„Nors maisto produktų apsipirkimas nėra ta sritis, kurioje šalies gyventojai taupo labiausiai, tyrimas parodė, kad pirkėjai šioje srityje norėtų sutaupyti daugiau. Įgyvendinti šį metų pradžioje sau duotą tikslą įmanoma laikantis vos kelių paprastų apsipirkimo taisyklių“, – sakė „Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos vadovas Antanas Bubnelis.
Daugiau planuos ir sudarinės pirkinių sąrašus
„Lidl Lietuva“ užsakymu 2024 metų pradžioje tyrimų bendrovės „Norstat“ atliktas reprezentatyvus tyrimas atskleidė, kad šalies gyventojai šiemet pasiryžę sutaupyti pakeitę apsipirkimo įpročius.
„Lidl Lietuva“ archyvo nuotr.
„Gyventojai sutaupyti labiausiai nori pirkdami tik tuos produktus, kurių tikrai reikia – tą šiemet sau pasižadėjo net 54 proc. apklaustųjų. Kita didelė dalis žmonių – 31 proc. respondentų – šiais metais ketina taupyti labiau stebėdami įvairias akcijas“, – sakė A. Bubnelis.
„Lidl Lietuva“ archyvo nuotr.
Klaipėdiečiai gerokai labiau nei likusi Lietuva linkę pirkti tik tuos produktus, kurių tikrai reikia – taip elgtis šiais metais planuoja net 69 proc. apklaustų miesto gyventojų. Klaipėdiečiams taip pat ypač aktualu taupyti sudarinėjant pirkinių sąrašus ir nustojus būti impulsyviems pirkėjams – tą pasiruošę daryti po 35 proc. respondentų. Uostamiesčio gyventojai planuoja ir didesnį dėmesį skirti akcijų stebėjimui – tuo užsiims 23 proc. respondentų.
A. Bubnelio teigimu, taupyti ir stebėti akcijas pirkėjams padeda išmanūs būdai, pavyzdžiui, „Lidl Plus“ programėlė, kurioje nuolat atnaujinami specialūs pasiūlymai ir akcijos prekėms bei pateikiami patiekalų receptai.
„Lidl Lietuva“ archyvo nuotr.
„Programėlė gali palengvinti pirkėjams pasirinkimą ir pasufleruoti, kokias prekes įsigyti, kokį meniu susiplanuoti savaitei. Žinodamas, kokį maistą valgys artimiausiomis dienomis, pirkėjas gali susidaryti reikiamų pirkinių sąrašą ir išvengti nebūtinų pirkinių. Tiek meniu, tiek pirkinių sąrašo sudarymas padeda mažinti išlaidas maistui, kaip ir retesni, bet gausesni apsipirkimai, naudojimasis parduotuvės akcijomis, gausiau įsigytų produktų užšaldymas ateičiai ir pan.“, – tvirtino A. Bubnelis.
„Lidl Lietuva“ atstovo teigimu, pirkinių krepšelio sumą sumažinti padeda ir analogiškų produktų lyginimas – perkant būtina atkreipti dėmesį į panašių prekių kilogramo, litro kainą.
„Lidl Lietuva“ archyvo nuotr.
„Lygindami prekes pastebėsite, kad privačių prekių ženklų gaminiai yra pigesni už žinomų prekių ženklų produktus. Taip yra todėl, kad privačių prekių ženklų produkcijai nereikalingos išlaidos rinkodarai. Didžioji „Lidl“ asortimento dalis yra su privačių prekių ženklų etiketėmis – šie gaminiai yra draugiškas piniginei, kokybiškas ir tvaresnis pasirinkimas. Atidžiai kontroliuojame šių produktų gamybos procesus ir keliame vis didesnius reikalavimus žaliavų ir produkcijos kokybei“, – tvirtino A. Bubnelis.
Įgyvendinti pažadus padeda realūs siekiai
Tyrimo duomenimis, visuomet taupančiais save laiko 25 proc. respondentų, visiškai netaupiais – tik 3 proc. apklaustųjų. Labiausiai taupūs asmenys yra patys jauniausi 18–29 m. (taupo 73 proc. šios grupės apklaustųjų) ir patys vyriausi 60–74 m. apklaustieji (72 proc.).
„Lidl Lietuva“ archyvo nuotr.
Klaipėdoje labiau taupančiais save laiko 62 proc., nei taupančiais nei netaupančiais – 27 proc., labiau netaupančiais save įvardija 12 proc. apklaustųjų.
Paaiškėjo, kad savo apsipirkimo įpročiais yra patenkinti tik 40 proc. apklaustųjų, o likę respondentai praėjusiais metais tikėjosi sutaupyti daugiau. Klaipėdoje savo įpročiais patenkintų asmenų dar mažiau – tik 31 proc. apklaustųjų, o 42 proc. tikėjosi sutaupyti truputį daugiau, 27 proc. – sutaupyti daugiau.
„Lidl Lietuva“ archyvo nuotr.
Kokie veiksmai norintiems sėkmingiau taupyti gali padėti pasiekti užsibrėžtų tikslų? Mokslininkų teigimu, įgyvendinti pažadus padeda realistiškų tikslų užsibrėžimas ir šiuolaikinės technologijos, leidžiančios fiksuoti pažangą. Pavyzdžiui, dažniau bėgioti nusprendęs asmuo savo pažangą fiksuoja išmaniojo telefono programėlėje ir savo pasiekimais dalijasi su draugais. Panašiai pažangą fiksuoti leidžia programėlės, skirtos mokytis kalbų, medituoti ir pan.
„Lidl Lietuva“ archyvo nuotr.
„Pirkėjus motyvuoti taupyti toliau gali paskatinti ir patirtų išlaidų analizė. Pavyzdžiui, pamatęs, kiek skirdavo pinigų maistui anksčiau ir kiek sutaupo dabar, asmuo gali nusimatyti realią sumą, kurią sieks sutaupyti kiekvieną mėnesį ir įgyti daugiau ryžto toliau gyventi taupiai, kol tai taps natūraliu įpročiu. Savo išlaidas maistui pirkėjas gali patogiai peržiūrėti „Lidl Plus“ programėlėje esančiuose virtualiuose čekiuose. Tokios, atrodo, nedidelės, bet kryptingos kasdienės pastangos padės pasiekti rezultatą ir sutaupyti“, – teigė A. Bubnelis
Naujausi komentarai