Jie mano, kad prasta valstybės valdomos įmonės veiklos kontrolė yra didžiausia problema, ir ją reikia nedelsiant spręsti.
„Labai akivaizdu, kad „Lietuvos geležinkeliai“, kaip valstybės valdoma įmonė, leido sau vykdyti savo užsienio politiką, tai yra ji ignoruodavo visa tai, ką Lietuva kaip valstybė deklaravo“, - BNS penktadienį sakė konservatorius Arvydas Anušauskas.
„Tai rodo, kad Vyriausybė iki šiol nesugebėjo šios įmonės kontroliuoti, o kontrolės nebuvimas ir yra didžiausia problema“, - pridūrė jis.
Labai akivaizdu, kad „Lietuvos geležinkeliai“, kaip valstybės valdoma įmonė, leido sau vykdyti savo užsienio politiką, tai yra ji ignoruodavo visa tai, ką Lietuva kaip valstybė deklaravo.
Lietuvos geležinkeliai prieš kelerius metus, dar iki Krymo aneksijos, pasirašė bendradarbiavimo memorandumą su Rusijos koncernu „Transmashholding“, kurio vienas akcininkų Andrejus Bokarevas yra ir koncerno „Kalašnikov“ akcininkas.
„Tai yra blogai pirmiausia dėl paprastos priežasties, kad valstybės valdoma įmonė leidžia sau laisvai interpretuoti sankcijų politiką Rusijos atžvilgiu. Tos sankcijos visgi galioja ne šiaip sau, o tam, kad mažintų Rusijos agresyvumą. Kaip žinia, daugelis pasaulio šalių nutraukė su Rusijos karinėmis kompanijomis finansinius ir kitus saitus, tai šiuo atveju situacija atrodo gana liūdnai“, - BNS sakė A.Anušauskas.
Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininkui, „valstiečių“ frakcijos nariui Vytautui Bakui geležinkelių partnerystė su „Transmashholding“ taip pat atrodo keistai.
„Jeigu mes savo nacionalinio saugumo strategijoje ir apskritai politikoje įvardijame grėsmes ir ieškome būdų, kaip atremti ar sumažinti jų poveikį, tai, be abejo, keistai atrodo, kada (...) strateginės reikšmės valstybės valdomos įmonės dalyvauja kažkokiuose partnerystės santykiuose su tokiomis įmonėmis“, - BNS sakė politikas.
„Neveltui „Lietuvos geležinkeliai“ yra pirmoji įmonė, kurią būsimoji Vyriausybė ruošiasi pertvarkyti“, - pridūrė V.Bakas.
„Kalašnikov“ po Rusijos veiksmų Ukrainoje 2014 metais buvo įtrauktas į Europos Sąjungos ir JAV sankcijų sąrašą, o Ukraina į savo „juodąjį sąrašą“ yra įtraukusi ir patį koncerną „Transmashholding“, turintį gamyklą šiuo metu separatistų valdomame Luhanske.
Anot verslo dienraščio „Forbes“, „Transmashholding“ gamyklos, be kitų dalykų, gamina savaeiges važiuokles priešlėktuvinės gynybos sistemoms „Buk“, „Tor“ ir „Tunguska“, dyzelinius variklius povandeniniams laivams, geležinkelio platformas kilnojamiems raketų kompleksams, konteinerius raketoms.
Dar viena „Transmashholding“ akcininkė, Prancūzijos kompanija „Alstom“ taip pat siejama su Rusijai planuotų parduoti dviejų karinių laivų „Mistral“ statyba.
Susitarimą dėl bendradarbiavimo „Lietuvos geležinkeliai“ ir „Transmashholding“ pasirašė 2013 metais.
Naujausi komentarai