Pereiti į pagrindinį turinį

Galimybių sutaupyti versle dalis įmonių nemato, nors kiek moka už elektrą ir nežino

2014-11-27 09:54
DMN inf.
T. Urbelionio/BFL nuotr.

Verslas Lietuvoje šiandien yra gana skeptiškai nusiteikęs taupymo atžvilgiu. 2 iš 5 smulkaus ir vidutinio verslo įmonių – 40 proc. – nemano, kad versle jos gali sutaupyti, tačiau 44 proc. taip pat negali įvardinti sumos, mokamos už elektrą.

Tokius duomenis atskleidė nepriklausomo elektros tiekėjo „Elektrum Lietuva” užsakymu atliktas verslo įmonių tyrimas.

Beveik kas antra įmonė nežino sumos, išleidžiamos už elektros energiją, o, lyginant su 2013 m., šis skaičius išaugo 20 procentinių punktų. Tačiau įdomu tai, kad nepaisant minėtos tendencijos, po elektros krizės praėjusiais metais, kai kainos per trumpą laiką stipriai išaugo, įmonės visgi pradėjo skaičiuoti sutaupytą pinigų sumą už elektrą.

„Po krizės daugiau įmonių pradėjo kontroliuoti kaštus už elektrą. Šiemet tik 8 proc. įmonių sutaupytų pinigų neskaičiavo, kai praėjusiais metais taip teigiančių buvo 32 proc. Vertinant rezultatus galima teigti, kad verslui taupymas yra svarbus, tačiau dažnai vis dar galvojama, kad sutaupyti versle, kalbant apie telekomunikacijas, šildymą, nuomą, transportą, galimybių nėra. Visgi jau 14 proc. įmonių sutinka, kad verslo kaštus galima taupyti sumažinus išlaidas elektrai, o tai jau – pasiekimas“, – sako „Elektrum Lietuvos“ smulkaus ir vidutinio verslo vadovas Karolis Bagdonas.

65 proc. įmonių, pasirinkusių nepriklausomą elektros tiekėją, teigia sutaupiusios tiek, kiek ir tikėjosi. Lyginant su 2013 m., tokių įmonių padaugėjo 44 procentiniais punktais. Vadinasi įmonės per metus sulaukė daugiau informacijos apie galimybes laisvojoje rinkoje, taip labiau įvertindamos efektyvaus elektros kaštų skaičiavimą.

Tai patvirtina ir tyrimo duomenys, rodantys, kad dauguma įmonių žino pagrindinius faktus apie laisvąją rinką ir sutinka su teiginiais, kad rinktis nepriklausomą tiekėją gali visokio dydžio įmonės, kad tai padaryti gali tik turintys sutartį su LESTO, kad pasibaigus sutarčiai, jie tali rinktis kitą tiekėją ar planą. Šie rodikliai atspindi nepriklausomą tiekėją pasirinkusias įmones – jų jau 15 tūkst. Tuo tarpu 37 proc. smulkaus ir vidutinio verslo įmonių, dar nepasirinkusių tiekėjo, teigia, kad joms trūksta laiko domėtis, lyginti tiekėjų pasiūlymus, sudarinėti sutartis.

„Verslas vis dar susiduria su iššūkiais, įvertinant tikrąją laisvosios rinkos naudą, tad natūralu, kad įmonių vadovai teigia, jog jiems tiesiog nepakanka laiko domėtis. Tačiau pasirinkti nepriklausomą tiekėją yra paprasta ir greita, o tai sutaupyti leis nuo 10 iki 22 proc. išlaidų už elektros energiją. Be to, jau vien svarstymas pirkti elektrą laisvojoje rinkoje suteiks papildomų privalumų verslui, nes tiekėjai pasidalins visa reikalinga ir verslą dominančia informacija apie rinką bei patars, kaip efektyviausiai sutaupyti elektros išlaidų sąskaita“, – teigia K. Bagdonas.

Tyrimą apie verslo įpročius laisvojoje elektros rinkoje „Elektrum Lietuva“ užsakymu 2014 m. lapkričio mėn. atliko tyrimų bendrovė „RAIT“. Tyrimo metu apklausta 250 smulkaus ir vidutinio verslo įmonių savininkų bei vadovų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų