„Dieną tegul laksto, o naktimis duoda ramybę. Kur žiūri policija?“ – klausė gyventojas.
„Aišku, ne tik motociklai, bet ir garsesnė mašina būna, kad pravažiuoja, ir girdime“, – atviravo kitas gyventojas.
„Labai trikdo naktinis garsas. Taip visą gyvenimą gyvename“, – tarstelėjo dar viena sostinės gyventoja.
Pasak jos, naktį motociklai girdimi ne tik Geležinio Vilko, bet ir Kalvarijų gatvėje. Baltupiai triukšmo yra apsupti iš abiejų pusių. Moteris užsiminė nė nežinanti, kokia galėtų būti išeitis.
Motociklų triukšmas sukelia nuo 85 iki 110 decibelų. Tokiu pat garsumu veikia dulkių siurblys arba visu garsu paleista muzika per ausines. Tačiau naktį miegamuosiuose rajonuose leidžiamas tik 55 decibelus siekiantis garsas, kurį galima prilyginti šaldytuvo burzgimui.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Netgi uždarius langus – uždaryti langai sulaiko apie 20 decibelų, miegant vis vien triukšmas nuo motociklo būtų gana didelis“, – teigė NVSC Vilniaus departamento atstovė Asta Razmienė.
O, štai, Šiaulių gyventojų miegas jau šešerius metus – ramesnis. Mat, prieš tiek laiko savivaldybė nupirko garso matuoklį ir triukšmadariams pasipylė baudos. „Nustačius techninių priemonių skleidžiamo triukšmo viršijimą, yra pakankamai griežtos priemonės – pareigūnai per metus surašo apie 50-70 protokolų“, – kalbėjo Šiaulių miesto mero patarėjas Vincas Urbonavičius.
Prieš metus toks pat matuoklis atsidūrė ir Kaune. Mat, naktį jautresnėse miesto dalyse poilsis būdavo kone neįmanomas ir gyventojai bent kelis kartus per savaitę skųsdavosi policijai.
„Pastebime vairuotojų piktybiškumą, kai tamsiu paros metu, naktį, stovi prie sankryžos degant draudžiamam šviesoforo signalui, ir specialiai, piktybiškai akceleruoja, didina apsukas sukeldami triukšmą“, – pasakojo Kauno Kelių policijos 1-ojo poskyrio viršininkas Ramūnas Kemzūra.
Vis dėlto, nors kiti didmiesčiai su triukšmadariais gatvėse jau kovoja, Vilniaus valdžia pokyčių nežada ir kenčiantiems nuo transporto priemonių keliamo triukšmo siūlo kreiptis į policiją arba savivaldybės Viešosios tvarkos pareigūnus.
Tad kol kas visoje šalyje be išimčių garsą matuoja tik techninės apžiūros punktų darbuotojai. Tačiau jie pabrėžia, kad motociklas yra garsi transporto priemonė ir net neviršijant garso limitų, miegą sutrikdyti gali. Tiesa, aptikti tuos, kurių varikliai dirba per garsiai, – retenybė.
„Pakeisti į duslintuvą, kuris yra galbūt sportinis, kuris padeda sugeneruoti daugiau galios, kažkokių kitų sumetimų turintis žmogus, tai gali pasidaryti per 10-15 minučių. Tiesiog atsuka kelis varžtus, prideda prie motociklo kitą detalę ir efektas yra visiškai kitoks“, – teigė „Transekstos“ atstovas Renaldas Gabartas.
Tad techninės apžiūros centrai mato tik vieną išeitį – kontrolė turėtų būti visoje šalyje. Ir ne tik techninės apžiūros vietose, bet ir patruliuojant policijai. „Kol neatsiras „grėsmės“, kad išvažiavęs iš patikros, tu susimontuosi detalę, kuri neatitinka, kelsi triukšmą, ir nebijosi būti patikrintas teisėsaugos pareigūnų, tol situacija keisis labai lėtai“, – įsitikinęs R. Gebartas.
Pažaboti garsą viršijančius vairuotojus skatina ir Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC). Pasirodo, nuolatinis triukšmas gali sukelti rimtų sveikatos problemų.
„Pačios sudėtingiausios ligos, dažniausiai sukeliamos dėl nuolatinio nakties miego trikdymo, – širdies kraujagyslių ligos, kurios pasireiškia padidėjusiu kraujospūdžiu, infarktais“, – dėstė NVSC atstovė.
Garso apribojimus viršijantiems vairuotojams pirmą kartą gresia nuo 100 iki 600 eurų, o antrą kartą nuo 500 iki 1000 eurų bauda.
Naujausi komentarai