Pereiti į pagrindinį turinį

E. Riabko: mūsų auklėtiniai žengia tinkamu keliu

2021-08-29 08:45
Iššūkiai: motorlaivių "Formulės 2" pasaulio čempionato lyderis E.Riabko pripažino, kad varžybas organizuoti sunkiau, nei jose dalyvauti.  Iššūkiai: motorlaivių "Formulės 2" pasaulio čempionato lyderis E.Riabko pripažino, kad varžybas organizuoti sunkiau, nei jose dalyvauti.  Iššūkiai: motorlaivių "Formulės 2" pasaulio čempionato lyderis E.Riabko pripažino, kad varžybas organizuoti sunkiau, nei jose dalyvauti.

"Mūsų pirmas blynas tikrai neprisvilo", – apie Kaune įvykusius motorlaivių "Formula Future" klasės pasaulio ir Europos čempionatus kalbėjo juos suorganizavusios Lietuvos motorlaivių federacijos (LMF) prezidentas, žinomas lenktynininkas ir vienas Motorlaivių akademijos įkūrėjų Edgaras Riabko.

Pirmą kartą mūsų šalyje surengtose tokio rango varžybose jėgas išmėgino 6–19 metų sportininkai.

Pasaulio čempionate aukso medalį iškovojo Kemas Mitkus ("Dolphin" klasė), sidabro – Joris Paulauskas ("Class 1") ir Adriana Kaškauskaitė ("Dolphin"), bronzos – Adas Šileika ("Class 1"), Dovydas Gedrimas ("Class 2"), Majus Rocius ("Dolphin").

Europos čempionate pirmas vietas užėmė J.Paulauskas, D.Gedrimas ir A.Kaškauskaitė, antrą – K.Mitkus.

Kai kurie Lietuvos jaunieji motorlaivininkai startavo su Suomijos vėliava. Neatvykus šios šalies rinktinei, šansų lenktyniauti atsirado kitiems mūsiškiams, nes čempionato taisyklės leidžia į nacionalinę ekipą registruoti tik dvylika sportininkų. Tad dalis lietuvių, Suomijos motorlaivių federacijai sutikus, laikinai tapo legionieriais.

Konkurencija Lietuvos rinktinėje tik didės. Tai skatina jaunimą daugiau treniruotis, motyvuoja siekti vis aukštesnio meistriškumo.

Tarp komandų pasaulio čempionate triumfavo Rusijos atstovai (3 700 taškų), antrą vietą užėmė latviai (2 374 tšk.), trečią – čekai (1 245 tšk.). Toliau išsirikiavo lenkai (1 193 tšk.), lietuviai (882 tšk.), slovakai (876 tšk.), vengrai (502 tšk.), estai (218 tšk.).

Suomijai simboliškai atstovavę Lietuvos lenktynininkai A.Šileika, D.Gedrimas, Joris Rinkevičius ir Emilis Morkūnas surinko 956 tšk., tačiau ši komanda bendroje įskaitoje nebuvo klasifikuota.

Europos čempionate vėlgi pasižymėjo Rusijos rinktinė (1 800 tšk.), aplenkusi Lenkijos (895 tšk.), Latvijos (841 tšk.), Čekijos (818 tšk.), Lietuvos (774 tšk.), Slovakijos (465 tšk.), Vengrijos (250 tšk.) ir Estijos (145 tšk.) atstovus.

Neklasifikuota Suomijos komanda, suburta iš Lietuvos motorlaivininkų, pelnė 669 tšk.

"Ir su Lietuvos trispalve, ir su Suomijos vėliava lenktyniavę sportininkai – mūsų mokiniai, tad džiaugiamės visų pasirodymais bei rezultatais. Matyti, kad ateityje konkurencija Lietuvos rinktinėje tik didės. Tai skatina jaunimą daugiau treniruotis, motyvuoja siekti vis aukštesnio meistriškumo", – sakė E.Riabko.

– Kaip vertinate visą renginį? – paklausėme LMF vadovo.

– Viskas pavyko puikiai, sklandžiai, be jokių nemalonių staigmenų, incidentų. Neužfiksuotas nė vienas COVID-19 atvejis. Užsienio delegacijos buvo patenkintos ir varžybų lygiu, ir tuo, kaip jos buvo suorganizuotos, ir buities sąlygomis. Sulaukiau daug padėkų ne vien žodžiu, bet ir raštu. Mūsų pirmas blynas tikrai neprisvilo.

– Kurios rungtys jums buvo įdomiausios?

– Visų klasių lenktynės vyko itin atkakliai, nebuvo vieno itin ryškaus favorito. Gerų įspūdžių paliko mūsiškių varžymasis: A.Kaškauskaitė tapo "Dolphin" klasės Europos čempione, K.Mitkus pelnė sidabrą, Kemas triumfavo pasaulio čempionate, o Adriana buvo antra. Mane, kaip trenerį, tai labai džiugina. Arba J.Paulauskas ir A.Šileika: vis būdavo 4–5 vietose, o šįkart Joris – antras, Adas – trečias. Nustebome, kad jie taip progresavo, abu eina tinkamu keliu. D.Gedrimas tapo Europos čempionu, nors anksčiau buvo tam tikrų abejonių, kad jis galbūt atsitiktinai pasirinko motorlaivių sportą. Tačiau Dovydas įrodė, kad išankstinis įspūdis buvo klaidingas, jis ir jo tėveliai turi ateities viziją, kaip siekti naujų sporto aukštumų. Apskritai visi varžybų dalyviai tiesiog skendo emocijose, kai kurie jaudinosi net per daug. Kita vertus, išbandymai buvo neeiliniai. Stengiamės vaikus motyvuoti, kiekvieno iš jų pergalėms ir trofėjams – savas laikas.

– Jūs ne vien vadovas, sportininkas, treneris, bet ir tėtis. Kaip sekėsi tvarkytis su šia pareiga?

– Mano dukra Meida neseniai pradėjo sportuoti. Ji iš pradžių net bijojo, bet šiemet viskas pasikeitė, net pateko į Lietuvos rinktinę. Jos pasirodymu buvome labai patenkinti (M.Riabko pasaulio čempionato "Class 1" varžybose užėmė 7-ą vietą, Europos čempionate – 9-ą – aut. past.).

– Kas laukia jaunųjų Lietuvos motorlaivių sporto talentų?

– Jiems varžybų sezonas dar nesibaigė. Rugsėjį ir spalį numatyti Lietuvos čempionato trečias ir ketvirtas etapai.

– Ar ateityje rengsite "Formula Future" pasaulio, Europos čempionatus, jeigu bus tokia galimybė?

– Taip, juolab kad jau turime patirties. Pateiksime paraiškas Tarptautinei motorlaivių federacijai (UIM), nors bet kokiu atveju teks paisyti pandemijos tendencijų. Manau, kad kitąmet mūsų jauniesiems sportininkams būtų naudingiau startuoti svetur, tad lauksime, kurios šalys pareikš norą organizuoti čempionatus. Tačiau ir mes būsime pasirengę.

– Šįkart jums teko varžybų organizatoriaus ir trenerio pareigos. Sunkiau organizuoti ar lenktyniauti?

– Krūviai labai skirtingi. Man paprasčiau varžybose – atvažiuoji, atlieki savo misiją. Įtampos yra, bet ji mažesnė. Organizatorius atsakingas ir už techninius reikalus, ir už Lietuvos rinktinę, jaudiniesi dėl kiekvieno jos nario. Ta savaitė buvo išties sunki.

– Kokie jūsų artimiausi planai?

– Su komanda laukiame spalio, kai Portugalijoje vyks du "Formulės 2" pasaulio čempionato etapai, paaiškės nugalėtojas, prizininkai. Šiuo metu esu pirmoje vietoje ir stengsiuosi joje išsilaikyti. Nelabai noriu būti antras ar trečias (juokiasi).

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų