtimi su valdymo įranga vairaratyje ir "Bluetooth", navigacijos įtaisas, turintis jutiklinį ekraną ir t. t. Brangesni "Urban Cruiseriai" bus papuošti stilingais chromuotais arba matiniais lengvojo lydinio ratlankiais.

"Standard" komplektacijos modelis su 1,33 l VVT-i varikliu ir "Stop & Start" sistema kainuoja nuo 56 860 litų, o su 1,4 l D-4D varikliu – nuo 63 290 litų.

Svarbiausiu "Toyotos" konkurentu žmonės laiko populiarųjį "Nissan Qashqai". Oficialiai skelbiamos šio modelio kainos iki įsivyraujant prekybos naujais automobiliais štiliui šiek tiek didesnės, tačiau kito konkurento "Fiat Sedici" arba "Suzuki SX4" – gerokai mažesnės (neatsitiktinai pastarųjų mašinų tiražas pastaraisiais metais siekė atitinkamai 30 ir 50 tūkst.). O "Toyotos Urban Cruiser" kūrėjai tikisi per metus parduoti apie 25 tūkst. egzempliorių.


"Toyotos Urban Cruiser" vizitinė kortelė

Kėbulo tipas 5 durų hečbekas

Sėdimų vietų skaičius 5

Aukštis (mm) 1525

Plotis (mm) 1725

Ilgis (mm) 3930

Važiuoklės bazė (mm) 2460

Svoris (kg) 1240

Apsisukimo spindulys (m) 5,5

Variklio darbinis tūris (cm3) 1364

Degalai dyzelinas

Cilindrų skaičius 4

Galia (kW(AG) / p/min.) 66 (89)/ 3800

Maksimalus sukimo momentas (Nm / aps./min.) 205/1800-2800

Pavarų dėžė 6 laipsnių mechaninė

Degalų bako talpa (l) 42

Varantieji ratai visi keturi

Pagreitėjimas (0–100 km/val., sek.) 11,7

Vidutinės degalų sąnaudos (l) 4,9

Bagažinės tūris (l) 314

Kaina (Lt) nuo 56 860

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų