Pereiti į pagrindinį turinį

Kova dėl kiekvieno draudimo lito

2010-02-09 23:59
Priežastis: dažniausiai draudimo bendrovės ir jų klientai nesutaria dėl privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės ir kasko draudimo.
Priežastis: dažniausiai draudimo bendrovės ir jų klientai nesutaria dėl privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės ir kasko draudimo. / Gedimino Bartuškos nuotr.

Tarp draudikų ir vartotojų vis dažniau perbėga juoda katė. Rinkos prievaizdai sulaukia gerokai daugiau skundų dėl draudimo bendrovių veiksmų. Šios taip pat nelinkusios nusileisti ir aktyviau gina savo interesus.

Draudimo priežiūros komisija (DPK) atkreipia dėmesį, kad kreipimųsi skaičius dėl tam tikrų draudikų veiksmų nuo 2006-ųjų išaugo kone 90 proc. Vien per praėjusius metus DPK sulaukė maždaug trečdaliu daugiau kreipimųsi (kreiptasi 424 kartus) negu 2008-aisiais (kreiptasi 300 kartų, atmetus skundus dėl bankrutavusios bendrovės "Baltikums draudimas").

"Tokio augimo priežastys yra visų linksniuojamas sunkmetis. Tiesiog žmonės, sudarę sutartis, stengiasi įvertinti kiekvieną savo litą, pakovoti dėl jo, pasiginčyti su draudimo įmonėmis", – teigė DPK narys Darius Andriukaitis.

Jis pridūrė, kad aktyviau savo interesus linkusios ginti ir draudimo įmonės. Jos itin griežtai vertina sutartis ir, radusios teisinį pagrindą, siekia sumažinti arba susigrąžinti išmokas.

Pasak DPK atstovų, draudikų pateikiama informacija apie išaugusį sukčiaujančių vartotojų skaičių taip pat turi pagrindo. "Tokios statistikos nerenkame, tačiau nagrinėdami ginčus negalime sakyti, kad matome sukčius tiek dešinėje, tiek kairėje. Vis dėlto tam tikri požymiai rodo, kad kai kuriais atvejais gali būti siekiama išmoką gauti neteisėtai", – sakė D.Andriukaitis.

"Lietuvos draudimas" yra skelbęs, kad per praėjusius metus, palyginti su ankstesniais metais, bandymų neteisėtai gauti draudimo išmokas skaičius išaugo 75 proc. Daugiausia bandymų sukčiauti nustatyta privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės ir kasko draudimo srityse.

Dėl šių rūšių transporto draudimo, DPK duomenimis, ir kilo daugiausia ginčų. Draudėjai ir draudimo įmonės buvo linkę ginčytis dėl atsisakytos mokėti draudimo išmokos, išmokos dydžio, įvykio pripažinimo nedraudžiamuoju, atgręžtinio reikalavimo pateikimo, draudimo apsaugos galiojimo ir draudimo sutarties sąlygų.

Daugiausia kreipimųsi DPK yra sulaukusi dėl jau minėto "Lietuvos draudimo". Vis dėlto santykinis skundų skaičius, įvertinus šios bendrovės užimamą rinkos dalį, nėra didelis. Panašiu rodikliu gali pasigirti tik "If P&C Insurance" ir "Coface Austria". Įdomu tai, kad skundų statistikoje išsiskyrė bendrovė "Gjensidige Baltic", kuri pagal jų skaičių užėmė antrą vietą, nors pagal rinkos dalį tėra šešta.

Daugiau nei pusę visų ginčų (56 proc.) DPK per praėjusius metus išsprendė vartotojo naudai arba buvo pasiektas kompromisas. 44 proc. atvejų ginčo nagrinėjimas baigdavosi draudiko naudai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų