Ketvirtadienį Lietuvos studentų atstovybių sąjungos atstovai susitiks su naujai pareigas pradėjusiu eiti Švietimo ir mokslo ministru Gintaru Steponavičiumi. Susitikimo metu ministrui bus priminti dar prieš rinkimus duoti pažadai, taip pat aptarti studentus neraminantys klausimai.
„Šiandien turime daug susikaupusių klausimų, keliančių įtampą akademinėje bendruomenėje, kurios nemažina ir naujojo ministro vieši pasisakymai. Iki šiol nėra apsispręsta dėl „gerai besimokančio" studento sąvokos, o esminių kompleksinių ir kokybinių pokyčių studijų procese klausimai virsta kalbomis apie studentų apmokestinimą", - problemas vardina LSAS prezidentė Indrė Vareikytė.
LSAS jau daugiau nei pusantrų metų savo pozicijose teigia, kad šalia finansavimo klausimų lygiagrečiai eina aukštųjų mokyklų ir jų turto valdymo, studijų prieinamumo, akademinio mobilumo, aukštųjų mokyklų tinklo optimizavimo, socialinių, akademinių sąlygų gerinimo ir kiti svarbūs klausimai. Jų neišsprendus, studentų apmokestinimas būtų nelogiškas žingsnis, kuris neduotų jokio teigiamo pokyčio sistemai. Lietuvos studentų atstovybių sąjungos vadovės teigimu, studentai ne kartą yra pareiškę, kad neketina mokėti studijų įmokų, kol nebus užtikrinti kokybiniai pokyčiai.
LSAS atstovai taip pat teirausis ministro apie studijų programų akreditavimą, nekokybiškų studijų programų likvidavimą, studento krepšelio veikimo principus, paskolų, stipendijų ir kitus, studentams aktualius klausimus.
Lietuvos studentų atstovybių sąjunga prieš rinkimus buvo gavusi G.Steponavičių į Švietimo ir mokslo ministro postą iškėlusio Liberalų sąjūdžio atsakymus apie aukštojo mokslo viziją ir numatomus pokyčius. Liberalų sąjūdis, atsakydamas į studentijos užduotus klausimus, prieš rinkimus tvirtino, kad naujojo Seimo kadencijos pabaigoje mokslo ir studijų finansavimui bus pritraukta bent pusantro karto daugiau lėšų nei dabar, vidutinis dėstytojo atlyginimas bus didesnis nei šalies vidutinis atlyginimas, vyks savanoriškas aukštųjų mokyklų jungimasis, pajėgumų konsolidavimas, daugiau kaip pusė pagal reformuotą tvarką baigusių absolventų dirbs pagal išsilavinimą ar tiesiogiai naudos įgytas žinias bei dauguma studentų ir darbdavių teigiamai vertins studijų kokybę. Atsakymuose taip pat minėta paskolų sistemos pertvarka, mokslinių draugijų veiklos skatinimas bei studijų kokybės vertinimo pokyčiai.
Naujausi komentarai