„Mes privalome skubiai sukurti stiprią organizaciją visam šiam procesui valdyti. Tai užtruktų kelis mėnesius“, - Estijos laikraščiui „Eesti Paevaleht“ sakė trijų Baltijos šalių bendros europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projekto vadovė Baiba Rubesa.
„Europa dabar svarsto, koks bus finansų mechanizmas ir biudžetai po 2020 metų. Visi sprendimai, ypač ratifikuotini parlamentuose tarpvyriausybiniai susitarimai, turi būti priimami jų nevilkinant. Tai reikia padaryti artimiausiais mėnesiais. Per tą laiką turi būti parengti ir specialūs susitarimai. Bendra įmonė turi turėti aiškią ir kuo gausesnę institucijų paramą. Manau, kad rezultatus turime pateikti per pusmetį“, - pabrėžė B. Rubesa.
„Geležinkelis kaip infrastruktūra nėra sudėtingas projektas. Mes būtinai jį užbaigsime per 10-15 metų“, - pridūrė ji.
Jos žodžiais, projektu suinteresuota ir Suomija.
„Suomija ketina pasidalinti didelių infrastruktūros projektų patirtimi“, - sakė „RB Rail“ vadovė.
Kaip pranešta, „Lietuvos geležinkeliai“ praėjusio penktadienio vakarą paskutinė iš Baltijos šalių nacionalinių geležinkelio įmonių pasirašė sutartį dėl „Rail Baltica“ projekto viešųjų pirkimų tvarkos. Lietuva prie sutarties prisijungė po to, kai buvo pagrasinta, kad Europos Komisija dėl vilkinimo gali sustabdyti „Rail Baltica“ projekto finansavimą.
Europos Komisijos (EK) Mobilumo ir transporto generalinio direktoratas bendrai Baltijos šalių įmonei „RB Rail“ prieš savaitę pranešė, kad bus pradedamos procedūros stabdant projekto finansavimą Lietuvai, kuri vienintelė iš trijų Baltijos valstybių nepasirašė sutarties dėl viešųjų pirkimų tvarkos.
Po to, kai sutartis buvo pasirašyta, B. Rubesa žurnalistams pareiškė, kad rizika prarasti ES finansavimą dabar sumažėjo, bet – neišnyko.
„Rail Baltica“ sujungs Helsinkį su Berlynu per Taliną, Rygą, Kauną ir Varšuvą. Be to, geležinkelis gali būti pratęstas iki Venecijos. Geležinkelio tiesimo darbus numatoma pradėti 2018-aisiais ir baigti 2024-2025 metais.
Projektui, kurio vertė sieks apie 5 mlrd. eurų, ES 2014-2020 metais gali skirti iki 85 proc. lėšų.
„Rail Baltica“ darbams Lietuvoje EK pernai skyrė 106 mln. eurų, šiemet - dar beveik 191 mln. eurų.
Naujausi komentarai