Prasidėjęs prieš pusę amžiaus, 1974-aisiais, jis nė karto nebuvo nutrūkęs net sunkiausiais krizės metais. Tai iš tiesų unikalus atvejis šalies automobilių sporto istorijoje.
1981 m. „Kauno rudeniui“, pirmajam iš visų Lietuvoje rengiamų automobilių ralių, buvo suteiktas tarptautinio ralio statusas.
Rekordas dar neprasidėjus lenktynėms
Prieš tarptautinio ralio „Kauno ruduo 2023“ startą Rotušės aikštėje išsirikiavo net 167 automobiliai, kurių lenktynininkai buvo pasiryžę išbandyti jubiliejinio ralio trasas.
Taip pagerintas, regis, nepajudinamu buvęs ne tik „Kauno rudens“, bet ir visų Lietuvoje surengtų ralių masiškumo rekordas, kai prieš dešimtmetį, 2013 m., vykusiame 40-ajame „Kauno rudens“ ralyje varžėsi 147 ekipažai.
Tai buvo ne tik Lietuvos ralio čempionato VI-tojo, bet ir Lenkijos LOTOS automobilių ralio čempionato (RSMP) V-tojo etapų lenktynės bei Lietuvos automobilininkų sąjungos (LAS) taurės varžybos, kuriose dalyvavo ir Lenkijos analogiškos organizacijos sportininkai bei veteranai.
Nuo pat ankstyvo šeštadienio ryto stipraus vėjo ir lietaus nepabūgę kauniečiai ir miesto svečiai įdėmiai tyrinėjo ralio dalyvių parką.
Įdomu, kad prieš varžybas, o ir po jų bene didžiausio dėmesio susilaukė du „zapukais“ meiliai vadinami 1965 m. gamybos „ZAZ 965“, kurį vairavo vilniečiai Tadas Vitkevičius ir Feliksas Krivickis bei kauniečių Vytauto Ožiūno ir Igno Baltrušaičio kiek jaunesnis „ZAZ 968“.
Regis, kurgi tokiems senoliams besivaržyti su gerokai jaunesnėmis „Honda“, „Toyota“, „Audi“, „Mitsubishi Lancer Evo IX“ ir net „Porsche“?
Tačiau, užbėgdami įvykiams prieš akis, išduosime, jog abu ZAZ ne tik sėkmingai įveikė vieną ir tą pačią trasą, kaip ir visi ralio dalyviai, bet ir pirmavo savo klasėse – vilniečiai iškovojo pirmąją vietą, o kauniečiai – antrąją.
T. Vitkevičius su F. Krivickis tvirtino, jog jubiliejinis „Kauno rudens“ ralis jiems buvo puiki repeticija prieš Monte Karle vyksiantį istorinių automobilių ralį, kuriame jie ne kartą jau dalyvavo su tuo pačiu „ZAZ 965“, gerokai stebindami vietinę publiką ir istorinio miesto svečius.
Ne menkesnio palaikymo susilaukė ir „Pašėlusių močiučių“ ekipažas, vienintelis, kurį sudarė net keturios dailiosios lyties atstovės – Rita Kybartienė, Diana Jaugelienė, Aušra Skėberė ir Džineta Šablauskienė, vairavusios „Lexus RX400“.
Žiūrovai nelieka abejingi ir retro klasikai, kurios rikiuotėje Rotušės aikštėje stovėjo net dvi dešimtys gražuolių, pagamintų įvairiais metais.
Jubiliejinio ralio atminimo taures išsivežė Gitautas ir Vida Žičkai, vairavę 1937 m. gamybos „Mercedes-Benz 320“, metais senesniu „Mercedes-Benz 200“ žiūrovus stebinę Šarūnas ir Aušra Žitkevičiai, seniausią retro automobilių rikiuotėje, 1925 m. pagamintą „Packard“, demonstravę Gintautas Miškinis su Nele Kavaliauskiene, 1929 m. laidos REO vairavę Gintautas ir Donatas Pauliukai, gerokai jaunesniu, 1976 m. gamybos, „Buick Le Sabre“ kvietę pasigrožėti Artūras Dunaitis su Lana Edori ir visi kiti retro klasikos puoselėtojai.
Lėmė patirtis ir meistriškumas
„Kauno rudens“ ralis buvo skirtas šalies automobilių sporto legendų Kastyčio ir Arvydo Girdauskų atminimui. Dėl pagrindinio lenktynių trofėjaus – pereinamosios K. ir A. Girdauskų taurės – kovojo visi tarptautinio ralio dalyviai, o sėkmė šįsyk lydėjo kauniečių Ričardo Matijošaičio ir Šarūno Liesio ekipažą, važiavusį su „Moskvich 2140“.
Nugalėtojus pasveikino ir įteikė taurę LASF prezidentas Egidijus Janavičius, ralį organizuojančios Tarptautinės automobilių sporto veteranų asociacijos vadovas Romualdas Mažuolis, komandų draugai ir varžovai.
„Šaltas protas, patirtis ir meistriškumas – trys pagrindiniai faktoriai, lėmę, kad šįsyk mums su Šarūnu nusišypsojo sėkmė“, – laikydamas rankose ką tik gautą trofėjų ralio spaudos centrui, viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“ sakė R. Matijošaitis.
Iš tiesų, ko jau ne ko, o patirties ir meistriškumo iš šio dueto neatimsi. R. Matijošaitis yra ne tik tris kartus laimėjęs ralio „Aplink Lietuvą“ motociklininkų įskaitą, o Š. Liesis skaitė ralio stenogramas bemaž visiems garsiausiems automobilių ralio meistrams, tarp jų ir K. Girdauskui.
Pernai buvę antri šiemetiniai absoliučios įskaitos nugalėtojai džiaugėsi pergale ir savojoje SIA-2.1 klasėje, kurioje jie pranoko antrosios vietos laimėtojus Arūną Petrovą su Vilma Burneikiene ir trečioje vietoje likusius Egidijų Paulauską, į ralį atvykusį iš Ispanijos, kur dabar gyvena, su šturmanu Adomu Kačerausku.
2021 ir 2022 m. „Kauno rudens“ ralių, o kartu ir pagrindinio prizo laimėtojai Eugenijus Tumalevičius su specialiai į šias lenktynes iš JAV atvykstančiu Aleksandru Chaimskiu, kuris Kaune atšventė ir savo 75-etį, ir kurie vairavo „Porsche 911“, šįsyk buvo priversti tenkintis tik antrąja vieta SIA2.2 klasėje.
Čia pergalę šventė Ignas Taletavičius su Ruslanu Malinovskiu („Mitsubishi Lancer Evo VI“), o trečioji vieta atiteko Arūnui Beniušiui su bendravardžiu Šufinsku („Citroen C3“).
Keliose klasėse pergales šventė svečiai. SIA3.4 klasėje triumfavo iš Gruzijos atvykęs George'as Akhalkatsis, kuriam navigavo Vitalijus Voiniušas, SIA3.3 – latviai Italo'as ir Raivo'as Alsinšiai, GAZ 24-10 klasėje antrąja vieta džiaugėsi svečiai iš Estijos Joelis Tammeka su Juhanu Anupoldu, o pirmąją iškovojo Kėdainių atstovai Rimantas Kairys su Sauliumi Dargiu.
Savo klasėse nugalėjo svečiai iš Bulgarijos Stoyanas Apostolovas ir Danco'as Stanevas, mišrus duetas iš Vokietijos ir Latvijos Michailas Titovas su Andriu Zvingevicu, Gruzijos atstovai Davidas Chachanidze'as su Otaru Arjevanidze'u, Linas Brazauskas su Arūnu Šalkausku, Modestas Jakas su Tomu Liutkumi, Viktoras Momkus su Paula Venckute.
Lygūs su lygiais
Ypatingos varžovų ir žiūrovų pagarbos susilaukė žmonės su negalia. Jų „Kauno rudens“ ralyje varžėsi penki ekipažai, o sėkmė šįsyk lydėjo Darių Kliaudaitį su Tomu Stanevičiumi, vairavusius „Audi RS4“.
Jie pranoko daugkartinius tokių lenktynių nugalėtojus Algimantą Kojį su Vytautu Barecku („VW Golf“) ir Haroldą Tukaną su Renaldu Zieniumi („Toyota Prius Plus“).
Atminimo taurės ir tarptautinė įskaita
Ralio „Kauno ruduo“ bendrosios įskaitos dalyviams teko įveikti 87,04 km ilgio trasą su aštuoniais greičio ruožais ir specialiomis sportinėmis rungtimis, iš kurių keturios buvo važiuojamos po du kartus.
Kaip visada, aršiausia kova virė tuose greičio ruožuose ir specialiose rungtyse, kuriose buvo kovojama dėl buvusių kolegų ir varžovų atminimo taurių.
Vieno iš „Kauno rudens“ ralio iniciatorių ir organizatorių – Vidmanto Čiutelės atminimo taurę iškovojo M. Titovas su A. Zvingevicu, ilgamečių LASF vadovų Sigito Alesiaus ir Anatolijaus Jankūno atminimo taurėmis džiaugėsi Algirdas Augustas Pluškys su Arniu Danilevičiumi ir J. Tammeka su J. Anupoldu.
