Kelio atnaujinimas būtų finansuojamas valstybės biudžeto ir Europos Sąjungos (ES) lėšomis.
Anot ministro, dabar visas dėmesys skiriamas „Via Baltica“ magistralei, o įsibėgėjus paskutinės atkarpos ties Lenkijos siena tvarkymui būtų grįžtama prie kariniam mobilumui svarbaus Lazdijų kelio atnaujinimo.
„Jai įsibėgėjus mes galėsime iš valstybės pusės grįžti prie Lazdijų kelio, kas yra labai svarbu kaip alternatyva kariniam mobilumui, bet kartu visiems gyventojams, kad jie galėtų nuo Lazdijų per Alytų, Varėną pasiekti Vilnių kuo greičiau“, – Kaune šią savaitę BNS sakė M. Skuodis.
„Tai nebūtų didelės apimties projektas, dabar sumų negaliu įvardyti. Kelias yra pakankamai platus, tai esmė yra tiltai, viadukai, (juos – BNS) sustiprinti. Natūralu, ir danga būtų pakeista“, – kalbėjo M. Skuodis.
Jo teigimu, bendrovė „Via Lietuva“ (buvusi Lietuvos automobilių kelių direkcija – BNS) yra parengusi Lazdijų kelio atnaujinimo planą, daugiausia dėmesio skiriant tiltų pritaikymui, tačiau projekto eiga priklausys nuo papildomo finansavimo iš ES karinio mobilumo šaltinių ir valstybės biudžeto.
„Galime kalbėti apie tvarkymą, tik jei tai būtų papildomos lėšos, tikrai ne iš esamų, nes esamų lėšų labai trūksta esamos infrastruktūros išlaikymui“, – sakė ministras.
„Sakyčiau, tai bus Lietuvai vienas pagrindinių objektų po „Via Baltica“ dabartinės atkarpos sutvarkymo. Ją baigti numatyta kitų metų antroje pusėje“, – pažymėjo M. Skuodis.
Pasak jo, Lietuva su Lenkija yra suderinusi, kad kelią tvarkytų ir kaimynai, „nes jei Lenkijos pusėje galimybių pravažiuoti nėra, ta jungtis praranda prasmę“.
Praėjusią savaitę krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas pareiškė, kad tarptautiniai susisiekimo projektai padeda didinti karinių vienetų judėjimo greitį, tačiau reikia svarstyti apie Lazdijų kelio atnaujinimą.
M. Skuodžio teigimu, kelias kaip „Via Baltica“ alternatyvi karinio mobilumo jungtis įtraukta į transeuropinių transporto tinklų žemėlapius, tai sudaro galimybę gauti finansavimą jo tvarkymui.
Susisiekimo ministras pernai rudenį taip pat pranešė, kad bus tvarkomi prastos būklės privažiuojamieji keliai prie buvusių Kalvarijos ir Lazdijų pasienio su Lenkija punktų.
Kelio Lazdijai-Akmeniai ruožo nuo 9 kilometro iki Lenkijos sienos kapitalinio remonto preliminari vertė – 0,8 mln. eurų, darbai gali būti atlikti šiemet. Kalvarijos punkto sutvarkymas numatytas kartu su „Via Baltica“ magistralės plėtra.
Suvalkų koridoriumi vadinamas maždaug 100 kilometrų pločio Lietuvos ir Lenkijos pasienio ruožas, kuris iš vakarų ribojasi su Kaliningrado kraštu, o iš rytų – su Baltarusija.
Naujausi komentarai