Greitai ir gerai
Daugiau nei dešimties metų darbo patirtis rodo, kad didžiosios bėdos gyventojus dažniausiai ištinka poilsio dienomis ir prieš šventes. Pagalbos į avarinę tarnybą žmonės kreipiasi dėl elektros, vandentiekio problemų. Vis dėlto bene daugiausia iškvietimų būna dėl užsikimšusios kanalizacijos. Gyventojų kultūra vis dar tokio lygio, kurį puikiai apibūdina iš kanalizacijos ištrauktos sauskelnės, agurkai, kojinės...
"Randame visko. Į kanalizaciją žmonės leidžia tokius dalykus, kuriuos paprasčiau būtų išmesti į šiukšlių dėžę. Gal žmonės tomis dienomis būna labiau išsiblaškę, kad visa, kas pakliūva, meta į unitazą", – kai kuriais gyventojų įpročiais stebėjosi R. Jakubauskas.
Neretai užsikimšusi kanalizacija ant kojų sukelia ne tik avarinės tarnybos ekipažą, bet ir kelių aukštų kaimynus, o kartais – ir visą namą. Esant rimtesniems gedimams, gyventojus tenka informuoti, kad dėl remonto darbų teks pakentėti be vandens. Suprantama, tokia žinia prieš šventes nepakelia nuotaikos.
"Mano Būsto" avarinė tarnyba siekia, kad klientams pagalba būtų suteikta operatyviai ir kokybiškai, todėl įmonė daug dėmesio skiria, kaip greičiau sureaguoti į iškvietimus. Pastaraisiais metais įmonė investavo į įrangą – atnaujino transporto parką, įsigijo specialios techninės įrangos, reikalingos sudėtingoms avarijoms šalinti nuotekų ir vandentiekio sistemose.
Modernus požiūris
Kauno avarinės tarnybos vadovas R. Jakubauskas pabrėžė, kad avarinės tarnybos ekipažų turima įranga sukomplektuota taip, kad visi reikalingiausi įrankiai ir detalės būtų po ranka. Tokia standartizacija leidžia išvengti situacijų, kai užuot iškart pašalinus avariją, tenka vykti pasiimti trūkstamų instrumentų. Gyventojams atitinkamai garantuojamas greitesnis problemų sprendimas.
"Jei užsikimšusios kanalizacijos neįveikiame minimalia įranga, naudojame hidrodinamines mašinas, kurios išplauna vamzdžius. Turime kamerų, kurios, įkištos į vamzdį, parodo, kodėl įvyko avarija, kurioje tiksliai vietoje reikia valyti", – modernios įrangos pranašumus vardijo tarnybos vadovas.
Mes pasiruošę šalinti avarijas, tam ir buvo suburta avarinė tarnyba – žmonėms nereikia išmanyti, koks ten kažkur eina vamzdis.
Kamera gali būti nustatyta ir kita avarijos priežastis – vamzdyno užlūžimas. Toks darbas jau priskiriamas prie rimtesnių, todėl avarinė tarnyba informaciją perduoda "Mano būstas" vadybininkams, o pastarieji – namo gyventojams.
Paskutinį žodį dėl remonto taria žmonės. Jie sprendžia, kokio dydžio investicijoms yra pasirengę – pakeisti tik alkūnę ar keisti magistralės kanalizacijos dalį.
"Turime ir termovizorius. Šis prietaisas reikalingas prasidėjus šildymo sezonui, kai avarinės tarnybos telefonas įkaista nuo priekaištų, jog šalta. Termovizoriaus pagalba tiksliai nustatomos probleminės vietos – nesandarus langas, tarpblokinė siūlė ar kita vieta", – aiškino avarinės tarnybos vadovas.
Darbuojasi pagal poreikį
"Mes pasiruošę šalinti avarijas, tam ir buvo suburta avarinė tarnyba – žmonėms nereikia išmanyti, koks ten kažkur eina vamzdis. Jam pakanka žinoti, kad yra tarnyba, kuriai galima skambinti ir prašyti pagalbos", – pasakojo R. Jakubauskas.
Vidutiniškai per dieną avarinė tarnyba sulaukia maždaug penkiolikos iškvietimų. Per aštuonis šių metų mėnesius – 3 247. Per dieną pasitaiko ciklų, kai avarijų skaičius suaktyvėja ir nuslūgsta. Daugiausia iškvietimų būna rytais, iki gyventojų išėjimo į darbą ir vakarop – iki 22 val.
"Smulkių darbelių tikrai netrūksta. Ventilis trūko, bakelio šlangelė trūko ar užkalkėjo maišytuvo čiaupo sietelis", – darbų įvairove dalijosi specialistas. – Mūsų klientų ratas keičiasi. Jie nori daugiau paslaugų. Mūsų reikalas tas paslaugas pasiūlyti ir užtikrinti jų vykdymą."
Pasak R. Jakubausko, budinčių ekipažų darbo grafikas sudarytas atsižvelgiant į dešimties metų patirtį ir pastebėtas tendencijas, kurios, nepaisant modernėjančio pasaulio, faktiškai nesikeičia. Naktimis budi viena brigada, o rytinio piko metu prireikia ir dviejų trijų brigadų. "Mes jau žinome dienos poreikį – prieš šventes reikia daugiau žmonių, todėl sutankiname budėjimo grafiką. Tolygaus darbo grafiko nebūna niekada", – dėstė viršininkas.
Apie šildymo sezono pradžią avarinės tarnybos darbuotojai gali spręsti iš pasipylusių skambučių. Tada neišvengiamai stiprinami avarinės tarnybos darbo pajėgumai. Svarbu ne tik likviduoti avariją, bet tai padaryti per kiek įmanoma trumpesnį laiką.
Avarijų statistika
Įmonės "Mano Būstas" avarinė tarnyba specialioje programoje registruoja visus iškvietimus. Juos išanalizavę specialistai mato, kuriuose namuose kokie gedimai pasikartoja dažniausiai, kokiu laiku jie kartojasi. "Žinodami kelis žingsnius į priekį, galime prevenciškai atlikti tam tikrus darbus ir užbėgti nemaloniai situacijai už akių", – tarnybos pastangas atskleidė R. Jakubauskas.
Siekdama standartizuoti avarinės tarnybos darbą, bendrovė "Mano Būstas" atliko avarinių gedimų analizę. Paaiškėjo, kad daugiausia avarijų yra registruojama elektros, nuotekų, šildymo ir vandentiekio sistemose. Tačiau skirtingais metų laikais avarijų statistika skiriasi. Pavyzdžiui, vasarą daugiausia avarijų fiksuojama nuotekų sistemoje (39 proc.), toliau – avarijos elektros sistemoje (31 proc.), vandentiekio sistemoje (27 proc.)
Šaltuoju metų laiku minėtų avarijų procentas mažėja, tačiau prasidėjus šildymo laikotarpiui, gerokai išauga šildymo sistemų avarijų – 19 proc.
Naujausi komentarai