Šį statusą šešeriems metams įgijo Kauno technologijos universitetas (KTU), Lietuvos sporto universitetas (LSU), Mykolo Romerio universitetas (MRU) ir Vilniaus kolegija.
Kaip nurodoma KTU ketvirtadienį išplatintame pranešime, konsoliduotas Pedagogų rengimo centras veiks pagal jungtinės veiklos sutartį, apibrėžiančią įstaigų įsipareigojimus, įnašus, valdymo, administravimo, finansavimo ir kitus klausimus.
Anot KTU, centrą steigti nuspręsta atsižvelgiant į pedagogų rengimo visuomenei svarbą, poreikį spręsti pedagogų trūkumo problemą, šalies švietimo poreikius ir švietimo politikos strateginius prioritetus.
Naujas Pedagogų rengimo centras orientuosis į trūkstamų sričių pedagogų rengimą, vystys pedagogų rengimo studijų programas, siūlys aktualius studijų modulius, lanksčias studijas konsorciumą sudarančių aukštųjų mokyklų studentams.
Pasak KTU rektoriaus Eugenijaus Valatkos, pedagogų skaičiaus trūkumas yra aktuali šalies problema, nuo kurios sprendimo priklauso ne tik aukštojo mokslo, bet ir pažangios Lietuvos visuomenės ateitis.
„Tinkamas mokytojų pasirengimas ne tik ugdyti jaunąją kartą, bet ir gebėti adaptuotis prie nuolat besikeičiančių technologinių bei sociokultūrinių aspektų yra neatsiejama pedagogų kompetencijos dalis. Todėl nuoširdžiai tikiu, kad naujasis Pedagogų rengimo centras prisidės tiek prie jaunosios kartos pedagogų ugdymo ir motyvavimo, tiek prie Lietuvos švietimo sistemos gerinimo“, – pranešime cituojamas E. Valatka.
Centras sieks stiprinti ir plėtoti pedagogų gebėjimus taikyti inovatyvius, į mokinių aktyvų mokymąsi orientuotus, STEM principais grįstus metodus, paremtus naujausiais mokslinių tyrimų rezultatais, sukurti edukacinių inovacijų ekosistemą.
LSU studijų prorektorės Jūratės Požėrienės teigimu, prie centro veiklos prisijungę mokslininkai vertins atnaujinamų programų poveikį ugdymo procesui, mokinių gerovei, pasiekimams ir pažangai, šalies socialiniam bei ekonominiam augimui.
Anot MRU rektorės Ingos Žalėnienės, bus siekiama, kad centro veikla atlieptų ir regionų poreikius, pasinaudojant gilias mokytojų rengimo tradicijas turinčios šio universiteto Sūduvos akademijos patirtimi.
Vilniaus kolegijos direktorė Žymantė Jankauskienė pažymėjo, kad naujas pedagogų rengimo centras ne tik prisidės prie pedagogų rengimo stiprinimo, bet ir prie būsimųjų mokytojų bendruomenės, grįstos bendryste, dalijimusi ir atvirumu, kūrimo.
Pedagogų rengimo centrais gali tapti juos rengiančios aukštosios mokyklos, vykdančios bakalauro ir magistrantūros ugdymo mokslų studijas bei edukologijos doktorantūros studijas, taip pat kokybiškus edukologijos mokslinius tyrimus ir eksperimentinę plėtrą.
Aukštųjų mokyklų atitiktį Pedagogų rengimo centrams taikomiems kriterijams vertina Studijų kokybės vertinimo centro sudaryta komisija, galutinį sprendimą dėl statuso suteikimo priima švietimo, mokslo ir sporto ministras.
Iki šiol pedagogų rengimo centrų statusą Lietuvoje turėjo Vilniaus universitetas ir Vytauto Didžiojo universitetas.
Naujausi komentarai