– Jūsų įmonė apklausė vairuotojus ir tyrė jų vairavimo įgūdžius bei netinkamo vairavimo įtaką klimato kaitai. Ką konkrečiai pamatėte?
– Taip, mes norėjome patikrinti, kaip tam tikri vairavimo įpročiai gali paveikti išmetamų dujų kiekį bei kokie įpročiai yra ugdomi vairavimo mokyklose. Mūsų tikslas buvo sumažinti išmetamųjų dujų kiekį bent 15 proc. keičiant vairavimo įpročius.
– Kokias dažniausias klaidas daro vairuotojai?
– Manau, kad pagrindinės klaidos, kurias daro vairuotojai eisme, – žvelgimas tik į prieky ir gale esančius automobilius. Vairuotojai turi išmokti patekti į pagrindines juostas lėtai, be bereikalingai spaudžiamo greičio pedalo. Juk jeigu ruošiesi į ilgesnę kelionę, didelis skubėjimas nėra aktualus. Į tai reikėtų atkreipti dėmesį, nes tai ir sukelia didelį išmetamųjų dujų kiekį.
– Kuri grupė yra patys geriausi vairuotojai?
– Tyrėme šešis vairuotojus iš skirtingų amžiaus grupių, pradedant jaunuoliais nuo aštuoniolikos iki 24 metų, taip pat vyresnius nuo 25 iki 34 metų bei vyresniojo amžiaus vairuotojus iki 64 metų. Sunku įvertinti visų grupių įpročius, bet tiriant būtent šias tris grupes skirtumai akivaizdūs.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar tai tiesa, jog dažnai degalų sąnaudos ir įtaka klimato kaitai priklauso nuo pasirinkto maršruto?
– Prieš keletą metų mes atlikome panašią apklausą ir aiškinomės, kaip klimato kaitai ir degalų suvartojimui turi įtakos pasirinktas maršrutas mieste. Išsiaiškinome, kad vien pasirinkus žalesnius maršrutus galima sumažinti išmetamųjų dujų kiekį 6 proc. Navigacija dažniausiai rodo trumpiausią ir greičiausią maršrutą. Bet iki šiol nėra žaliausio maršruto pasirinkimo, todėl sumažėjimo mes negalime pajusti.
Vien pasirinkus žalesnius maršrutus galima sumažinti išmetamųjų dujų kiekį 6 proc.
– Kaip vairuotojai galėtų būti draugiškesni gamtai bei dar labiau sutaupyti degalų sąnaudų?
– Atrinkome aštuonis geriausius būdus, kaip išvengti bereikalingo gamtos teršimo ir kad būtų galima sutaupyti degalų. Pirmiausia – reiktų išvažiuoti anksčiau, kad nereikėtų skubėti bei spaudinėti greičio pedalo. Antra – pasiekti norimą greitį neperspaudžiant greičio pedalo. Tai daryti lėtai. Taip pat jausti miesto ritmą. Važiuojant žieduose judėti tokiu pačiu greičiu, kaip ir kiti automobiliai palaikant tam tikrą tėkmę. Numatyti sustojimus, jei artėjama prie šviesoforo ar STOP ženklo. Mažint greitį po truputį stabdant. Penkta – stengtis palaikyti vienodą atstumą tarp automobilių prieš save. Taip bus išvengiamos ir spūstys. Užsidegus šviesoforui reikia judėti iš karto. Taip pat stebėti ne tik prieš save esantį automobilį, bet ir kitus prieky esančius bei vengti nereikalingo greičio pedalo spaudinėjimo. Galiausiai – pabadyti įjungti aukštesnę pavarą judant iš vietos, nepradėti nuo pirmos.
Naujausi komentarai