Pereiti į pagrindinį turinį

Technologijos keičia lietuvių požiūrį į pinigų skolinimąsi

2017-08-10 09:34
DMN inf.

Lietuvos bankų klientai vis labiau pasitiki moderniomis technologijomis: jau kas trečiam yra patogu internetu sužinoti vartojimo paskolos sąlygas. Ekspertai pastebi, kad vartotojų įpročių pokyčiai prisideda prie rinkos skaidrumo, nes taip žmonės gali greitai susirinkti didelį kiekį informacijos ir pasirinkti geriausią pasiūlymą.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / Shutterstock nuotr.

„Spinter tyrimų“ atlikta apklausa atskleidė, jog beveik pusė (49 proc.) apklaustųjų vis dar norėtų informaciją apie skolinimosi sąlygas išgirsti asmeniškai nuvykę į kredito įstaigos filialą. Tačiau jau trečdalis (31 proc.) sužinoti palūkanų dydį ir kitus terminus pageidauja internetu, o dar 20 proc. patogiausia naudotis paštu arba telefonu.

„Klientų elgsenoje įvyko svarbus lūžis, nes jau daugiau kaip pusė jų nebemano, kad kokybišką konsultaciją galima gauti tik asmeniškai atvykus į banką. Matome, kad gyventojai prie nuotolinio konsultavimo alternatyvos vis labiau pripranta ir tame nėra nieko keisto – 82 proc. privačių mūsų klientų pritaria visam pagrindinių paslaugų perkėlimui į elektroninę erdvę“, – teigia „Citadele“ banko Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius Andrius Bernotas.

Domėjimas skolinimosi galimybėmis internetu šiemet antrąjį ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, išaugo 4 kartais iki 3702 internetu bankui pateiktų prašymų. „Citadele“ Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius teigia, kad tai dėsningas pačios rinkos pokyčių rezultatas, nes tobulėjančios technologijos ne vien supaprastina lėšų pasiekiamumą, bet ir lemia kliento norą tokiomis paslaugomis naudotis.

„Šiuolaikinis klientas labiau už viską vertina savo laiką ir nenori jo gaišti bereikalingiems važinėjimams. Jo neriboja laikas - naudodamasis banko sukurta skaičiuokle internete manokreditoreitingas.lt jis gali koreguoti vartojimo paskolos dydį, matyti palūkanas, atitinkamai įsivertinti savo pageidavimus bei galimybes. Patogesnis, klientui priimtinesnis informacijos suteikimo būdas didina ir finansinių paslaugų paklausą: internetu gauname vis daugiau ir daugiau paraiškų“, – tikina A. Bernotas.

Pasak jo, žmogui renkant informaciją internetu svarbus ir psichologinis aspektas – čia pateikiama informacija daugeliui atrodo skaidresnė, o skirtingas priemones kompiuterio ekrane lengviau palyginti bei išsirinkti tinkamiausią.

Asociacijos „Už sąžiningą bankininkystę“ vykdomasis direktorius Kęstutis Kupšys pasakoja, kad šiuolaikinis žmogus jau įpranta prie internetinių paslaugų ir netgi vis labiau finansų rinkoje plintančio nuotolinio konsultavimo internetu. Pasak K. Kupšio, bankai šiandien išmaniai diegia Lietuvos rinkoje pradmenis to, ką galima vadinti „pataria robotas" (nuo angl. „roboadvice“). Ši klientų aptarnavimo koncepcija sparčiai riekiasi vis didesnę globalios finansinių patarimų privatiems klientams rinkos dalį.

K. Kupšys įsitikinęs, kad tai savo ruožtu didina finansinių paslaugų konkurencingumą, nes vartotojas paprastas paslaugas „roboto-patarėjo" dėka dabar gali susirasti, įvertinti bei pasirinkti labai greitai ir praktiškai be jokių papildomų išlaidų.

„Norintys imti vartojimo paskolą šiandien į pinigų skolinimąsi žiūri daug laisviau negu prieš keliolika metų. Jie žino, kad be didelio vargo susiras tai, kas geriausiai atitinka poreikius ir galės palyginti - jeigu viena įstaiga nepasiūlys gerų sąlygų arba tiesiog jų nemokės pateikti, jie keliaus pas kitą. Dabar suteikti individualią informaciją kiekvienam klientui internete jau nebėra inovatyvus žingsnis – tai būtinybė, be kurios finansų įstaigos rizikuoja prarasti ryšį su šiuolaikiniu žmogumi“, – aiškina K. Kupšys.

Liepos 27 d. savo vartojimo kreditų skaičiuoklę manokreditoreitingas.lt pristačiusio „Citadele“ banko atstovas A. Bernotas neabejoja, jog panašių iniciatyvų tik daugės, nors kada žmonių akyse bankininkystė taps visiškai skaitmenine veikla pasakyti kol kas sunku.

„Skaičiuoklių ir elektroninių informacijos pateikimo būdų ir toliau tik daugės. Akivaizdu, kad ima keistis ir žmonių mąstymas, auga kitokia vartotojų kartą. Ar kada nors šimtas procentų kreditų ir paskolų bus išduodama žmogui net neišėjus iš namų? Vargu. Bet elektroninės paslaugos vieną dieną taps pagrindiniu kanalu ir tai yra neišvengiama“, – neabejoja „Citadele“ Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų