Pereiti į pagrindinį turinį

Daugėja gaisrų dėl elektrinių dviračių ar paspirtukų gedimų: kaip saugiai jais naudotis?

2023-07-28 12:11
DMN inf.

Jungtinėse Valstijose, kaip ir kitose šalyse, daugėja gaisrų ir aukų dėl elektrinių dviračių ar paspirtukų baterijų gedimų. Plačiau apie tai – LNK reportaže.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / Freepik.com nuotr.

Dviratės ir kitos panašios elektrinės transporto priemonės užplūdo daugelio Vakarų ir Azijos šalių miestus, nes tai tikrai švarus ir veiksmingas transportas. Jį, pavyzdžiui, mielai naudoja Niujorko kurjeriai.

„Dirbu nuo 6 val. ryto iki 22.30 val. vakaro, beveik 14–15 valandų“,  – sakė kalbintas kurjeris.

Taigi kurjeriai ir eiliniai miestiečiai zuja dviračių takais ir visa tai užtikrina jų dviračių transporto priemonių baterijos. O jos gana galingos. Gali būti ir pusė kilovatvalandės, o kartais net ir daugiau. Jei tiek energijos dėl kokių nors priežasčių išsiskirtų per trumpą laiką, padariniai būtų labai liūdni. Dėl tokių incidentų ir Niujorke padaugėja gaisrų ir juose žuvusių žmonių.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

„Kai užsidega ličio-jonų baterijos, įvyksta didelis sprogimas. Todėl dažnai kartojame, kad reikia turėti veikiantį dūmų signalizatorių, kuris suteiks jums pakankamai laiko ištrūkti. Aišku, to laiko nepakaks, jei kažkas panašaus sprogsta, pavyzdžiui, jūsų koridoriuje“, – teigė ekspertė.

O paspirtukai ir elektriniai dviračiai dažnai laikomi ir įkraunami būtent tokiose vietose. Gaisrininkai primygtinai kartoja – taip nesielgti ir rasti jiems kitą vietą, geriausiai lauke. Kita vertus, problemą galėtų išspręsti tik griežtas tokių baterijų sertifikavimas. Pavyzdžiui, iš gaminių saugos pusės.

„Vartotojų gaminių saugos komisija turi keletą išskirtinių įgaliojimų, kurie tikrai gali užkirsti kelią tam, ką apibūdinčiau kaip šių prieštaringą reputaciją turinčių elektrinių dviračių gamyba. Pirma, jie gali juos konfiskuoti uostuose, jie taip pat gali priversti juos pašalinti iš internetinių parduotuvių. Jie jau yra padarę ir vieną, ir kitą. Ir mes ketiname prašyti, kad pasistengtų dar labiau. Tačiau svarbiausia, kad jie gali nustatyti standartus bet kokiam vartojimo prietaisui. Būtent tą ir norėtume pamatyti“, – pasakojo ekspertė.

Dėl didelės tokių transporto priemonių paklausos gamintojai, daugiausiai kinai, spaudžiami tarpusavio konkurencijos, panaudoja visas baterijas, kurias tik gali gauti. Taip pat ir nelabai kokybiškas. Kita vertus, jų sertifikavimas pagal vakarietiškus standartus gali gerokai padidinti baterijų kainą, o jos ir taip yra pati brangiausia tokių transporto priemonių dalis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų