Praėjusių metų rudenį tarp Radviliškio ir Šiaulių UAB „Šiaulių plentas“ pradėjo rekonstruoti magistralinį kelią A9, kuris priklauso europinės reikšmės keliui E272 Klaipėda–Palanga–Šiauliai–Panevėžys–Ukmergė–Vilnius.
Rekonstruojamo ruožo ilgis – 16,066 km. Šio kelio rekonstrukcija vyks dviem etapais, antrasis prasidės šių metų pabaigoje.
Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja, kad darbus numatyta užbaigti 2011 metais. Magistralinio kelio A9 rekonstrukcijos didžiąją dalį finansuoja Europos sanglaudos fondas.
UAB „Šiaulių plentas“ meistras Laimonas Jankus pasakojo, kad kelio darbams sutelkta daug įvairios technikos, nemažai žemės darbų jau atlikta, jie vyksta toliau, iškirsti kai kurie valstybinio miško medžiai, išrauti jų kelmai, Šiaulių ryšininkai jau kloja naujas kabelines sistemas. Prie pat Radviliškio kelio trasoje atsivėrė pelkė, kurią reikėjo užpilti gruntu. Ten gegužės 18 d. nuo pat ryto ūžė triašiai „Manai“ – vežė ir pylė gruntą, kurį buldozeris stūmė į pelkėtą kelio vietą, o „Šiaulių plento“ vyrai trombavimo mašina tankino kelio pylimą.
Netoli geležinkelio viaduko, kuris kerta rekonstruojamą magistralę A9, „Wirtgen“ freza šalino seną asfalto dangą, o toliau – sunkvežimiai vežė smėlį, kur klojo naują kelio pylimą. Prie pat viaduko į žemę jau buvo suleisti betoniniai žiedai – šiame šulinyje iš betono surinks nuosėdas. Kietų dalelių nusėsdinimo šulinius kelininkai įrengs prie Ažubalio, Rimuošės, Kruojos, Skalvio upelių, kurie pratekės po naujuoju keliu. Prie Radviliškio miesto vandenvietės numatytos priemonės avariniams išsiliejimams lokalizuoti. Skiriamojoje magistralinio kelio juostoje jau sumontuoti drenažo įrenginiai, kurie neleis vandens pertekliui kauptis nei ant kelio važiuojamosios dalies, nei jo pylime.
Rekonstruodami Radviliškio–Šiaulių ruožą, kelininkai išsaugojo beržų gojelius, nuo kelio juos atskirs atitvarais. Kad kelyje būtų daugiau žalumos, numatyta apželdinti skirtingų lygių sankryžų vidaus plotus (tokių sankryžų bus 3). Prie Gudelių kaimo, pušyne jau tvarkoma poilsiavietė.
Vėgėlių kaimo gyventojams kelininkai baigia įrengti gofruoto plieno požeminį viaduką. Jį išasfaltuos, iš abiejų pusių jau kloja šaligatvius pėstiesiems. Vieną viaduko dalį darbininkai sumontavo, atlieka gerbūvio darbus. Antroji dalis taip pat atvežta, greitai prasidės jos montažas.
Pakeliui į Šniūraičius keletas kilometrų kelio jau padengta nauja asfalto danga. Šniūraičiuose kelininkai taip pat stato požeminį gofruoto plieno viaduką, tiesia apjungiamuosius kelius, kuriuos padengs 4,5 m pločio asfalto danga, greitis šiais keliais – 60 km/h. Svarbiame transporto mazge prie Šniūraičių pastatys akustines sienutes. Prie Šniūraičių ir Gudelių suprojektuos du grunto karjerus – Šniūraičių ir Pročiūnų.
Nuo Gudelių kaimo kalvos pamiškėje gerai matosi Gudelių ežeras. Prie šio ežero rekonstruojama trasa pasuks iš esamo kelio ir susikirs su rajoniniu keliu Nr. 3402 Jukniškiai–Mankiškiai–Šilėnai. Šioje sankryžoje įrengs dvi požemines pravažas iš gofruoto plieno. Jomis naudosis pėstieji, važinės dviračiai, lengvieji automobiliai, nedidelių gabaritų žemės ūkio technika, ūkininkai čia pergins savo gyvulius. Magistralinio kelio Radviliškis–Šiauliai 10,5 km ruožas bus greitkelis, juo automobiliai važiuos 100/110 km/h greičiu. Visame kelio plotyje nuties 4 eismo juostas, po dvi abiem kryptimis. Išvažiuoti iš kelio vairuotojai galės tik pasukdami į dešinę. Kairieji posūkiai bus galimi tik skirtingų lygių sankryžose.
Kelio ruože įrengs dvi naujo tipo „turbo“ žiedines sankryžas su dviem eismo juostom: vieną Radviliškio mieste, antrąją – prie Šiaulių, sankryžoje su krašto keliu Aleksandrija–Ginkūnai. Akustinė sienutė stovės Bertužių sankryžoje, Aleksandrijoje (kairėje kelio pusėje, vyraus skaidrūs skydai, 3 m aukščio, 666 m ilgio). Kairiąja kelio puse nuo Radviliškio iki Šiaulių važinės dviratininkai, 6, 57 km trasos bus apšviesta. Kad pėstieji nevaikščiotų per judrų kelią, jo skiriamojoje juostoje įrengs vielos tinklo tvorą.
Antrojo magistralinio kelio Radviliškis–Šiauliai etapo rekonstrukcijos metu kelininkai nuties aplinkkelį, kuris aplenks Kairių miestelį (senojo kelio ilgis per jį – 1,9 km). Miestelį naujasis kelias apjuos iš kairės pusės, todėl ši gyvenvietė galės plėstis į dešinę, toliau nuo Šiaulių oro uosto. Kad neakintų vairuotojų, Kairių aplinkkelyje įrengs plastikinius skydelius.
Užbaigus Radviliškio–Šiaulių magistralinio kelio rekonstrukciją, atstumas tarp šių miestų sumažės 370 metrų.
Naujausi komentarai