Skaitydami naujienas interneto portaluose dažnai pastebime įvairių gramatinių, kalbos kultūros ar stiliaus klaidų.
Vienos jų atsiranda dėl atidumo stokos, nuovargio, kuris atsirado ilgai dirbant kompiuteriu, kitos – dėl lietuvių kalbos žinių trūkumo. Nuo sausio 6 d. visi interneto portalų diena.lt, kauno.diena.lt ir klaipeda.diena.lt skaitytojai kviečiami apie pastebėtas klaidas informuoti redakciją.
Šio projekto iniciatoriai – bendrovė „Diena Media Web“, Valstybinė lietuvių kalbos komisija (VLKK) ir bendrovė „Tilde IT“.
„Diena Media Web“ portalų vyriausiasis redaktorius Kęstutis Cemnolonskis teigia, kad neklysta tik tie, kurie nedirba, o jo vadovaujamiems naujienų portalams, kaip ir visiems kitiems, klaidų visiškai išvengti nepavyksta, tačiau jie to nebijo pripažinti viešai ir bus itin dėkingi skaitytojams, kurie informuos apie žurnalistų tekstuose pastebėtas gramatines, stiliaus ar kalbos kultūros klaidas.
Valstybinės lietuvių kalbos komisijos specialistai pakomentuos visas tinklalapio skaitytojų aptiktas klaidas ir įvardys, kokio jos pobūdžio, ar tai iš viso yra klaida.
Mėnesio gale bus išrinkta didžiausia tinklapiuose aptikta klaida. Ją pastebėjęs skaitytojas bus apdovanotas lietuvių kalbos palaikymo programine įranga „Tildės Biuras 2009”.
„Visuomet stengiamės informuoti visas redakcijas, jei skaitydami naujienas pamatome kokią klaidą. Natūralu, jog žurnalistai jų kartais nepastebi. Džiugu, kad atsirado portalų, kurie rūpinasi, kad jų tekstai būtų sklandūs, be klaidų ir inicijuoja klaidų paieškos akcijas“, - sako VLKK pirmininkė Irena Smetonienė.
Šiuo metu į kalbinių technologijų vystymą investuojančios bendrovės „Tilde IT“ direktorius Vaclovas Pranskūnas įsitikinęs, kad visi turime investuoti į lietuvių kalbos saugojimą ir puoselėjimą, nes jei to nedarysime, mūsų kalba bus pasmerkta išnykti.
Naujausi komentarai