Pereiti į pagrindinį turinį

Renginių organizatoriui idėjų vagystės nebaisios

2013-12-25 12:30

Marijus Olekas – kaunietis, kurio verslas paremtas gera idėja. Bet renginių organizavimo bendrovei "Lietuvis" vadovaujantis vyras idėjų vagysčių nebijo, nes per aštuonerius metus įgijo patirties ir išmoko greitai reaguoti į besikeičiančią situaciją. 

Pirmas blynas prisvilo

Renginių organizavimo M.Olekas ėmėsi atsitiktinai. Kaune baigęs rinkodaros studijas jis pusantrų metų praleido stažuotėje JAV. Grįžęs į gimtinę pradėjo studijuoti tarptautinę vadybą ir ėmė ieškoti kokios nors veiklos.

Idėją pamėtėjo vienas senas draugas – pasiūlė su dar vienu draugu kartu steigti bendrovę ir organizuoti renginius. "Tapome trijule labai įmantriu pavadinimu", – pasakojo M.Olekas. Tačiau nei pavadinimas, nei entuziazmas negelbėjo. Vaikinams sekėsi sunkiai.

"Visi dar turėjome šiokių tokių veiklų pašonėje... Tos įmonės veiklos taip ir neįsukome. Išsiskirstėme", – prisiminė kaunietis.

Pradėjo nuo pavadinimo

Būtent ši nesėkmė ir įkvėpė M.Oleką. Jis nusprendė mesti į šalį visus kitus užsiėmimus ir susitelkti į veiklą vienoje bendrovėje. Be to, jau turėjo viską, ko reikėjo pradžiai.

"Lietuvio" pradžia – aš, mano nešiojamasis kompiuteris ir skolintas spausdintuvas už 150 litų", – juokėsi renginių organizatorius.

Jis pasakojo, kad ir šį kartą verslą pradėjo vis dėlto ne taip, kaip derėtų. "Pirmiausiai ėmiausi pavadinimo, rinkodaros ir stiliaus, tik paskui pradėjau ieškoti klientų", – savo klaidas vardijo M.Olekas.

Vyras nusitaikė į atvykstamąjį turizmą ir renginių organizavimą. Į pirmąjį užsiėmimą greitai numojo ranka – neturėjo jokios patirties, nesisekė ieškoti klientų. "Ėmiausi tik organizuoti renginius, nors prieš aštuonerius metus ši rinka buvo palyginti nauja, be tradicijų, be specialistų, tad, galima sakyti, ji buvo pakankamai laukinė", – teigė M.Olekas.

Paromis beveik be miego

Pirmasis bendrovės "Lietuvis" gautas užsakymas buvo surengti sporto klubo Vilniuje atidarymą. "Manome, kad sekėsi tikrai neblogai, – viskas laiku, gražiai ir pakankamai profesionaliai. Žinoma, palyginti su šių dienų darbais, tuometis planavimas, komandos įvaizdis, profesionalumas ir renginio tvarka kelia šypseną. Bet žmonėms, kurie mumis tuomet pasitikėjo ir leido mums dirbti, jaučiame ypatingą dėkingumą", – pabrėžė M.Olekas.

Ekstremaliausi buvo pirmieji metai, kai bendrovėje dirbo du trys žmonės. Tai prisimindamas kaunietis dabar trauko pečiais ir stebisi savo bei kolegų ištverme. Kaip jie ir spėdavo surengti, vesti renginius keturias dienas iš eilės?

Patys ir dovanėles pirkdavo, ir scenarijus rašydavo, ir patalpas dekoruodavo. Vieną renginį baigdavo naktį, tada grįždavo į biurą ir baigdavo ruoštis rytojaus renginiui, o galvoje dar sukdavosi mintys ir apie trečią, po dienos vyksiantį, renginį, kuriam dar, aišku, būdavo beveik nepasirengta.

Renginiai Tailande ir Namibijoje

"Lietuvio" komandai pagausėjus, atrodė, kad tokios įtampos ir nuovargio patirti jau nebeteks.

Tačiau Lietuvai ėmus pirmininkauti ES Tarybai grįžo ekstremalios dienos, tiksliau, savaitės. Pavyzdžiui, buvo organizuojami pirmininkavimo renginiai Tailande, Namibijoje, Japonijoje, Kanadoje, Turkijoje, Lenkijoje.
Įspūdingas ir renginių dalyvių rangas, ir skaičius, ir atstumas iki renginių vietų. Beje, nemažas iššūkis buvo ir kultūriniai skirtumai.

