Parlamentaras įregistravo Valstybės tarnybos įstatymo pataisą, kad kadencijai priimtas karjeros valstybės tarnautojas, kurio tarnybinė veikla visos kadencijos metu buvo įvertinta kaip atitinkanti ar viršijanti lūkesčius, į tas pačias pareigas antrai kadencijai gali būti priimamas be konkurso.
Parlamentaras pažymi, kad šiuo metu įstatymas leidžia antrai kadencijai be konkurso skirti gerai įvertintus įstaigos vadovus, tačiau analogiškos alternatyvos sprendžiant dėl kitų karjeros valstybės tarnautojų, kurie nėra vadovai, bet taip pat yra priimti kadencijos laikotarpiui, nenumatyta.
Pasak A. Bagdono, toks skirtingas reglamentavimas „negali būti objektyviai pagrindžiamas ir yra nenuoseklus bei dviprasmiškas“.
Seimo narys pažymi, kad dabar aukštesnes pareigas ir didesnę įtaką įstaigos veiklai turintis vadovas esant teigiamiems vertinimams gali būti skiriamas antrai kadencijai, tuo tarpu už siauresnę atsakomybių sritį atsakingas karjeros valstybės tarnautojas tokiu būdu antrajai kadencijai skiriamas būti negali.
A. Bagdonas laikosi pozicijos, kad tokia tvarka lemia dirbtinę biurokratizaciją ir neefektyvų valstybės resursų panaudojimą.
„Net jei karjeros valstybės tarnautojas yra vertinamas gerai ar labai gerai ir yra norima, kad jis ir toliau dirbtų savo pareigose, privaloma organizuoti konkursą, nors dalyvaudamas konkurse dėl naujos kadencijos šis karjeros valstybės tarnautojas bus vertinamas įstaigoje, o jį į pareigas priims įstaigos vadovas“, – Seimo narys argumentuoja aiškinamajame rašte.
Anot jo, surengus konkursą karjeros valstybės tarnautojas ir toliau gali dirbti užimamose pareigose, tačiau šis sprendimas turi būti priimtas tik po „ilgo ir viešiesiems resursams imlaus proceso“.
Įstatymas jau dabar numato, kad įstaigos vadovas, kurio tarnybinė veikla per visą kadenciją buvo įvertinta gerai ar labai gerai, į tos pačios įstaigos vadovo pareigas antrai kadencijai gali būti skiriamas be konkurso.
Naujausi komentarai