Nepagrįsti teiginiai bei užgaulios stigmos sergančiųjų bendruomenes užklumpa dažnai. Tokie pasakymai kaip „Vėžys – tai mirties nuosprendis“, „Gyvenantieji su liga negali džiaugtis gyvenimu“, „Jaustis blogai – nenormalu“, „Negalia trukdo gyventi“ ir panašiai, girdėti daugeliui. Viešoji įstaiga siekia tokius nusistatymus paneigti, parodyti žmonių su diagnozėmis stiprybę bei kviečia prie kilnių tikslų prisidėti ir visuomenę, teigdama, kad kartu įgyvendinti visas idėjas yra lengviau, o prisidėti prie tokių darbų – be galo gera ir prasminga. Šiandien nariai tikisi, kad dalis visuomenės pasirinks iniciatyvą „Skirtingos spalvos“ savo 1,2 proc. GPM paramos gavėja ir drauge leisis į spalvotą kelionę.
Iniciatyvos kelias prasidėjo dar 2019 metais, kuomet viešosios įstaigos įkūrėjas Dalius Stankevičius savo asmeniniame kelyje susidūrė su cukrinio diabeto diagnoze. Tai vaikiną privertė susimąstyti, apsižvalgyti aplink ir pamatyti socialiniame lauke esančias problemas. Taip atsiradusios idėjos apie solidarumo augimą sergančiųjų bendruomenėms bei visapusės tolerancijos šalyje siekimą virto socialinės iniciatyvos „Skirtingos spalvos“ tikrove ir misija. „Juk turime suprasti, kad norint išvysti realų pokytį visuomenėje, visada reikia pradėti nuo savęs“, – pabrėžia D. Stankevičius, kalbėdamas apie iniciatyvos įkūrimą.
Šiandien iniciatyva jau turi aiškius veiksmus, kaip siekia savo tikslų. Pagrindinė veikla, sulaukianti daugiausiai susidomėjimo – herojaus istorijos. „Skirtingos spalvos“ herojumi tampa gyvenantis su diagnoze žmogus, siekiantis sergančiųjų bendruomenėje pasikeitimo ir nebijantis dalintis savo patirtimi. Dabar herojais yra tapę jau devyni žmonės, o iniciatyvos įkūrėjo dialogai su jais virto interaktyviu informacijos perdavimo būdu visuomenei. Tarp herojų – ir žinomi vardai: aktorius Marius Repšys, laidų vedėja Indrė Stonkuvienė, atlikėja Ieva Zasimauskaitė. D. Stankevičius teigia, kad jų istorijos – ypač paveikios, atitolinančios populiarius veidus nuo realybės neatspindinčios idealumo sąvokos.
Po herojaus laidos, iniciatyvos komanda užsiima rubrikos „Patarimai“ kūrimu, užtikrinančiu gilesnes stebėtojo žinias. Taip apie ligą visuomenė gali sužinoti ne tik iš herojaus lūpų, bet ir iš specialisto, gydytojo ar psichologo pusės. Diagnozės aptarimą vainikuoja socialinė kampanija, siekianti realių pasikeitimų pasirinktos ligos bendruomenei. Pavyzdžiui, praeitų metų socialinė kampanija „Įgalink“ siekė padėti įvairias negalias turintiems žmonėms tapti darbo rinkos dalimi. Taip pat tarp įgyvendintų projektų jau ir visuomenei žinomi: #nebe(NORIUGYVENTI), #DovanokDžiaugsmą, „Kaip pažinti save?“ ir daugelis kitų.
Iniciatyvos autorius D. Stankevičius atskleidė, kad nors metai jau įsibėgėjo, laukia dar didesni planai: „Turime daug idėjų, be to, artėja jubiliejinė dešimtoji herojaus istorija, kurią planuojame ir jos su nekantrumu laukiame, tačiau prieš šios laidos įgyvendinimą, norime pasiekti kitą tikslą – atėjo metas susprogdinti stigmų burbulą apie sergančiųjų bendruomenes. Nebenorime matyti klaidingai vertinamų žmonių, vien tik dėl turimos diagnozės. Juk visi nusipelnėme vienodo šanso apie save kalbėti patys.“
Socialinė iniciatyva „Skirtingos spalvos“ tikisi, kad visuomenė padės jų komandai, skirs jiems 1,2 proc. GPM paramą ir taip prisidės prie kilnaus ir svarbaus tikslo įgyvendinimo.
Daugiau apie iniciatyvą informacijos rasite skirtingosspalvos.lt, o instrukciją kaip skirti paramą rasite skirtingosspalvos.lt/gpm-parama/.
Naujausi komentarai