Buvusio Lietuvos žemės ūkio akademijos dėstytojo, docento, LASF garbės teisėjo Evaldo Čerškaus taurė liko Lietuvoje, Gintaro Sadausko ir Donato Ožiūno laimėjimų kolekcijoje, o vieno iš automobilių kroso puoselėtojų Lietuvoje Romualdo Barkausko taurė atiteko šeimyniniam Vytauto ir Andriaus Utyrų duetui.
Vieno žymiausių šalies ralio meistrų Leontijaus Potapčiko atminimo taurė iškeliavo į Gruziją. Ją iškovojo G. Akhalkatsis su V. Voiniušu, o Ilja Ostrovskio taurė papildė Andrejaus Sidorenkos ir Inguso Dimdi sportinių laimėjimų kolekciją.
Rotušės aikštėje plaikstėsi devynių valstybių – Lietuvos, Latvijos, Estijos, JAV, Gruzijos, Bulgarijos, Vokietijos, Armėnijos ir Uzbekijos – vėliavos, kurių sportininkai dalyvavo ralyje. Todėl tarptautinė varžybų įskaita kėlė nemenką susidomėjimą.
Jokios sensacijos nesulaukta – ją laimėjo lenktynių šeimininkė Lietuva, kuriai atstovavo daugiausia ekipažų, pelniusių įskaitinius taškus.
Lietuva pranoko antroje vietoje likusią kaimyninę Latviją ir trečiąją prizininkę Gruziją.
Ketvirta liko Estija, penkta – Bulgarija, šešta – Vokietija, o septinta – JAV.
Miniralio sezono pabaigtuvės
Jubiliejinis, 50-asis „Kauno rudens“ ralis kartu buvo ir Lietuvos miniralio čempionato paskutiniojo, šeštojo etapo varžybos. 75 dalyvių laukė kiek ilgesnė 130,92 km distancija, iš kurios 29,24 km sudarė devyni greičio ruožai. Septyni iš jų driekiasi žvyro danga ir tik du – asfalto.
Pergalę šventė bendrosios įskaitos laimėtojais tapę „Samsonas Motorsport“ atstovai Vidmantas Padegimas su Edvardu Gurevičiumi, lenktyniavę svečių įskaitoje su „Toyota Celica“ automobiliu ir visus greičio ruožus įveikę per 24 min. 13,3 sek.
Antrąją vietą užėmė „Nordis Racing team“ komandos nariai, OC 4WD klasės nugalėtojai Tomas Žekonis ir Evaldas Kvederis („Mitsubishi Lancer Evo“, 24 min. 24 sek.), kurie pranoko dar vieną svečių, Trakų ASK atstovų Daniaus Zamaros ir Ernesto Kozlovskio ekipažą („Mitsubishi Lancer Evo“, 24 min. 32,8 sek.)
Ketvirtąją vietą prizininkų šešetuke iškovojo Jaako Tammekos ir Jaanuso Viro ekipažas iš Estijos, važiavęs irgi svečių įskaitoje ir su „Mitsubishi Lancer Evo“ sugaišęs trasoje 24 min. 58,1 sek.
Penktoje vietoje liko „Strumskis Racing Team“ sportininkai Benas Strumskis su Arnoldu Bujoku („Subaru Impreza“, 25 min. 05,9 sek.), o šešetuką užbaigė „Saulės radijas by Rally 4 Fun“ atstovai Liudas Šimkus ir Giedrius Kinderis („Subaru Impreza“, 25 min.14,1 sek.).
Eliminavus į pirmojo šešetuko prizininkus patekusius svečių įskaitos dalyvius vienu, dviem ar trimis laipteliais aukštyn atitinkamai pakilo du Šakių ASK komandos Šarūno Gliko ir Tado Bakio („BMW 316TI“) bei Tomo Kažemėkaičio su Sauliumi Šuopiu („BMW 325“) ekipažai ir „Pilėnų“ komandos atstovai Vladas Karašauskas su Inga Surdokiene, vairavę „BMW 325 TI“.
Komandinę mini ralio čempionato VI etapo įskaitą, surinkusi 75 taškus, laimėjo „Saulės radijas by Rally 4 Fun“ ekipa.
Ji pranoko antrąją vietą su 70 taškų užėmusią „Pilėnų“ komandą ir trečiąją prizininkę – Alytaus autoklubo ekipą, kurios sportininkai pelnė 69 taškus.
Naujausi komentarai