Delfi.lt politikos aktualijų žurnalistas Mindaugas Jackevičius idėjas Lietuvos švietimui suskirstė į tris grupes.
„Žmonės nori kokybiško aukštojo mokslo su prestižiniais pasaulinio lygio universitetais; suomiško švietimo modelio mokyklose; kad mokytojo specialybė taptų prestižine, jiems būtų mokamas geras atlyginimas ir kad į mokytojo specialybę žmonės norėtų stoti taip pat kaip į teisę“, – vardija M. Jackevičius.
Pasak Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centro direktoriaus dr. Ramojaus Reimerio, kalbėdami apie kitos šalies švietimo sistemos perėmimą, turime tai vertinti kompleksiškai.
„Man teko bendrauti su Suomijos ateities komiteto atstovais ir jie manęs klausė – kaip Lietuva yra pasirengusi taikyti dirbtinį intelektą bendrojo ugdymo sistemoje. Ir aš tiesiog negalėjau sugalvoti, nuo ko pradėti jiems atsakyti. Bėgo mintys kaip tie metai, kiek mes atsiliekame nuo tos sistemos. Suomijoje netrukus bus plačiai taikomas dirbtinis intelektas, tai reiškia, kad yra kompiuterizuota sistema, mokiniai mokosi su kompiuteriu, dirbtinis intelektas stebi mokinį, prižiūri, formuoja jam užduotis, pats vertina, jei reikia įsikiša pedagogas. Tarp mūsų ir tos sistemos yra šviesmečių skirtumas. Ir jeigu mes pradėsime dabar rinktis gėlytes nuo tos sistemos, mes nutrauksime šaknis ir jos neprigis pas mus, mes negalime tiesiog perimti sistemos“, – sako R. Reimeris.
Naujausi komentarai