– Kodėl to reikėtų?
– Mūsų nuomone, taip būdų efektyviau naudojami institucijų turimi ištekliai. Tai reiškia, kad kiekvienos institucijos darbuotojai vykdys tas funkcijas, kurios yra prioritetinės jų institucijai.
– Nuo kada tai galėtų įvykti?
– Realiai tai galėtų įvykti šių metų pabaigoje arba kitų metų pradžioje. Reikia sulaukti teisės aktų priėmimo.
– Ką tikrintų VMI pareigūnai?
– Jie tikrintų ūkinę komercinę veiklą vykdančius objektus – prekes, gabenamas šalies keliais. Kai kuriais atvejais būtų tikrinamos transporto priemonės dėl SDK kodo įgijimo, taip pat transporto priemonės asmenų, teikiančių keleivių vežimo paslaugas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar šis pakeitimas leistų patikrinti daugiau transporto priemonių?
– Taip, nes racionaliai naudojant išteklius vieni patikras vykdydami neturėtume derintis prie kitų institucijų pareigūnų galimybių.
– Ką tikrinate ir kaip bando apgauti prekių vežėjai?
Galiu garantuoti, kad VMI darbuotojai, kurie išvyks į užduotis keliuose, bus išklausę visus reikalingus mokymus, bus uniformuoti, jų transporto priemonės bus pažymėtos.
– Didžioji dalis patikrų keliuose yra susijusi su siekiu užkirsti kelią pajamų apskaitymo vengimui. Patikrinus prekes gabenusį automobilį ir fiksavus tokių prekių gabenimo faktą tos prekės jas atvežus negalės būti neapskaitytos ir negalės būti nuslėptos jų pardavimo pajamos. Vienas paprasčiausių pajamų apskaitymo ir mokesčių vengimo būdų – prekės turi dokumentus tol, kol jos yra kelyje, bet jeigu kelyje jų niekas nesustabdo, atsiranda pagunda tų prekių pardavimą nuslėpti. Dar viena aktuali tema – akcizų administravimas, kuomet skirtingi produktai apmokestinami skirtingais tarifais. Patikrų tikslas – sustabdžius automobilį paimti produkto mėginį, jį ištirti ir gauti atsakymą, kad gabenama buvo būtent ta prekė, kuri buvo deklaruota dokumentuose.
– Ar VMI darbuotojai yra užtektinai kompetentingi tokiai veiklai vykdyti? Kaip reikės juos atpažinti, ar jie turės kokių nors skiriamųjų ženklų?
– Dažniausiai galvoje turima mintis, kad profesionaliai, kompetentingai transporto priemonę gali stabdyti tik policijos pareigūnai. Tačiau ar to saugumo yra mažiau, kai tas pačias funkcijas atlieka ir muitinės pareigūnai? Muitinės pareigūnai, kaip ir VMI, yra mokesčių administratorius. Jie turi ekipažus, kurie dirba keliuose, stabdo transporto priemones bei padeda mums stabdyti transporto priemones. Tad, sakyčiau, kad saugumas kelyje priklauso ne nuo institucijų pavadinimo, o nuo tų pareigūnų, kurie dirba, profesionalumo ir įgūdžių. Galiu garantuoti, kad VMI darbuotojai, kurie išvyks į užduotis keliuose, bus išklausę visus reikalingus mokymus, bus uniformuoti, jų transporto priemonės bus pažymėtos, o tai, savu laiku, bus pristatyta visuomenei. Jeigu vairuotojai nesustos, VMI darbuotojai jų nepersekios, nekels pavojaus nei sau, nei kitiems, nes automobiliai bei jų savininkai gali būti nustatomi ir kitais būdais, jų nesivaikant.
Naujausi komentarai