"Rengdami tokios apimties renginius užsienyje visada ieškome vietinių partnerių. Pavyzdžiui, Namibijoje kilo bėdų dėl to, kad susidūrėme su vietos žmonių lėtumu, atsipūtimu, per menku dėmesiu darbo kokybei", – vardijo M.Olekas.

Nuo pievų iki pilių

Verslininkas pastebėjo, kad užsakovų poreikiai ir norai labai skirtingi. Vieni nori švęsti tiesiog pievoje, tad joje viskas ir turi būti įrengta: nuo elektros tiekimo iki paviljonų, įgarsinimo, apšvietimo ir gėlių.

Kiti pageidauja dvarų, pilių, apleistų fabrikų, angarų, televizijos studijų, ką jau kalbėti apie kaimo turizmo sodybas.

M.Olekas tikriausiai nesuskaičiuotų, kiek kartų yra girdėjęs pastabą: "Pasidarysime patys, nesuprantame, už ką čia imate pinigus."

"Bet norėdamas pasiekti profesionalų rezultatą turi dirbti profesionalai, ir apskritai – visi turi dirbti tai, ką išmano", – teigė kaunietis. Norėdamas palyginti jis pateikė pavyzdį: apsikirpti galime ir patys prieš veidrodį, bet norėdami atrodyti gražiai juk einame į kirpyklą.

Personalo daugiau nei svečių

Nors bendrovėje šiuo metu yra 13 darbuotojų, renginiuose dirbančių žmonių būna daugiau kaip 50.

"Kartais VIP renginiuose personalo būna dvigubai daugiau nei renginio svečių. Pavyzdžiui, pasitaiko, kad švenčia 30 žmonių, o mūsų dirba 50 ir daugiau", – aiškino M.Olekas.

Kaip jis atsirenka darbuotojus? Juk renginių organizavimas – sritis, kurioje vienas darbuotojas gali sugadinti bendras pastangas.

"Daugelis žmonių, ateinančių pas mus dirbti, iš pradžių įsivaizduoja, kad renginių organizavimas yra labai smagi sritis. Neva keli skambučiai, kuriais užsakoma salė, maistas, muzika, o tada renginyje tik geri šampaną su klientais ir bendrauji su žvaigždėmis. Realybė visiškai ne tokia", – iliuzijas griovė pašnekovas.

Renginių organizavimas, anot jo, yra ir emociškai, ir fiziškai labai sunkus darbas, kartais trunkantis 20 valandų per parą. Ir – jame labai daug streso.

M.Olekas juokavo, kad jo bendrovės darbuotojai yra truputį bepročiai gerąja prasme. Dėl nenormuotų darbo valandų, neprognozuojamo tvarkaraščio daugelis jų neturi normalaus asmeninio gyvenimo, jų savaitgaliai dažniausiai parduoti, o paprastos dienos – su "neaišku, kada baigsim".

"Dažnai būna, kad nespėjam pavalgyti, nusvylam nuo saulės, sumirkstam ir sušlampam, klampojam ir po dumblą, ir po sniegą", – pasakojo renginių organizatorius. Pavyzdžiui, ruošiamas komandos formavimo žaidimo užduotis "Lietuvio" darbuotojai išbando patys, todėl ne kartą teko bristi per pelkes, upėse irtis baidarėmis, kabarotis medžių viršūnėmis.

Ačiū sunkmečiui

"Lietuvio" darbe yra pasitaikę ir bandymų apgauti, bet M.Olekas sako jų nesureikšminąs. Jis nelabai suka galvą ir dėl idėjų vagysčių, kai potencialūs klientai prašo pateikti pasiūlymų, derina renginio scenarijų, o vėliau šias idėjas perduoda saviems organizatoriams.

"Labai dėl to nesijaudiname, nes idėja yra tik sėkmingo renginio dalis, – renginio vertę sukuria tinkamas jos įgyvendinimas, kuris neįmanomas be patirties, greito reagavimo į situaciją, profesionalumo", – įsitikinęs renginių organizatorius.
Per krizę sumažėjus užsakymų, bendrovė ėmėsi rengti ir mokymus bei seminarus. "Renginiai bendrovėms yra ketvirto ar penkto būtinumo paslauga, todėl krizė labai stipriai apkarpė mūsų pajamas. Atsirado daugiau laisvo laiko, tad ir pradėjome ieškoti naujų galimybių", – pasakojo M.Olekas.

"Mokymų bei seminarų organizavimas tapo nauju ir sėkmingu bendrovės veiklos etapu, ir reikia padėkoti sunkmečiui, kad mus sukrėtė", – šyptelėjo pašnekovas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų