Pereiti į pagrindinį turinį

Geriau apginti vartotojų teises padės naujas įrankis

2015-11-13 08:27
DMN inf.
Shutterstock nuotr.

Lietuviai vis geriau išmano savo kaip vartotojų teises ir siekia jas apginti. Šią tendenciją pastebi Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) specialistai, per metus gaunantys tūkstančius šalies gyventojų paklausimų ir skundų.

Nuo šiol prašymų ir skundų pateikimas bei nagrinėjimas taps kur kas sklandesnis. Šalies gyventojai, norėdami apginti gal būt pažeistas savo vartotojų teises, jau gali naudotis nauju Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis sukurtu įrankiu – Vartotojų teisių informacine sistema (VTIS).

Per visai neseniai startavusią interneto svetainę vtis.lt vartotojai jau pateikė pirmuosius prašymus ir skundus, kurie šiuo metu nagrinėjami.

Veikia vieno langelio principu

VVTAT direktorius dr. Feliksas Petrauskas įvardija du pagrindinius šios sistemos pranašumus. „Sistema vartotojų prašymus nukreipia ir paskirsto nagrinėti kompetentingoms institucijoms, t. y. ji veikia vieno langelio principu. Antra, kiekvienas vartotojas, pateikęs prašymą (skundą) per vits.lt, gali matyti jo nagrinėjimo eigą ir būseną realiu laiku, o ne tik būti informuotas apie galutinį sprendimą išnagrinėjus jo prašymą (skundą)“, – pasakojo F.Petrauskas.

Iš tiesų gyventojams pateikti prašymą, skundą ar pasiteiravimą dabar daug paprasčiau. Nereikia papildomai aiškintis, į kurią vartotojus ginančią instituciją reikia kreiptis dėl pažeistų teisių apgynimo, taip pat nereikia niekur vykti, nes visus reikalingus dokumentus galima užpildyti nuotoliniu būdu.

vtis.lt padeda vartotojui pateikti nustatytus reikalavimus atitinkančius prašymus (skundus) ir automatiškai atlieka pirminį duomenų patikrinimą, t. y. ar užpildyti visi privalomi laukai, tinkamai įvesti asmens duomenys ir panašiai.

Leidžia stebėti procesą

vtis.lt orientuota į vartotoją, kuris, taupydamas savo laiką, prie sistemos gali prisijungti jam patogiu metu ir būdu – tiek kompiuteriu, tiek kitu išmaniuoju įrenginiu. Mobiliesiems įrenginiams pritaikytoje vits.lt versijoje pateikiama labiau koncentruota informacija, supaprastintas funkcionalumas. Sistemos naudotojai gali ne tik užpildyti ir pateikti prašymus, bet ir stebėti bei gauti nuolatos atnaujinamą informaciją apie pažeidimo nagrinėjimo eigą, rasti jiems aktualią informaciją, susijusią su vartotojų teisių apsauga.

Patogiau ir darbuotojams

VTIS naudinga ir pačioms institucijoms – ji suteikia galimybę greičiau keistis informacija ir dokumentais, kaupti ir analizuoti vartotojų teisių apsaugos stebėsenos rodiklius, bendradarbiauti kelioms nepavaldžioms institucijoms ir realybėje teikti vieno langelio principu paremtas e. paslaugas.

Sukurtas patogus VTIS vidinis portalas VVTAT darbuotojams leidžia geriau įgyvendinti vartotojų aptarnavimo kokybės standartą, jiems suteikiama galimybė deleguoti, stebėti ir prižiūrėti užduotis, rengti ataskaitas ir stebėti statistinius rodiklius.

„VTIS naudojamos technologijos yra šiuolaikiškos ir inovatyvios Lietuvoje. Naudojimasis vtis.lt turėtų gerokai palengvinti vartotojų ginčų sprendimo procedūras ir padidinti vartotojų skundus nagrinėjančių institucijų veiklos efektyvumą“, – apibendrino F.Petrauskas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų