Nors tinklaraščiai verslui suteikia galimybių nemokamai atkreipti į save dėmesį ir išugdyti potencialių vartotojų, šalyje ši priemonė neišnaudojama. Vis dėlto specialistai prognozuoja, kad lūžis įvyks, ir tai sieja su „Google“ pokyčiais.
Pastebima takoskyra
Didysis tinklaraščių proveržis šalyje pastebėtas prieš porą metų, kaip sakė interneto rinkodaros konsultantas Evaldas Azbukauskas. Tinklaraščių naudą, jo teigimu, greitai pastebėjo ir verslas, tačiau jis naują priemonę priima gana lėtai. Todėl šalies verslo pasaulyje, kitaip nei užsienyje, tinklaraščiai išnaudojami dar nepakankamai efektyviai.
Interneto rinkodaros konsultantas Marius Kuitniauskas sakė pastebėjęs, kad kol kas verslo bandymai rašyti tinklaraščius yra kuklūs. Tačiau užsienyje, anot jo, ši niša užpildyta labiau – tinklaraščių galimybėmis ypač naudojasi pradedančios technologijų pakraipos įmonės. Lietuvoje šioje srityje taip pat pastebimas didesnis sukrutimas, tačiau tradicinis verslas, pašnekovo teigimu, į tinklaraščius dar žvelgia gana atsainiai.
Rinkodaros specialistas Džiugas Paršonis pabrėžė, kad tinklaraščių srityje dar pastebima itin ryški takoskyra tarp inovatyvių ir sustabarėjusių bendrovių: „Jaunos bendrovės, kuriose susibūrę aktyvūs ir gerai visas socialinių technologijų galimybes išmanantys žmonės, geba sukurti populiarius ir įtakingus tinklaraščius. Tokių įmonių yra nemažai. Kita bendrovių grupė tinklaraščius turi, nes apie jų naudą išgirdo seminaruose ar perskaitė literatūroje, tačiau iš tikrųjų nežino, kaip juos vystyti, neturi tam kompetentingų žmonių. Jų tinklaraščiai yra gerokai apleisti.“
Tačiau pašnekovas pabrėžė, kad verslo tinklaraščiai pagal savo įsipareigojimą skaitytojui yra panašūs į žiniasklaidą. Todėl naujų įrašų reguliarumas, jo manymu, yra būtinas ir formuoja įmonės požiūrį į vartotoją: „Prieš sukuriant tinklaraštį reikia turėti minčių ir idėjų mažiausiai pusmečiui, turint omenyje, kad tinklaraštis bus pildomas ne rečiau kaip kartą per savaitę.“
Neišvengia reklamos
Dž.Paršonio teigimu, tinklaraštis verslo pasaulyje reiškia šiek tiek kitokią komunikacijos ir informacijos pateikimo formą nei bendrovės tinklalapis. Pašnekovas pabrėžė, kad iš tinklaraščio paprastai tikimasi laisvesnių informacijos interpretacijų, o bendrovės tinklalapyje pateikiama sausa informacija bei faktai ir analizės, kurių niekas neskaito.
„Tinklaraštis visuomenei paaiškina bendrovės viziją. Labai dažnai tinklaraščiuose pateikiamos paslaugų ar produktų sąsajos su gyvenimu ugdo vartotojų suvokimą apie produktus. Kitaip tariant, tai yra papildomas rinkodaros ir ryšių su visuomene kanalas, būdas ugdyti poreikį arba net formuoti visuomenę, tai ir daro didžiosios įmonės“, – sakė Dž.Paršonis.
Vis dėlto E.Azbukauskas teigė pastebėjęs, kad verslo tinklaraščiai, kitaip nei asmeniniai, savo žavesį ir įtaką praranda dėl bendrovių siekio tiesiogiai pristatyti savo produkciją ir paslaugas. Anot jo, šalyje dar pastebima tendencija, kad bendrovių tinklaraščiai yra paprasčiausia priemonė pasireklamuoti ir dėl to prarandama dalis auditorijos.
Kaip vieną sėkmingiausių verslo tinklaraščių pavyzdžių M.Kuitniauskas išskyrė IT bendrovės „Blue Bridge“ inicijuojamą tinklaraštį įdebesis.lt. Anot jo, nors tinklaraštyje bendrovės „nėra nė kvapo“, visi žino, kad tai yra jos projektas.
„Šis tinklaraštis sukurtas ne įkyriai reklamuoti, o visuomenei supažindinti su “debesies„ technologijomis. Bendrovės vardas pasirodo tik retais atvejais, kai kalbama apie tam tikrus produktus“, – pasakojo M.Kuitniauskas.
Įsitraukti turėtų ir vadovai
„Asmeniškumas tinklaraščiuose yra visuomet gerai, nes tai rodo aktyvumą, o jis – didesnį įmonės patikimumą ir gerą jos reputaciją“, – sakė M.Kuitniauskas. Jis pabrėžė, kad asmeniniai darbuotojų įrašai sukuria daug artimesnį ryšį su skaitytoju, nei tai padarytų įmonės vardu pateikiami straipsniai.
Todėl, pašnekovo teigimu, viešinimosi per asmenybę strategiją pasirinkusiam verslui tinklaraštis yra pati geriausia priemonė asmeniškam ryšiui su skaitytoju sukurti. Vis dėlto pašnekovas pabrėžė, kad net geri verslo lyderiai nebūtinai turi pakankamai gebėjimų ar charizmos, kad patrauktų skaitytojų dėmesį.
„Lietuvoje kai kurių verslo grupių vadovai savo charizma ar anticharizma – taip irgi pasitaiko – turi didelę įtaką tam, kaip matome verslą ir koks mūsų asmeninis santykis su juo. Asmeninis vadovų tinklaraštis yra galimybė naujai atskleisti įmonę“, – sakė Dž.Paršonis neabejodamas, kad asmeniniai vadovų tinklaraščiai gali duoti daug naudos visai įmonei. Bene akivaizdžiausias pavyzdys, kad verslo lyderiai turi įtakos pardavimui, pašnekovo manymu, yra Steve'as Jobsas.
Lūžį paskatins „Google“
M.Kuitniausko manymu, tinklaraščiai yra ypač efektyvi priemonė komunikuoti su savo klientais IT rinkose. Tačiau jis pabrėžė, kad ši priemonė galėtų būti labiau išnaudojama ir kitur.
„Pavyzdžiui, maisto pramonė yra aukso lobynas. Tarkime, duoną gaminanti bendrovė galėtų sukurti savo tinklaraštį su savo produkcijos receptais. Ji sakytų: “Kepkite duoną, bet jei nusibos – ateikite pas mus ir pirkite dar skanesnę duoną.„ Beveik kiekviena sritis galėtų turėti savo tinklaraščius“, – sakė M.Kuitniauskas. Jis ypač pasigenda tinklaraščių aktualia statybos ar automobilių remonto tematika.
Vis dėlto pašnekovas neabejojo, kad tinklaraščių poreikio lūžis įvyks. Anot jo, tam prireiks dvejų trejų metų ir tai ypač smarkiai lems nauji paieškos sistemos „Google“ kokybiško turinio reikalavimai. M.Kuitniausko teigimu, jau nuo balandžio akcentuojama, kad įmonių interneto puslapis turi būti kokybiškas ir vartotojui teikti įdomią bei naudingą informaciją. Tik tokia informacija paieškų sistemoje užtikrins aukštesnę jų poziciją, palyginti su visais tinklalapiais.
„Tai turės labai didelę įtaką Lietuvos verslui, nes norėdamas pakilti paieškos sistemoje jis turės kurti tinklaraščius – tai bus vienintelis pigus ir efektyvus būdas paskelbti kokybišką, tad ir skaitomą turinį. Todėl prognozuoju, kad per keletą metų verslo ar nišiniai tinklaraščiai turėtų labai išpopuliarėti“, – sakė M.Kuitniauskas.
Pašnekovas pasakojo, kad turinio kokybė bus nustatoma pagal tai, kiek skaitytojai dalijasi tinklalapio ar tinklaraščio straipsnių nuorodomis. Kadangi kokybiškas tinklaraščių turinys, anot jo, dažnai patenka į žiniasklaidą, tai garantuoja jo skaitomumą ir aukštą vietą „Google“ paieškos sistemoje: „Gausiau skaitomi tinklaraščiai paieškos sistemoje gali nukonkuruoti ir ne tokius įdomius verslo tinklalapius.“
Naujausi komentarai