Tačiau didžiulis plakatas slepia didelę kainą – siekiama pritraukti daugiau vyrų į Ukrainos kariuomenę, kuriai beviltiškai trūksta karių kovai su Rusijos invazija.
Skirtingai nei daugelyje šalių, Ukrainoje kariuomenės brigadoms leidžiama tiesiogiai verbuoti karius, o tai reiškia, kad kiekvienas karinis dalinys gali konkuruoti dėl finansinių aukų ir karių naudodamasis socialiniais tinklais ir – vis dažniau – reklama.
Charkive iškabintas plakatas su užrašu „Aš myliu Trečiąją puolamąją brigadą“ yra viena iš keleto privačiai užsakytų reklamų, kuriose, bandant pasiekti tikslinę auditoriją, remiamasi mačistiniais įvaizdžiais ir modeliais.
„Tai padaro tarnybą seksualesnę“, – naujienų agentūrai AFP sakė Ukrainos brigados „Chartija“ ryšių su visuomene vadovo pareigas einantis Volodymyras Dehtiarovas.
„Nė viena kita brigada nėra padariusi nieko tokio drąsaus, kalbant apie informacijos sklaidą“, – pridūrė 44 metų vyras.
Ant kortos pastatyta daug.
Pastaraisiais mėnesiais Ukraina prarado dešimtis miestų ir kaimų, kurių kontrolę perėmė besiveržiančios Rusijos pajėgos, Kyjivui susiduriant su nuovargiu ir karių trūkumu.
V. Dehtiarovas teigė, kad „šiek tiek pavydi“ Trečiosios puolamosios brigados pastangų.
Anot jo, ji „orientuojasi į jaunesnę auditoriją ir sako: „Prisijunk prie mūsų, ir moterys tave pamils“.
„Sveika konkurencija“
Nepaisant pavasarį sugriežtintų mobilizacijos taisyklių, Ukrainos karių skaičius mūšio lauke vis dar gerokai nusileidžia rusams.
Dabar Kyjivas leidžia brigadoms apeiti šaukimo centrus ir pačioms ieškoti karių.
Dėl to atsirado daugybė reklamų, plakatų ir įrašų socialiniuose tinkluose, kurie pritraukia tūkstančius peržiūrų, kiekvienai brigadai stengiantis daryti poveikį auditorijoms.
Prieš invaziją ryšių su visuomene agentūrai vadovavusiam V. Dehtiarovui tai reiškia „labai gerą, sveiką konkurenciją“, kurios bendras tikslas – pergalė.
Anot jo, reklamos suteikia kiekvienai brigadai galimybę išsiskirti savitumu ir savo kaip prekės ženklo įvaizdžiu.
Pačio V. Dehtiarovo brigada siekia išsiskirti siūlydama patrauklų atlyginimą ir orientuodamasi į šiek tiek vyresnę ir patyrusią auditoriją.
Bataliono „Aidar“ komunikacijos vadovas Ivanas, 28 metų karys iš Donecko srities, AFP teigė, kad reklamuojamas jo karinio dalinio privalumas – moderni įranga, geresnė už seną sovietinę, kuri dažnai vežama į frontą.
Jis sakė, kad vykdydamas rinkodaros kampaniją siekia būti sąžiningas ir per daug nesivadovauti emocijomis, kad pritrauktų kandidatus.
Kūrybiška Trečiosios puolamosios brigados reklaminė kampanija Ukrainoje sulaukė nemažai kritikos, iš dalies dėl to, kad ji romantizuoja karą.
Tačiau kai kuriems didžiulė vyrų kariuomenėje reikmė užgožia bet kokius kitus motyvus.
„Visi metodai yra geri“, – sakė Jurijus, šeštą dešimtį metų einantis vyras, kurį AFP sutiko Kyjivo gatvėse.
„Jei jaunuolį patraukia kario su gražia moterimi nuotrauka, jis įsivaizduos save jo vietoje“, – sakė jis.
„Galime rodyti viską“
Sunku įvertinti šių kampanijų veiksmingumą, bet, V. Dehtiarovo teigimu, jos itin svarbios.
„Ukrainoje yra 150 brigadų. Jei nueisite ir pasikalbėsite su žmonėmis, jie įvardys iki 10, gal 15“, – sakė jis.
Brigada „Chartija“ teigė, kad sustiprinus reklamą, padaugėjo potencialių kandidatų, norinčių prisijungti prie kariuomenės.
Šis karinis dalinys gauna nuolaidas reklamos plotui mieste, taip pat iš rinkodaros agentūrų.
Ivanas iš bataliono „Aidar“ naudoja socialinius tinklus savo kariniam daliniui reklamuoti.
Jo mėgstamiausia platforma yra „Facebook“, kur batalionas turi 172 tūkst. sekėjų.
„Telegram“ – taip pat populiari platforma, iš dalies dėl to, kad, kaip teigiama, jo moderavimo politika nėra griežta. Kai kurios brigados naudojasi šia platforma, kad dalytųsi vaizdais, kuriuose užfiksuoti dronų sekami ir nužudomi rusų kariai.
Platformoje „Telegram“ „galime rodyti viską“, sakė Ivanas ir skundėsi, kad kitose platformose kai kurie jo vaizdo įrašai buvo ištrinti.
Prieš karą Ivanas buvo kosmoso inžinierius.
„Anksčiau niekada nedirbau su socialiniais tinklais, – sakė jis. – Aš tik žinau, kaip kurti raketas.“