Pasak RRT Geležinkelių ir pašto reguliavimo grupės vadovės Ritos Liuokaitytės, krovinių vežimo sumažėjimą Lietuvoje lėmė nuo 2021-ųjų vasario per Klaipėdos uostą nebevežami naftos produktai iš Baltarusijos.
„Todėl 2021 metų krovinių vežimo sektoriaus tendencijos Lietuvoje yra priešingos Europos tendencijoms, kur krovinių vežimo geležinkelių transportu apimtys vis didėja“, – pranešime teigė R. Liuokaitytė.
2019–2021 metais krovinių vežimo apimtis matuojant neto tonų kilometrais Lietuvoje sumažėjo 10 proc. (Europoje – padidėjo 1 proc.), o traukino nuvažiuotas atstumas krovinių vežimo sektoriuje – 7 proc. (Europoje – 0,2 proc.).
Tuo metu keleivių vežimo apimtis matuojant keleivio kilometrais Lietuvoje sumažėjo 31 proc. (Europoje – 41 proc.), o traukinio nuvažiuotas atstumas šiame sektoriuje – 17 proc. (Europoje – 4 proc.).
Tuo metu krovinių vežimo pajamos 2019–2021 metais Lietuvoje sumažėjo 11 proc. (Europoje nesikeitė), keleivių – 3 proc. (Europoje – 17 proc.).
2021 metais vidutinis užmokestis už minimalųjį prieigos paketą vienam traukinio kilometrui Europos šalyse buvo 3,62 euro, Lietuvoje – 10,84 euro.
Pasak R. Liuokaitytės, tokį skirtumą lėmė tai, kad Lietuvoje didžioji šio užmokesčio dalis surenkama iš krovinių vežimu užsiimančių geležinkelio įmonių, o kroviniai vežami ilgais ir sunkiais traukiniais.
„Tikslesnis lyginimas būtų užmokesčių dydis tenkantis vienai pravežtai tonai ir jis savo dydžiu nėra išskirtinis Europoje“, – teigė RRT atstovė.
Pasak analizės, Lietuvoje geležinkelio įmonių nuvažiuotas atstumas traukinio kilometrais 2019–2021 metais sumažėjo 11 proc., tuo metu Europoje tuo pačiu metu jis mažėjo 4 proc.
Naujausi komentarai