Lenktynininkai Renaldas Šeinauskas ir Rūta Krikščiūnaitė šalies automobilių sporto gerbėjams geriausiai pažįstami iš ralio trasų. Praėjusį sezoną jie kėlė dulkes Lietuvos automobilių ralio čempionate (LARČ) su savuoju BMW, o šio sezono pradžioje pristatė naują kovinę techniką "Subaru Impreza WRX". Tiesa, nė viename LARČ etape sportininkai taip ir nestartavo, todėl ralio entuziastams kilo klausimų, kur šie pradingo ir ar apskritai dar grįš į ralio trasas. Pasirodo spengianti tyla iš sportininkų stovyklos sklido ne veltui, nes visą laiką jie ruošėsi vienam svarbiam darbui, apie kurį R.Šeinauskas ir sutiko papasakoti.
– Sezono pradžioje pranešėte apie naują automobilį. Tai buvo kokybinis šuolis, tačiau jūs nestartavote nė viename LARČ etape.
– Buvome pasiryžę kovoti, tačiau šis LARČ sezonas pasitaikė itin nepalankus ne tik ralių organizatoriams (dėl netinkamų oro sąlygų buvo atšaukti du pirmieji etapai – red. past.), bet ir patiems lenktynininkams, todėl su komanda nutarėme šių metų ralio planų atsisakyti ir ruoštis svarbiausiam šio sezono startui rugsėjo mėnesį.
– Taigi apie tą startą.
– Pasakysiu trumpai – sieksime toliausio šuolio automobiliu rekordo. Kol kas šio rekordo savininkas yra Rimas Brundza. Jam prieš gerą 20-metį su ZAZ markės automobiliu pavyko nušokti 16,8 m. Tikimės, rekordą pagerinti bent centimetru (juokiasi).
– Kaip apskritai kilo mintis siekti būtent tokio rekordo?
– Mūsų su Rūta antras mėgstamiausias dalykas po automobilių sporto yra sklandymas laisvojo skridimo lėktuvėliais, taigi nusprendėme sujungti du šiuos savo pomėgius į vieną – skrydį automobiliu. Kalbant rimčiau, patys dalyvaujame LARČ ir ralio metu neretai tenka nušokti didesnius ar mažesnius atstumus per trasos kalniukas, tad vieną vakarą, besišnekučiuojant su Rūta, kilo mintis kreiptis į Lietuvos rekordų registravimo agentūrą "Factum" ir pasidomėti, kokie yra šuolio automobiliu rekordai. Labai nustebome sužinoję, kad jų ne tiek ir daug.
– Kaip ruošėtės šuoliui automobiliu?
– Pati idėja kilo prieš porą metų. Nuo tada ir prasidėjo pasiruošimas. Pirmieji bandymai buvo visiškai paprasti – radome senas rampas, kuriomis pasinaudoję, atlikome bandymus dar su tuomet mūsų turėtu BMW. Rampos aukštis buvo tinkamas rekordui, tačiau neatitiko kiti matmenys, neatitiko reikiamos šuoliui charakteristikos – tramplinas buvo per status ir per trumpas. Pirmieji bandymai baigėsi apibalnota automobilio nosimi. Taigi, pirmieji blynai buvo prisvilę, tačiau mes nenuleidome rankų – bandėme ilginti turimą rampą ir šiek tiek keisti pakilimo kampą, tačiau nepadėjo ir tai, tuomet nusprendėme pasigaminti naują trampliną. Viena įmonė atsiliepė į mūsų pagalbos šauksmą, tad dabar turime naują trampliną ir puikiai tokiam šuoliui tinkantį automobilį "Subaru Impreza WRX". Turėdami tokius įrankius apie nesėkmę net negalvojame.
– Kodėl rekordui pasiekti pasirinkote Panevėžį?
– Šis miestas pasirinktas neatsitiktinai. Mano šturmanė R.Krikščiūnaitė yra panevėžietė ir visa mūsų sporto bazė yra būtent šiame mieste. Man Panevėžys – taip pat širdžiai mielas miestas, todėl ir gimė idėja rekordo siekti būtent ten. Stiprų palaikymą jaučiame ir iš Panevėžio mero Ryčio Mykolo Račkausko. Kartu tirkimės, kad rekordas taps mūsų simboline dovana miestui jo gimtadienio proga ir, žinoma, visai Lietuvai.
Naujausi komentarai