Pereiti į pagrindinį turinį

Popiežiaus pasisakymas apie kontracepciją reiškia revoliuciją ar evoliuciją?

2016-02-19 17:31
BNS inf.
Popiežiaus pasisakymas apie kontracepciją reiškia revoliuciją ar evoliuciją?
Popiežiaus pasisakymas apie kontracepciją reiškia revoliuciją ar evoliuciją? / AFP nuotr.

Popiežiaus Pranciškaus užuomina, kad Vatikanas galėtų sušvelninti savo požiūrį į kontraceptinių priemonių naudojimą, siekiant apsisaugoti nuo Zikos viruso, penktadienį buvo pasveikinta kaip reikšmingas posūkis Bažnyčios mąstyme, tik ne visi tiki, kad ji nulems reikšmingus pokyčius šioje srityje.

„Popiežius Pranciškus yra atviras nėštumo kontrolei dėl Zikos“, – skelbė antraštė katalikiškoje svetainėje www.cruxnow.com, kurią atkartojo beveik viso pasaulio žiniasklaida.

„Pranciškus sako, kad kontracepcija yra priimtina, siekiant sustabdyti Zikos plitimą“, – parašė „New York Times“, o britų leidinio „The Guardian“ interneto svetainė paskelbė: „Popiežius mano, kad per Zikos krizę galima atleisti už kontracepciją“.

Komentatoriai visgi perspėjo per daug nesitikėti iš Pranciškaus neoficialaus pareiškimo. Už šeimų planavimą pasisakantys katalikų lobistai taip pat sako, kad šis pareiškimas žada „mažai arba jokių permainų“.

Lobistinė organizacija „Katalikai už pasirinkimą“ perspėjo, jog tame pačiame pasisakyme nuskambėjęs pareiškimas, kad abortai yra „absoliutus blogis“, reškia, jog virusu užsikrėtusios nėščios moterys bus priverstos ieškoti nelegalių ir jų gyvybei pavojingų būdų nėštumui nutraukti.

JAV įsikūrusios grupės prezidento Jono O'Brieno (Džono Obrajeno) teigimu, Pranciškaus pasisakymas buvo „nepaprastai nuviliantis ir klaidingas“, atsižvelgiant į moteris, kurios dėl uodų pernešamo ir su kūdikių apsigimimais siejamo Zikos viruso patiria „siaubingus išgyvenimus“.

„Faktas, kad moterys, kurios yra pasiryžusios nutraukti nėštumą ir neturi galimybės gauti saugią ir teisėtą pagalbą, gali rinktis nesaugius abortus – imtis jų pačios arba kreiptis į nekvalifikuotus tokios paslaugos teikėjus“, – kalbėjo J.O'Brienas.

Pasak jo, popiežiaus Pranciškaus požiūris į šeimos planavimo teises yra nesuderinamas su jo rūpesčiu pasaulio skurstančiaisiais.

„Pranciškus labai dažnai kalba apie skurdo problemą, bet jis nepripažįsta, kad būtent neturtingos moterys kenčia ir miršta dėl tų reprodukcinės sveikatos suvaržymų. Turtingosios visada gali apeiti bet kokius suvaržymus“, – kalbėjo jis.

PRIEŠTARINGI SIGNALAI

Lygindamas abortus su „mafijos darbais, nusikaltimais ir absoliučiu blogiu“ Pranciškus, grįždamas iš viešnagės Meksikoje, vis tik sakė, kad „bandymas išvengti nėštumo nėra visiškas blogis“.

Regis, kad pateikdamas vieno iš savo pirmtakų popiežiaus Pauliaus VI pavyzdį, kai jis leido kontraceptines priemones naudoti vienuolėms, kurioms grėsė būti išprievartautoms Afrikoje, Pranciškus davė nebylų bažnyčios pritarimą jų naudojimui, siekiant pažaboti Zikos plitimą.

Anot J.O'Brieno, popiežiaus pastabas galima palyginti su jo pirmtako popiežiaus Benedikto nevienareikšmiškais signalais apie prezervatyvų naudojimą siekiant išvengti ŽIV infekcijos Afrikoje.

2009-aisiais Benediktas sukėlė furorą, kai pareiškė, kad sargių platinimas tik pablogins AIDS krizę Afrikoje. Tiesa, vėliau jis savo nuomonę pakeitė ir pasakė, kad šias priemones galima naudoti siekiant išvengti užkrato tam tikrais atvejais, ypač prostitutėms.

Pranciškaus ketvirtadienį sakytos mintys, beje, neatitinka jo paties pareigūnų neseniai išsakytų nuomonių.

Lotynų Amerikos vyskupai į Zikos epidemiją reagavo vėl pakartodami Bažnyčios nepritarimą abortams ir dirbtiniam apvaisinimui, ragindami tikinčiuosius susilaikyti nuo lytinių santykių, kad neužsikrėstų, arba naudotis natūraliu šeimos planavimu, kad būtų išvengta rizikingo nėštumo.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų