B. Johsonas, kategoriškai pasisakantis už Britanijos išstojimą iš Europos Sąjungos, pareiškė, jog šis premjerės Theresos May (Terezos Mei) paremtas planas neleistų įgyvendinti daugelio su „Brexit“ susijusių pažadų.
„Turėdami muitų partnerystę turėsite kvailą sistemą, pagal kurią galiausiai už ES surinkinėsite mokesčius prie JK sienos“, – sakė jis interviu „The Daily Mail“.
„Jeigu ES nuspręs uždėti baudžiamuosius muitus kam nors, ką JK norėtų pigiai įsivežti, jūs nieko negalėsite padaryti“, – perspėjo jis.
„Tai nėra prekybos politikos susigrąžinimas, tai nėra įstatymų kontrolės susigrąžinimas, tai nėra mūsų sienos kontrolės susigrąžinimas“, – sakė sekretorius, primindamas „Brexit“ kampanijos pažadus.
Turėdami muitų partnerystę turėsite kvailą sistemą.
„Ir faktiškai tai net nėra jūsų pinigų kontrolės susigrąžinimas, nes mokesčiai bus mokami centralizuotai, vėl Briuseliui“, – kalbėjo jis.
Londonas pateikė du pasiūlymus, kaip galima būtų supaprastinti pasienio prekybą su ES, artėjant kitų metų kovą numatytam Britanijos pasitraukimui iš Bendrijos. Dabar Briuselis laukia jo galutinio apsisprendimo.
Th. May pritaria vadinamosios muitų partnerystės pasiūlymui, kurį, remiantis pranešimais, ministrų kabinetas atmetė praėjusią savaitę.
Dauningo gatvė pripažįsta, kad šis planas, pagal kurį Britanija rinktų ES mokesčius į bloką per ją atkeliaujančioms prekėms, o Jungtinei Karalystei skirtiems produktams taikytų savo tarifus, yra neišbandytas.
Antra galimybė yra vadinama „maksimalaus palengvinimo“ planu, pagal kurį, naudojant modernias technologijas, muitų kontrolės darbo gerokai sumažėtų, tačiau ne tiek, kiek taikant pirmąjį planą.
Jungtinės Karalystės verslo sekretorius Gregas Clarkas (Gregas Klarkas) sekmadienį palaikė premjerės remiamą pasiūlymą, atkreipdamas dėmesį į tai, kad jis sumažintų „trintį“ tarp kompanijų, kurių verslas yra labai priklausomas nuo sudėtingų logistikos tiekimo grandinių, susijusių su užsieniu.
Jis pateikė automobilių gamintojos „Toyota“, Britanijoje turinčios dvi gamyklas, pavyzdį. Pasak verslo sekretoriaus, muitų partnerystės modelis leistų 3,5 tūkst. darbuotojų JK turinčiai kompanijai importuoti automobilių dalis iš kitur „be jokių patikrinimų pasienyje“.
„Galite palyginti abu modelius, bet iš tiesų turite pagalvoti ne tik apie ateities darbo vietas, bet ir tas darbo vietas, kurios šiandien yra labai svarbios žmonėms“, – perspėjo jis, kalbėdamas per BBC televiziją.
Tuo metu B. Johsonas savo kolegos perpsėjimą pavadino „baimės projektu“.
Galutinio sprendimo dėl muitų laukiama ne anksčiau nei kitą savaitę, prieš birželį rengiamą lemiamą ES viršūnių susitikimą.
Naujausi komentarai