„Logika, kad viešųjų pirkimų centralizavimas duoda efektą tiek finansinių sutaupymų prasme, tiek leidžia efektyviau atlikti pačius pirkimus, juos organizuojant per centrinę perkančiąją organizaciją“, – Seime sakė laikinasis ekonomikos ir inovacijų ministras Žygimantas Vaičiūnas.
Kaip teigiama įstatymo projekto aiškinamajame rašte, pagal Vyriausybei pavaldžių įstaigų viešųjų pirkimų funkcijos centralizavimo modelį, 559 įstaigų tarptautiniai ir supaprastinti pirkimai bus pavedami centrinėms perkančiosioms organizacijoms (CPO LT, Turto valdymo ir ūkio departamentui ir steigiamai naujai įstaigai – Kultūros infrastruktūros centrui) pagal jų kompetencijai priskirtinų pirkimų objektų specifiką, o mažos vertės pirkimus atliks pačios perkančiosios organizacijos.
„Atsižvelgiant į tai, kad viešieji pirkimai yra itin sudėtinga ir specialių žinių reikalaujanti sritis, siekiama pirkimus nuo rinkos analizės iki sutarties sudarymo etapo patikėti atlikti aukštos kompetencijos tam tikrų sričių pirkimuose besispecializuojantiems viešųjų pirkimų profesionalams. (...) Taigi CPO LT taps pagrindine ir didžiausią dalį pirkimo procedūrų perimančia centrine perkančiąja organizacija, jai bus patikėtas ir Vyriausybei pavaldžių įstaigų viešųjų pirkimų poreikio valdymas bei plečiama teikiamų paslaugų pasiūla“, – teigia pataisų rengėjai.
Teigiama, kad ir toliau bus plėtojamas centrinės perkančiosios organizacijos (CPO) elektroninis katalogas, kuris bus skirtas visoms šalies perkančiosioms organizacijoms. Perkančiosios organizacijos, įskaitant ir centrines perkančiąsias organizacijas, ir toliau privalės įsigyti prekes, paslaugas ir darbus iš šio katalogo, jei jis atitiks jų poreikius ir ji negalės šių poreikių patenkinti efektyviau.
„Priėmusi sprendimą nesinaudoti elektroniniu katalogu, perkančioji organizacija turės motyvuoti šį sprendimą, tai patvirtinantį dokumentą paskelbti kartu su pirkimo dokumentais, o tais atvejais, kai pirkimas atliekamas apie jį neskelbiant, jį saugoti kartu su kitais pirkimo dokumentais“, – nurodoma aiškinamajame rašte.
Taip pat patikslinamos ir kitos įstatymo nuostatos, kad būtų aiškiai atskirta perkančių organizacijų ir jų vardu pirkimą atliekančios centrinės perkančiosios organizacijos atsakomybė.
„Pagal siūlomą reguliavimą perkančioji organizacija būtų atsakinga už sutarčių sudarymą ir vykdymą, o centrinė perkančioji organizacija – už pirkimo procedūrų atlikimą iki pirkimo sutarties sudarymo“, – teigiama dokumente.
Pasak Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, centralizavus pirkimus, profesionalesnis viešųjų pirkimų organizavimas sumažins prielaidas atsirasti korupcijai.
Naujausi komentarai